Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 2

Michel
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Sodejuu:

GVD. Vanmiddag stond iemand van FedEx aan de deur met m'n dubbelalbum. Was er niemand thuis   eek.gif    mad.gif . Nou wordt ie morgen afgeleverd   :rolleyes:    ;)

BTW: De vlaai van onze bakker is wereldbekend en zelfs ook in Sneek   :D    ;)

Wat zal je blij zijn dat niemand thuis was :rolleyes: welke bakker hebben jullie daar in Roermond ? :)

Geplaatst door kyra:

Wat zal je blij zijn dat niemand thuis was    :rolleyes: welke bakker hebben jullie daar in Roermond ?    :)

Tja, was weer een tegenvaller :( . Hier in het dorp hebben we bakkerij Caris-Hodzelmans. Ze komen echt vanuit alle windstreken om er vlaai te kopen ;) En af en toe neem ik er een paar mee naar Sneek of Utrecht of Amsterdam of ... :)

Great, mijn album is binnen icon10.gif . Het is echt een beauty in near mint conditition. Het dubbelalbum BRAVE van Marillion heeft iets speciaals. Buiten de buitengewoon mooie muziek heeft deze vinylschijf een dubbele groef op kant 2 van de 2e plaat. Het is een concept-album en deze heeft door de dubbele groef 2 eindes, een goed en een slecht. Je komt er pas na een tijdje achter, omdat het kiezen van de groef best lastig is. Dus ik laat me maar telkens verrassen hoe het afloopt :D;)

B00005Y1MT.01.LZZZZZZZ.jpg

Geplaatst door Sodejuu:

Great, mijn album is binnen   icon10.gif   . Het is echt een beauty in near mint conditition. Het dubbelalbum BRAVE van Marillion heeft iets speciaals. Buiten de buitengewoon mooie muziek heeft deze vinylschijf een dubbele groef op kant 2 van de 2e plaat. Het is een concept-album en deze heeft door de dubbele groef 2 eindes, een goed en een slecht. Je komt er pas na een tijdje achter, omdat het kiezen van de groef best lastig is. Dus ik laat me maar telkens verrassen hoe het afloopt    :D     ;)

Wat bedoel je precies met een goed en een slecht einde? Ik ken het album niet, dus vandaar de vraag. Loopt het 'verhaal' dan goed/slecht af, of de muziek? Of beide?

Geplaatst door Henrie:

Wat bedoel je precies met een goed en een slecht einde? Ik ken het album niet, dus vandaar de vraag. Loopt het 'verhaal' dan goed/slecht af, of de muziek? Of beide?

De ene keer loopt het goed af en de andere keer slecht. Op de normale cd staat slechts de versie met de slechte afloop. ;) De opname is niet echt super (te veel laag), maar 't klinkt beter dan de CD en de muziek, tja, Marillion op z'n best

:)cool.gif

Geplaatst door Sodejuu:

[QB]Great, mijn album is binnen

Great .. :) ben vrijdag in de buurt en denk dat ik effe binnen wip, zie ik audiofiele Paul ook eens :rolleyes: misschien kan ik er weer iets van opsteken :D

Zojuist bij de Plato geweest. Kwam er weg met meer cd's dan ik had gedacht ;) Ik ging alleen maar voor de nieuwe van The Gathering...

The Gathering - Souvenirs

Talk Talk - The Party's Over

Talk Talk - The Colour of Spring

Talk Talk - The Spirit Of Eden

Die van Talk Talk waren allen in de aanbieding (€8.99 per stuk), vandaar dat ik ze heb meegenomen ;):)

Geplaatst door Puur:

Die zoek ik al tijden op vinyl, nergens te krijgen. Talk Talk is toch wel een van mijn favoriete bands. Vooral Spirit of Eden gaat er altijd erg goed in.

Hoi Puur,

Ik zag ze in de aanbieding staan, dus ik kon ze niet laten staan. Ik heb ze niet op vinyl want ik heb geen draaitafel (en daar begin ik denk ik ook niet aan). Maar ik kan wel een keer kijken of ze 'm op vinyl hebben (bij Plato)... Dit zijn trouwens Digital Remasters. Ik weet niet of er ook originele cd's van bestaan (de cd kwam toen net in)? Deze Remasters zien er allemaal een beetje hetzelfde uit: witte achterkant (waarschijnlijk wel originele 'plaatjes'), allemaal hetzelfde lettertype en de songteksten zijn met de hand geschreven...

Talk Talk is opzich niet mijn favoriete band, maar ik vind ze wel heel goed. Ik was te jong om ermee opgegroeid te zijn. Ik heb ze wel leren kennen via mijn favoriete band. Ik had ooit It's My Life en The Very Best Of gekocht. Ik kende de band eigenlijk niet zo (behalve van Life's What You Make It, Dum Dum Girl en Such A Shame). Toen hoorde ik een keer op de radio het nummer Tomorrow Started. Dat vond ik een erg mooi nummer. Dus ben ik er toen naar opzoek gegaan. Ik kwam 'm tegen op It's My Life. Ook was ik opzoek naar Life's What You Make It. Omdat The Gathering daar een heel mooie cover van hadden gemaakt, en ik wilde het origineel (dat ik dus al wel kende) ook hebben. Toen heb ik dus die Best Of-cd gekocht. Daar staan eigenlijk allemaal goeie nummers op (vind ik). Dus ik had het plan om ooit ook nog een keer de andere albums te kopen. En nu kwam ik dus deze 3 tegen. Ik geloof dat ze nog wel meer albums hebben gemaakt of niet? Ik mis er iig nog 1: Laughing Stock. Ook zag ik vandaag nog een andere Best Of-cd liggen, maar die heb ik maar niet gekocht. 1 Best Of-cd is wel genoeg en volgens mij staan daar geen andere nummers nog op.

Geplaatst door Puur:

Bonnie "Prince" Billie

(ik begin het eindelijk te snappen   ;)  )

ik kocht 'm ook eens op cd.

snap het nog steeds niet echt :(

plaat houd in een keer op,maar blijft gewoon doorgaan met afspelen confused.gif

zal wel een diepere betekenis hebben die ik,als gewone sterveling,nog niet door heb. :D

-- Hans.

kan ook zijn dat ik gewoon op ouderwetse manier flink gen***d ben :D

Geplaatst door Puur:

Klik op de foto voor een review!!

(ik begin het eindelijk te snappen    ;)  )

Hallo Hans,

Met deze zin bedoelde ik dat ik de computertaal (UBB?) eindelijk begin te snappen. Iedereen kan nu gewoon op het plaatje klikken voor een review.

En Bonnie 'Prince' Billie is natuurlijk gewoon voor intellectuelen. ;):D

Ik kom er trouwens net achter dat ze met die albums van Talk Talk een 'grapje' hebben uitgehaald. Op elke cd staat op beide zijkanten een letter (boven en onder). Als je de cd's in de goede volgorde op een rijtje zet, zie je 2x het woord TALK. Ofwel: TALK TALK.

Ik vroeg me al af waar die letters nou op sloegen. Als je namelijk alleen It's My Life hebt, dan zie je daar 2x een A op staan. Dan zie je het 'nut' er nog niet van. Toen ik gisteren de andere 3 cd's heb gekocht, stonden daar ook weer letters op en ik wist niet waar dat nou op sloeg. Maar als je ze naast elkaar zet, kom je er dus achter :)

Trouwens, nog ff een paar vraagjes over dat Very Best Of-album: Er staan 2 nummers op die niet op een cd staan. Namelijk 'For What It's Worth' en 'John Cope'. Die eerste komt uit 1986 en zou dus op The Colour Of Spring moeten staan. De tweede komt uit 1988 en zou dus op Spirit Of Eden moeten staan. Maar ze staan niet op die albums. Zijn dat B-kantjes van singles of zo?

En nog iets: In het 'boekje' van die Very Best Of-cd staan de 4 albums (The Party's Over, It's My Life, The Colour Of Spring en Spirit Of Eden) afgedrukt inclusief de nummers die op die albums staan. Nou staat er bij Spirit Of Eden het nummer 'Spirit' (nummer 3 van de cd). Op mijn versie (zo'n digitale remaster dus) staat op nummer 3 het nummer 'Desire'. Is dat hetzelfde nummer maar dan gewoon met een andere naam? Is een van beide een drukfout? Of zijn het 2 verschillende nummers?

Wie het weet, mag het zeggen...

Over 'grapjes' gesproken: De naam van het nieuwe album van The Gathering staat niet op het boekje, maar op het cd-hoesje (in de vorm van een transparante sticker met rooie letters). Of het erg handig is, weet ik niet (misschien dat zo'n sticker op den duur loslaat), maar het is wel leuk bedacht. Wel een beetje een 'loos' boekje trouwens. Staan wat wazige foto's in en 'THE GATHERING' en 'SOUVENIRS' in het groot... Verder niks. Geen songteksten, geen bedankjes... niks. Dat staat allemaal op de plek waar je de cd 'inklikt'.

remasterd editie , complete kleine zaalopname uit 75' met als bonustrack Kinky Reggae ... als je van Reggae houdt een echt lekker album met nog niet echt commerciele reggae maar gewoon de echte roots

live.cover.jpeg;)