Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 2

Michel
 Share

Recommended Posts

quote:

--------------------------------------------------------------------------------

Talk Talk, the colour of spring,

Die zoek ik al tijden op vinyl, nergens te krijgen.

Puur

--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst door Henno Appel:

Puur, hier is tie, spiksplinternieuw op 180gr. vinyl:

http://www.simplyvinyl.com/more.asp?catid=...&page=12&id=101

Grappig, laat dat nou net de cd zijn die ik net gisteren aan de collectie heb toegevoegd. Deze heeft nostalgische waarde voor mij. Ik heb geen platenspeler meer maar toen ik de LP destijds kocht heb ik deze lp zo veel en zo vaak afgespeeld dat ik er op een gegeven moment kostsmisselijk van werd. In schoolvakantie's speelde ik deze lp zo maar 8 uur achter elkaar en dat soms meerdere dagen achter elkaar. Helemaal in trance kon ik er uren en uren dagen achter elkaar naar luisteren. Een top plaat, totdat het van de ene op het andere moment over was en ik er jaren niet meer naar heb gekeken. Zoals gezegd, de platenspeler is er niet meer maar ik was in de gelegenheid de cd goedkoop te bemachtigen en heb gisteren weer even geluisterd en hij is en blijft toch meesterlijk goed ondanks dat ik dat gevoel van toen niet meer heb (en ook daarna nooit meer heb gehad trouwens). Maar toen was ik helemaal leip van muziek luisteren en had ik ook meer tijd en minder verplichtingen dan nu).

Conqubite

Ps. nu ik er zo over nadenk, ik weet niet eens waar de lp is gebleven. De andere lp's trouwens ook niet, ik was nogal rigoreus in het aan de kant schuiven van de lp's en platenspeler. Heb ik nu eigenlijk wel spijt van maar ja, gedane zaken ....

Ik zal eens bij m'n ouders gaan vragen of anders heeft een broer van mij hem misschien nog wel.

Geplaatst door Jitze:

Vanmiddag zomaar een vrachtje CD's gekocht, voelt wel wat onwennig........

Een drietal uit de serie Jazz in Paris, een zeer uitgebreide serie allerlei grote namen voor slechts 6 euro per stuk.

Groet Jitze

Hallo Jitze,

Ik ben zeer benieuwd wat je van de Jazz in Paris CD's vindt. Ik heb er ook diverse, alleen al vanwege de uitstraling van die serie. Het is natuurlijk een allegaartje van uiteenlopende platen die nu in een serie zijn ondergebracht dus het verschilt toch per CD. Maar bij de meeste valt mij op dat ze met een of twee microfoons opgenomen lijken te zijn, zodat je een of twee instrumenten prominent hoort en andere nauwelijks of ver op de achtergrond.

groet,

134060.gif

Sinead O'Conner .. am I not your girl ?

Prachtige opname die op een mindere set de s en t klanken van haar stem onaangenaam maken.

Kon hem niet laten liggen voor

Net weer wat vinyl gescoord:

f54685bbxam.jpg

Pearl Jam - Riot Act

f69623hlibb.jpg

Rainer Maria - Long Knives Drawn

Klik op de hoezen voor een review!!

[edit]Bij Riot Act moet ik nog wel opmerken dat dit album werkelijk schitterend is uitgevoerd.[/edit]

d82138c27wk.jpg

Ha die AudioPaul,

Die LP van ELO brengt weer oude herinneringen bij mij boven...

Ik weet nog dat ik als tiener alleen een klein radio/cassette gevalletje had van Philips. (doet nu nog dienst op m'n werk)

M'n zus had zo'n grote lompe 3-in-1 set van Philips, met een draaitafel erin. Daar was ik toen min of meer al wat jaloers op :D

Als m'n zus weleens weg was, draaide ik soms wat LP's van haar, waaronder die van ELO.

(met name de door jou genoemde LP vond ik schitterend)

Groeten,

Alco cool.gif

Geplaatst door Alco:

d82138c27wk.jpg  

Ha die AudioPaul,

Die LP van ELO brengt weer oude herinneringen bij mij boven...

Ik weet nog dat ik als tiener alleen een klein radio/cassette gevalletje had van Philips. (doet nu nog dienst op m'n werk)

M'n zus had zo'n grote lompe 3-in-1 set van Philips, met een draaitafel erin. Daar was ik toen min of meer al wat jaloers op    :D

Als m'n zus weleens weg was, draaide ik soms wat LP's van haar, waaronder die van ELO.

(met name de door jou genoemde LP vond ik schitterend)

Groeten,

Alco    cool.gif

Hoi Alco,

Ik bezit de dubbelaar van ELO al sinds 1978, ik was toen 18, bijna 19. Mijn moeder gaf hem me tijdens een bezoekje met z'n tweetjes aan Amsterdam. Een week later overleed ze, vlak na m'n verjaardag, op 44-jarige leeftijd. Je zult dus begrijpen dat deze lp me zeer dierbaar is. Ik heb 'm de maanden erna en ook door de jaren heen behoorlijk vaak gedraaid.

Hoewel de lp's en hoes nog steeds in nieuwstaat verkeren, twijfelde ik geen seconde toen ik 'm op een amerikaanse site in 180 grams vinyl versie zag. Ik heb 'm nu dus dubbel en kan m'n origineel verder "slijtageleed" besparen!

ik koop niet hier,maar nog steeds bij de zaak waar ik jaren klant was.

deze sturen het dan voor mij op,en dus is het voor mij niet deze week..... ;)

wat zat er allemaal in de doos deze keer:

om te beginnen;

f67187zg6bm.jpg

en dan;

f53547wf0fd.jpg

en;

f51716zb24v.jpg

en;

f41837co2nz.jpg

en;

e76543ruk34.jpg

en dus ook; f51666jxffr.jpg

gevolgd door;

en na al dat huiswerk mocht ik van HEAR niet meer dan 8 plaatjes plaatsen,en moest ik aan het gummen.

dus dan de rest maar zonder de plaatjes;

Gare du nord/in search of..

Michael de Jong/Last chance....

Kindredspirrits/de music of Johnny Cash

Sonny Landreth/The road we're on

Ry Cooder & Manuel Galban/Mambo sinuende

David gray/a new day.....

Eva cassidy/Live at Blues alley

Nanci griffith/Winter Marquee

als kado heeft men er deze keer 2 promo's bij gedaan,tw;

Nick cave/nocturama,en....

helaas ook zonder plaatje,omdat ie nog niet uit is;

Ibrahim Ferrer/Buenos Hermanos,met ry cooder voor de produktie.

zo,ik ben wel ff van de straat,en dat is in deze buurt wel zo verstandig de laatste tijd :D

-- Hans

Haha, dat zijn leuke dingen :D

Ik heb net bij ebay.com een dvd-set van Pat Metheny gewonnen, Secret Story Live voor wel $14,50, verzendkosten zijn voor de afzender mfaithfull_f.jpg

4005054412638a.jpg voor

wat een trieste rip off van darkside of the moon. - die phillip glass.! of was ie er eerder.?

o ja deze week geleend:

weather report - night passage

pink floyd - animals

spyro gyra - road scholars

yellow jackets - blue hats

game :)