Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 2

Michel
 Share

Recommended Posts

Deze week (vakantie):

Sneek, Leeuwarden en Groningen:

Soulwax - Much against everyone's advice (2e hands)

Modest Mouse - The moon & antartica

Pearl Jam - Yield

Crowded House - Temple of Low Men

Kashmir - The good life (2e hands)

Miles Davis - Kind of blue

Meindert Talma & The Negroes - Ferhudduker (2e hands)

Camel - Music inspired by the snow goose (2e hands LP)

Caesar - clean

Gorky's Zygotic Mynci - How I long to feel that summer in my heart

Yes - magnification (2e hands)

Van alle CD's (en LP) 2 boven de 10 euro, en alles onder de 15.

:P Ik ga geen gekke bedragen voor cd's betalen. :D

Het kost wat tijd, maar dan heb je wel wat ;)

Marten Jan

Good Morning Midden Oosten!

Hier de nieuwe aanvullingen op HET ELFTAL:

HOEMPAPOP

Kaizers Orchestra - Ompa Til Du Dor (schuine streep door de o)(Broiler Fram/Bertus)

Ze zingen in het Noors, hebben in hun thuisland al 90.000 CDs verkocht, maken hoemparock met een verslavende swing en hebben een plaat gemaakt waarbij je om de haverklap van je stoel glijdt van verbazing om zoveel lef, inventiviteit en bravoure. 'De allerleukste popplaat van het jaar tot nu toe'.(OOR 9)

ROCK

Therapy? - High Anxiety (Spitfire/PIAS)

Stof uw geheugen af: Troublegum. 1994. Veertien popparels met spikes. Die meesterzet wordt hier nog eens dunnetjes overgedaan. Denderend door het mijnenveld tussen prikkeldraadpop en frustrock overschreeuwen Andy Cairns c.s. hun demonen.'Overweldigend'.(OOR 9)

R&B

Macey Gray - The Trouble With Being Myself (Epic/Sony)

Macy's leven is, na de gekunselde voorganger The Id, in stabieler vaarwater gekomen en we zullen 't weten. Album drie staat vol pretentieloze, geestige en funky liedjes, waarin alleen de teksten soms nog vreemd en donker zijn. Maar toch: 'zo mag ze er wat ons betreft nog een dozijn maken'.(OOR 9)

DVD

Diverse artiesten - Visual Niches, Extraordinary Music Videos (E-Motion/PIAS)

MTV/TMF/Box-moe? Check this. Een verbluffende verzameling rare, ludieke, indrukwekkende, zelden vertoonde independent-clips. Technische hoogstandjes, stuk voor stuk, van vroeger en nu. Van Herbie Hancock tot Royksopp en van Sigur Ros tot de Duitse(!) humor van Senor Coconut.(OOR 9)

Dat was het weer.

Geplaatst door Ome Henk:

Net binnen gekregen   ;)

Idem, maar dan van een andere leverancier ;)

• Mathilde Santing - Breast and Brow
  • Bob Marley - Exodus
  • Tangerine Dream - Stratosfear
  • Tangerine Dream - Phaedra
  • Tangerine Dream - Tangram
  • Tangerine Dream - White Eagle
  • Leo Kottke - Mudlark
  • Clannad - Magical Ring
  • Rainbow - Difficult to Cure
  • Ry Cooder - Borderline maar die had ik al eek.gif:rolleyes:

Geplaatst door Sodejuu:

Idem, maar dan van een andere leverancier   ;)

• Mathilde Santing - Breast and Brow
  • Bob Marley - Exodus
  • Tangerine Dream - Stratosfear
  • Tangerine Dream - Phaedra
  • Tangerine Dream - Tangram
  • Tangerine Dream - White Eagle
  • Leo Kottke - Mudlark
  • Clannad - Magical Ring
  • Rainbow - Difficult to Cure
  • Ry Cooder - Borderline maar die had ik al   eek.gif   :rolleyes:

Die meneer van die lijst ?? hoe zijn ze ?? kan het verantwoord dan ga ik ook nog effe bestellen ... :rolleyes: BTW Ry Cooder kan naar Nieuwstadt komen als hij wil :D:P

Geplaatst door John:

Die meneer van die lijst ?? hoe zijn ze ?? kan het verantwoord dan ga ik ook nog effe bestellen ...    :rolleyes: BTW Ry Cooder kan naar Nieuwstadt komen als hij wil    :D    :P

Marley .. Exodus kant eerste nummer Naturel Mystic .... blijven de speakers staan op de plaats (bas) die erin zit ? :rolleyes:

Geplaatst door John:

Die meneer van die lijst ?? hoe zijn ze ?? kan het verantwoord dan ga ik ook nog effe bestellen ...    :rolleyes: BTW Ry Cooder kan naar Nieuwstadt komen als hij wil    :D    :P

Ze zijn allemaal in goeie staat, aanrader, maar wel eerst ff wassen ;) En Ry Cooder kan idd naar Nieuwstadt komen ;), wil je ook nog een Philip Glass overnemen :D (ik denk alleen dat Peta er een beetje wild van wordt eek.gif:D

Geplaatst door John:

Marley .. Exodus kant eerste nummer Naturel Mystic .... blijven de speakers staan op de plaats (bas) die erin zit ?    :rolleyes:

Ik heb nog niet geluisterd, eerst wassen ;)

Geplaatst door Sodejuu:

Ze zijn allemaal in goeie staat, aanrader, maar wel eerst ff wassen   ;) En Ry Cooder kan idd naar Nieuwstadt komen   ;), wil je ook nog een Philip Glass overnemen   :D (ik denk alleen dat Peta er een beetje wild van wordt   eek.gif   :D

Deal .... ;) Philip mag in Roermond blijven die van mij is al wild genoeg je moets mijn rug eens vaak zien .. :D

Geplaatst door Sodejuu:

Ik heb nog niet geluisterd, eerst wassen   ;)

als je plugjes nodig hebt dan hoor ik dat wel .. die bas is echt opgepompt, heb hem niet op LP maar op de cd is hij wel erg heavy (categorie bluezeem) :P

Original Rappers voor o.a. moederdag :( vrouwlief rapt wel eens graag , maar heb hem even gedraait eek.gif

op vinyl >> Passport "Running in real time" schitterende hoes (geen afbeelding) geen blondtjes in elk geval op de cover :P maar de muziek zal wennen worden confused.gif

een weekend van aankopen die je niet elke week moet doen ;)

Hallo Koosjer Connection,

Hier de nieuwe vermeldingen in het OOR-elftal:

POP/ROCK

Eastern Lane - Shades of Black (Rough Trade/Konkurrent)

Hartveroverend Brits braniekwartet. Tussen de zestien en achttien jaar oud zijn ze pas, maar wat een potentie! Wie door de Strokes-, Pixies- en Velvets-riffs heen luistert, hoort een ongekend doorleefde popplaat vol prettig brutale zang, gierende gitaren, huilende piano's en zelfs prachtige ballads. 'Zeldzaam bandje.' (OOR 10)

EXPERIMENTELE JAZZ

The Matthew Herbert Big Band - Goodbye Swingtime(Accidental/PIAS)

Jazz? Jawel, maar dan in bigbandstijl en elektronisch gemanipuleerd door experimenteel houseproducer Herbert. Trompetten, piano, bas en drums dus, maar ook een computerprinter, vallende telefoonboeken en een vredesdemonstratie. Plus gastzangers. 'Buitengwone muziek die je aan het denken zet.' (OOR 10)

ROCK/METAL

Staind - 14 shades of grey (Flip/Elektra/Warner)

Kosten noch moeite spaarden Aaron lewis c.s. om van de opvolger van het succesvolle Break The Cycle iets bijzonders te maken. Veel dramatiek, veel strijkers, veel gevoel, veel agressie, veel emotionele nu grunge en vooral veel pakkende refreinen. 'Topplaat.' (OOR 10)

R&B/JAZZ

The RH Factor - Hard Groove (Verve/Universal)

Oftewel: Grammy-winnende jazztrompettist (Roy Hargrove) bijt zich vast in soul, funk en rap. De vocale gastenlijst is indrukwekkend (Erykah Badu, Common, D'Angelo, Q-Tip), maar het is toch vooral de geweldig op dreef zijnde Hargrove die de show steelt. (OOR 10)

Dat was ie weer.

P.S. Bonnie Raitt - Road Tested maar eens aangeschaft. Super tip!

:)