Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 2

Michel
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door The Koosjer connection:

Ik ben je zeer erkentelijk,en mijn grote dank voor de moeite...grote klasse!

-- Hans.

Tip voor Hans ;) : Seedling is goed! Heb ze geloof ik eens gezien op Lowlands en een jongen in de groep met wie ik daar was, had een cd van ze gekocht. Was echt heel leuke muziek... Eens kijken of ik nog wat van ze kan vinden... :)

Weer een prachtcd van deze gitaarvirtuoos....

f86857y0dxj.jpg

Pat Metheny - One quiet night (2003)

Na de klapper van vorig jaar met "Speaking of Now" komt Pat Metheny nu geheel solo met een akoestisch kunststukje uit (op baritone guitar). Dit is werkelijk van ontroerende klasse die in geen enkele verzameling mag ontbreken. ;)

Leuk detail: luister eens naar Pat's eigen interpretatie van Norah Jones' nr.1 hit "Don't know why"! ;)

Hans, ik heb net even wat fragmenten beluisterd van de door jouw genoemde CD, en ik denk dat je dan de nieuwste van Fred Eaglesmith ook wel zal bevallen.

Balin_lg.jpg

De CD heet "Balin", en is 't eerste blue-grass album van Fred Eaglesmith, die normaal gesproken meer de richting op gaat van Americana, alt.country/rock.

(ook fraaie opname, by the way)

Alco cool.gif

Geplaatst door Alco:

Hans, ik heb net even wat fragmenten beluisterd van de door jouw genoemde CD, en ik denk dat je dan de nieuwste van Fred Eaglesmith ook wel zal bevallen.

Balin_lg.jpg  

De CD heet "Balin", en is 't eerste blue-grass album van Fred Eaglesmith, die normaal gesproken meer de richting op gaat van Americana, alt.country/rock.

(ook fraaie opname, by the way)

Alco   cool.gif

staat genoteerd! :D

trouwens veel leuke tips hier de laatste tijd,ga zo door :D

-- Hans

Jongens, ik heb een vraagje. Een paar weken geleden was ik een topic aan het lezen over laagweergave ofzo en daarin werd de band Hooverphonic genoemd. Ik meteen op Kazaa snuffelen en bingo! een stuk of 15 nummers binnengehaald. Gave muziek zeg. Maarrrr, hoeveel cd's hebben die gasten gemaakt en welke zijn de beste?

groet

Geerdie

Geplaatst door Geerdie:

Jongens, ik heb een vraagje. Een paar weken geleden was ik een topic aan het lezen over laagweergave ofzo en daarin werd de band Hooverphonic genoemd. Ik meteen op Kazaa snuffelen en bingo! een stuk of 15 nummers binnengehaald. Gave muziek zeg. Maarrrr, hoeveel cd's hebben die gasten gemaakt en welke zijn de beste?

groet

Geerdie

Kijk eens op www.allmusic.com :)

Kijk dan ook meteen ff onder de naam Hoover. Dat was eerst de naam van de band, later is er Hooverphonic van gemaakt. Wat de beste is, weet ik zo niet, ik vind ze geen van allen heel goed. Live (op Lowlands, 2 jaar geleden) waren ze wel heel goed!

Ik zal anders m'n broer ff vragen welke hij het mooist vind. Hij vind het wel goeie muziek namelijk...

Kijk eens op www.allmusic.com

Kijk dan ook meteen ff onder de naam Hoover. Dat was eerst de naam van de band, later is er Hooverphonic van gemaakt. Wat de beste is, weet ik zo niet, ik vind ze geen van allen heel goed. Live (op Lowlands, 2 jaar geleden) waren ze wel heel goed!

Ik zal anders m'n broer ff vragen welke hij het mooist vind. Hij vind het wel goeie muziek namelijk...

Alvast bedankt Henrie :)

Geplaatst door Geerdie:

Alvast bedankt Henrie   :)

Graag gedaan! (m'n broer heeft nog niet gereageerd op m'n icq-bericht...)

Ps. Als je een bericht van iemand quote, om aan te geven op wie en wat je reageert, dan kun je dat het handigst doen door op quote2.gif te klikken (rechts boven het bericht dat je wilt quoten). Das iets duidelijker :)

Geerdie, m'n broer heeft zojuist gereageerd en hij vind de eerste (toen ze nog Hoover heetten) het mooiste. A New Stereophonic Sound Spectacular heet die. De 2e (Blue Wonder Power Milk) vinden ze bij almusic.com het beste zie ik net...

Vreemd genoeg heet de band op allmusic.com ook bij de eerste cd gewoon Hooverphonic...

c86302237sf.jpg

Nice one, Ome Henk! :)

Lijkt me 1 van de mooiste album die ik me zou kunnen wensen op splinternieuw dik vinyl!

Met name nummer 4 "Lipstick sunset", vind ik 1 van de mooiste popsongs ever, vooral ook door die kippenvel solo's van slidemaster Ry Cooder.

Groeten,

Alco cool.gif

Ff vraagje tussendoor, ik zie hier allemaal mooie (nieuwe!) lp's verschijnen, waar koop je nou zoiets?

Het liefst online want ik woon ergens in the middle of nowhere in de achterhoek.....

bijvoorbeeld die van john hiatt en de nieuwe van r williams