Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 2

Michel
 Share

Recommended Posts

Dagje Delft,

uren bij Plexus door de bakken gesnuffeld, met als resultaat ook "nieuwe" muziek op vinyl :

Lambchop is a woman ( 2002 )

Bjork - debut

Mory Kante - Akwaba Beach

Getz / Gilberto

Fleeetwood Mac - Mystery to Me

Tom Waits - Small Change

Daarnaast kreeg ik een dubbel album van :

Herbie Hancock - VSOP the quintet live under the sky......

Bijzondere platenzaak op de Voldergracht in Delft...............

Groet Jitze :P:D:P

Ook in sommige kringloopwinkels ontdekt men de waarde van vinyl, langzaam stijgen de prijzen,echter nog steeds betaalbaar.......

In Emmeloord gevonden :

Muddy Waters - Fathers and Sons Chess

Het concert voor een toekomst zonder atoombommem in Madison Square Garden

No Nukes uit 1979 op Asylum

Japanse persing van Vangelis - Antartica

Brel op Barclay

alan Parsons Project - Robot

Kitaro - Silk Road III

Een absoluut onleesbare chinese plaat over een reis door mongolie - dit gezien de bijgevoegde kaarten - een fantastisch muziekje om gelijkloop te controleren.

tot voor kort betaalde ik op dezelfde plaats ongeveer € 10,00 voor een dergelijke hoeveelheid, gisteren mocht ik € 32,00 afrekenen. Euro effect ?

Groet Jitze

Nou, ik ben vandaag ook eindelijk gezwicht voor die mooie stem (ok, en 't hoesje :D ) en heb vanmiddag voor 15,- euro die CD van Norah Jones gekocht.

B00005YW4H.01.LZZZZZZZ.jpg

Jee, her beauty matches her voice!

+ afgeprijst van 18,99 voor 6,99 euro!

(even de foto ter schril contrast tegen die mooie Norah Jones :D;) )

B00005LNHS.01.LZZZZZZZ.jpg

Groeten,

Alco cool.gif

Vandaag effe weer wat toffe muziek gescoort:

Afgeprijst van 20,49 euro voor slechts 5,- euro!

Lloyd Cole & the Commotions -

"The Collection" (21 nummers)

B00000IHA7.01.LZZZZZZZ.jpg

en de nieuwe (heerlijke) CD van the Gourds.

B00006IJ4L.01.LZZZZZZZ.jpg

Groeten,

Alco

Weer een goede week gehad,

Muddy Waters Sings "Big Bill "

Prokofiev , Alexander Nevsky

David Byrne , Music for the Knee Plays

Talking Heads , Fear of Music

Bob Dylan , Love and Theft

Fleetwood Mac, Future Games , Bare Trees , Penquin en Peter Green's Fleetwood Mac.

Ook nog een opname van het concert van Roger Waters - 9 juni 2002 in Berlijn- Wish Tou Were Here, dit laatste dus op CD.

Groet Jitze cool.gif:D:rolleyes:

Zojuist ff bij Plato geweest en de volgende cd's gehaald:

Lacuna Coil - Comalies

Goeie nieuwe cd van Lacuna Coil. Beter dan de vorige (Unleashed Memories) vind ik, want die vond ik na een tijdje wat eentonig worden. Ik had 'm al ff op mp3, maar hij was het zeker waard om te kopen...

Lunascape - Reflecting Seyelence

Uiteindelijk toch maar gekocht. Ik heb hier nog eens gevraagd of iemand het kende (geen reacties ;)), ben later eens een keer wezen luisteren en nu dus maar gekocht...

Spinvis (titelloos)

Geen idee wat voor muziek dit is (moet ik nog maar een keer gaan luisteren), maar hij is dan ook niet voor mij, maar voor mijn broer, als verjaardagscadeau. En nog in de aanbieding ook (€9.99).

Bij die cd van Lacuna Coil zit trouwens nog een erg... hoe zal ik het zeggen... 'smakelijk' postertje bij... Met daarop zangeres Cristina Scabbia. 't Is dat ze bijna 9 jaar ouder is dan ik, maar anders... ;)

Ze is niet al te groot (hulde), ze houdt van voetbal (vreemd voor een vrouw maar toch: hulde), haar favourite sportteams zijn AC Milan (boeit niet) en McLaren F1 (hulde), ze houdt van The Simpsons (hulde) en ze houdt van koken (altijd een pre voor een vrouw ;)) en niet van pittig eten (nogmaals: hulde)...

Kortom: perfect... behalve haar leeftijd dan... :(;)

Geplaatst door Henrie:

Lunascape - Reflecting Seyelence

Uiteindelijk toch maar gekocht. Ik heb hier nog eens gevraagd of iemand het kende (geen reacties    ;)), ben later eens een keer wezen luisteren en nu dus maar gekocht...

Jou vraag had ik niet opgemerkt, Henrie, maar ik heb 'em dus ook, en vind 't wel mooi, ondanks een paar mindere nummers...

Met VrGR

;) Fons MDS

Ja ik vind 'm ook wel mooi. Ook al luister(de) ik toch vooral gothicmetal/rock...

Maar ik heb de laatste tijd gemerkt dat ik steeds meer andere muziek ga waarderen. Komt waarschijnlijk doordat ik al jaren fan ben van The Gathering (sinds 1996 of zo) en die maken muziek die steeds minder met metal te maken heeft. Zodoende (en ook een beetje door mijn broer) ben ik steeds meer naar andere muziek gaan luisteren. Ik heb momenteel bijvoorbeeld Lamb opstaan. En da's in de verste verten geen metal... Ik heb ze dit jaar op Pinkpop gezien en ik vond ze (ondanks dat eigenlijk voor hen iets te grote podium) geweldig. Ik kende weinig van ze, maar ik vond het toch geweldig...

Ik luister de laatste tijd ook veel naar Portishead, Red Hot Chili Peppers en zelfs Talk Talk ;)... Heeft allemaal niks met metal te maken (RHCP ook niet echt, hoewel ze soms best harde nummers spelen).

Maar ik ben nog niet van m'n 'gothicgeloof' afgestapt hoor ;) Zoals je in diezelfde post van mij kon lezen heb ik ook de nieuwe cd van Lacuna Coil gekocht. Da's misschien niet echt 'voorbeeld-gothic' maar toch. En ik luister ook nog veel naar Nightwish, Within Temptation, After Forever en oudere cd's van The Gathering. En Dream Theater, maar dat is weer iets anders (progressive rock of zo)...

Mijn laatste aanwinst is: (bij toeval ontdekt vanmiddag. wist niet dat ie uit was)

Het 'laatste' album van Michael de Jong.

michaeldejong1.jpg

"Last chance romance"

(foto van CDhoes nog niet op internet te vinden)

Groeten,

Alco :)

• 2 weeks later...

Zo vandaag eens langs Kassenberg geweest in Deventer. Alle CD's waren voor de helft van de prijs, vanwege dat die ging stoppen.

Ik heb daar het volgende gehaald:

Blue Man Group - Audio

Frances Black - Talk To Me

Geplaatst door The Koosjer connection:

on-topic:

op dit ogenblik niks buiten de Densen Demagic om dan,zo is de boel gereed voor morgen.   :D

sajanora

Je hebt toch wel de gold uitvoering, klinkt een stuk beter dan de normale

;)

p.s. Zet hem niet te hard eek.gif

Geplaatst door Ruud:

Je hebt toch wel de gold uitvoering, klinkt een stuk beter dan de normale

;)

p.s. Zet hem niet te hard   eek.gif

ahaah,dus dat was het!

vondt het al zo'n lang intro :D

Op gold beter zeg je,ga der gelijk achter aan.

al vondt ik 3 min wel wat duur eerlijk gezegd....affijn,

sajanora

Even in Delft geweest, kijken of een bestelling was aangekomen, bleek niet het geval, wel weer bezweken voor :

Bjork Gling-Glo

Bjork Vespertim

Arvo Part Trivium

en een aanrader voor allen :

Image hifi presents : VINYL ESSENTIALS

the ultimate pickup test record

Groet Jitze :D