Mandy Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 www.luister.nl en dan naar discussie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Het is meer dan eens voorgekomen dat iemand die "leuk meedeed" tja.....wie doet er eigenlijk niet leuk mee hier dit is een forum voor de " mee-doeners " in zijn eerste posting meteen finaal van de kaart veegde heb je het profiel van Mandy wel eens gelezen? nee?,nou ik wel,en muziek staat op plaats 4 van de 4. met daarvoor...afijn,kijk zelf maar even kan wel eens je 2de keer worden,vegen wel te verstaan dan -- Hans sorry voor off-topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Waar doel je op, thai boxing Tis toch niet de dochter van Karate B. He .... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Waar doel je op, thai boxing Tis toch niet de dochter van Karate B. He .... Paul. der is maar 1 manier om daar achter te komen Paul......... enuuh,suc6 -- Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandy Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 En heren, hoe dachten jullie daar achter te komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lefty Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Even terug naar het eigenlijke onderwerp: Kermit, ben jij bekend met de (zeer goedkope) uitvoering van het Royal Philharmonic o.l.v. Barry Wordsworth? Ikzelf ben namelijk dik tevreden over deze opname en taal dus ook niet naar een ander. Draaide overigens een week of 3 geleden dit aanstekelijke werk en voelde me er in het huidige tijdsgewricht toch niet helemaal prettig bij: The Festival of Baghdad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door Mandy:En heren, hoe dachten jullie daar achter te komen? nou gewoon,en wellicht is het nieuw voor je,maar er was eens een tijd dat mensen gewoon afspraken konden maken met elkaar en dan kan er van alles gebeuren........toch? niks mis mee. -- Hans. en om het verder on-topic te houden de reacties graag naar de PB,en tot morgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Ik houd me op de vlakte, anders lig ik strax tegen de vlakte Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Geplaatst door Mandy:Hoe lamg blijf je hier net kijken trouwens, ik wil nu wel eens een echt lid zijn ipv een junior of aspirant of wat dan ook! Je wordt wel van juniorlid tamelijk snel meteen erelid geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Tsja, Mandy. Wen er maar aan. Dit is de wereld van de ECHTE mannen! Zodra zich hier een "vrouhtjuh" meldt, dan springt iedereen erop, het liefst onder het uitslaan van kreten als "de mijne is groter" of juist "groot is niet altijd beter" en het liefst vragen ze naar je elco's (het gaat hier over versterkers, maar dat had je al begrepen natuurlijk ) Afijn, na je hartelijke welkom op 't andere forum wilde ik je dat hier ook wensen. On topic vraag ik mij af of er een goedkope opname is die geschikt is om kennis te maken met dit werk. Is bv. de uitvoering die MB Cornelis hier noemt geschikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Geplaatst door Peter B:Tsja, Mandy. Wen er maar aan. Dit is de wereld van de ECHTE mannen! Zodra zich hier een "vrouhtjuh" meldt, dan springt iedereen erop, het liefst onder het uitslaan van kreten als "de mijne is groter" of juist "groot is niet altijd beter" en het liefst vragen ze naar je elco's (het gaat hier over versterkers, maar dat had je al begrepen natuurlijk ) Beste Peter B, Wil je zulke ontboezemingen nooit meer doen uit mijn naam? Punt een praat ik nooit denigrerend over "vrouwtje", punt twee ben ik niet iedereen, punt drie spring ik er nooit zomaar op, punt vier geef ik nooit zomaar informatie over de afmetingen van mijn ..., punt vijf informeer ik niet zomaar naar borstomvang van dames (ik werk per slot in een uitgeverij en niet in een lingeriewinkel); kortom hou je hitsigheid in toom Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Geplaatst door Peter B:Tsja, Mandy. Wen er maar aan. Dit is de wereld van de ECHTE mannen! Zodra zich hier een "vrouhtjuh" meldt, dan springt iedereen erop Hoewel het door jou beschrevene inderdaad niet denkbeeldig is, vraag ik me toch wel af waar je in deze thread concreet op doelt Peter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Ach, het valt mij altijd op dat als een nieuw lid een vrouw (b)lijkt te zijn dat er ineens heel veel aandacht aan besteed wordt (ik zal het deze keer dus maar iets voorzichtiger verwoorden, aangezien sommige leden kennelijk een dermate groot lid hebben dat ze op d'r pik zijn getrapt met mijn als grappig bedoelde verwoording van dit fenomeen) Noem het jaloezie ... dat ik die aandacht kennelijk niet heb gekregen 'k Zal 't niet meer doen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Geplaatst door dick jansen: ... ben ik niet iedereen ... En waarom voel je je dan aangesproken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Geplaatst door Peter B: En waarom voel je je dan aangesproken? Beste Peter B, Uit beleefdheid. Jij spreekt over iedereen, ergo, jij denkt dat ik daar ook toe behoor. Ik wil dat misverstand rechtzetten, vandaar Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Geplaatst door dick jansen: Jij spreekt over iedereen, ergo, jij denkt dat ik daar ook toe behoor. Niemand is iedereen, dus je hebt gelijk, maar dus is het ook overbodig er melding van te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 24 april 2003 Author Report Share Posted 24 april 2003 een hele goekope en goede opname is te vinden in de Eloquence serie (verzamelserie van Philips, Decca en Deutsche Grammophon oftwel DG: de opname van Seiji Ozawa met the Boston Symphony Orchestra. Kost je nog geen 5 Euro! Overigens is die serie in elke zich respecterende en niet respecterende platenzaak te vinden: V&D, Free record shop etc. Ze staan meestal in een aparte bak. En er zitten me toch snoepjes tussen... Zoals deze zwoele oosterse dame... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandy Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 O kerels, denken jullie dat ik niets gewend ben? In mijn werk, reclame dus, werken stuk voor stuk van die snelle jongens en wat ik per dag over me heen krijg(met woorden bedoel ik!!) daar zijn jullie kinderspel bij. Meer tijd voor 1001 nacht nu. Bagdad is ook weer peaceful and quiet. Laat Scheherazeade je maar betoveren. (zo topic weer gered ha ha) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Ik heb net een mooie cd cadeau gekregen van iemand. Een soort sampler van Valery Gergiev. Er staat ook een stuk op van Rimsky-Korsakov: "Wiegenlied van de zeeprinses". Ik lees net in het bijbehorende boekje dat dit NIET uit de Sheherazade is, helaas Kan ik dus niet meepraten, maar moet ik van jullie weer eerst naar de winkel Eens zien of die zeemeermin een beetje te pruimen is ! Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanD Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Sja. Gered? Er zijn enkele mooie opnamen/uitvoeringen genoemd. Kondrashin bij voorbeeld. En Dutoit. Mijn kennismaking ooit was met Markevitch (Philips, misschien op cd gezet) en Ansermet (Decca). Beide erg mooi. Ook mooi: Monteux (ik geloof ook op cd verkrijgbaar). En Beecham (EMI, in de serie Great Recordings of the Century). Kletzki (EMI). Allemaal ouwetjes; wel stereo. Twee opnamen van Ormandy (RCA en Sony). Tjeknavorian (oorspronkelijk op ASV; misschien nog bij Kruidvat te vinden op Brilliant Classics). Chailly (Decca) is wel mooi opgenomen natuurlijk, maar wat minder spannend. Een van de modernste opnamen is Spano, op Telarc. Er is veel keus, en men grijpt niet gauw "mis". Een van de minste die ik ken, is de EMI-opname van Ozawa; zijn DG-opname is wel te prefereren. Een opname die ik niet ken, maar die wel erg geroemd wordt, is die van Mackerras (ook op Telarc). Kent iemand die? Of die van Jansons? Of die van Chung? Hoe is Gergiev eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 24 april 2003 Author Report Share Posted 24 april 2003 De Mackerras opname op Telarc heb ik, maar vind ik tegenvallen. Gergiev heb ik een keer beluisterd omdat ik hem aan wilde schaffen, maar die heb ik niet genomen. Het kwam maar niet op gang en de opname was ook niet geweldig. De CBS opname (uit 1963) van het Philadelphia Orchestra met Ormany heb ik zelf op plaat en CD. Het was mijn eerste uitvoering, dus daar heb ik nog steeds iets mee. Verder vond ik de opname van Kempe op EMI ook een hele mooie, maar die ben ik helaas kwijtgeraakt. En wat heb ik verder? Haitink met een Londons orkest op philips uit midden jaren '70. Veel pasteltinten, maar in zijn soort ook heel mooi. En de opname van Previn met de wiener philharmoniker uit begin jaren '80. Goed maar niet excellent. Nee Kondrashin en Muti blijven favoriet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Ik lees net in het bijbehorende boekje dat dit NIET uit de Sheherazade is, helaas Kan ik dus niet meepraten, maar moet ik van jullie weer eerst naar de winkel Paul (en evt. anderen), Er zijn meer wegen die naar Bagdad leiden. Gisteren via Blubster een stukkie binnengehaald. Nadeel is natuurlijk de slechte kwaliteit van de gemiddelde mp3, en dat je 99 van de 100 keer niet weet wie de uitvoerenden zijn. Smaakt toch naar meer. Op naar de winkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Inderdaad wel een goed idee om te kijken of het betreffende stuk je aanstaat, maar de vermelding van de uitvoerende laat bij mp3's doorgaans te wensen over. Groeten, Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door Kermit:Bericht is verwijderd! Heeeeej, Wa's dit nou ????? Heb ik eindelijk een uitvoering in huis (die ene uit de Eloquence-serie) en dacht ik na een keertje luisteren "zo, en dan nu even het verhaaltje uitdraaien" is het weg ) Zou je me je verhaaltje kunnen PM'en? Dan kan ik met dit verhaaltje in de hand eens luisteren. Ik kan me Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Handtekening Kermit:Voorlopig niet meer actief op dit forum Mmmmmm. Ik geloof dat ik 't begrijp ... Da's mooi kmp. Toch niet vanwege dat esl-gebeuren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts