Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 2

Michel
 Share

Recommended Posts

Van onze eigen vooruitstrevende dance-producer Tom Holkenborg:

radio_jxl.jpg

Junkie XL - RADIOJXL a broadcast from the computer hell cabin.

Groet,

Rienk.

Deze vondt ik in Eilat voor 8 euro'tjs

c49714i6427.jpg

In dezelfde winkel deze....,en ook voor 8 euro'tjes.....

f89200rb6df.jpg

En tot slot,tja ook voor 8 euro'tjes....

d911693f2zd.jpg

Dus een leuke vondtst daar tijdens m'n trippie....

Leuke winkel trouwens,en de eerste winkel die ik tegen gekomen ben met een,voor mij althans,nieuw luister-systeem,

Dat werkt op de bar-code die je gelijk in de data-bank van de winkel brengt.

Dus,geen wachttijden meer op personeel die je helpen moet met je cd'tje.

je leest de barcode,en klaar was Hansie :D

Het was voor mij een plezierig nieuwtje om te ontdekken,zal in Nederland wel gemeengoed zijn wellicht...buiten de Virgin om heb ik het niet gezien..

--Hans

Deze:

e66417krp6x.jpg

en:

f68188twjlu.jpg

Beide heb ik bij de Voscotheek in Hoogeveen gekocht. Helaas gaat de Voscotheek ermee stoppen (vanaf 1 juli). Wordt overgenomen door de Music Store... :( Meer eenheidsworst dus. Het was altijd zo'n leuke, kleine winkel. Met ook veel keuze buiten de mainstream om. Heb er veel plezier beleeft aan het beluisteren van cd's waar ik toen het geld niet voor had. Tijdens tussenuren op het VWO naar de Voscotheek, altijd leuk... Maar ja, ze kappen ermee dus... Nu cd's in de uitverkoop (25% korting) en ik mocht m'n gespaarde geld van de 'spaarkaart' leegmaken, dus ik heb er niet zo gek veel voor betaald. Al is

Geplaatst door Henrie:

Al is €28 voor 2 cd's nog altijd niet weinig vind ik zeker niet nadat ik Hans' berichtje net las   ;) ), maar goed, het is beter dan €20 per stuk...

Tja,dat was een mazzel dat ik die winkel tegen kwam,

En natuurlijk is alles in Eilat wel erg goedkoop zo zonder btw.

Ze moesten wel want anders wil er niemand gaan wonen met zulke hitte,en in the middle of the dessert... :D

--Hans

Geplaatst door Ome Henk:

Ik heb de eerste op vinyl. Is de tweede vergelijkbaar qua muziek aan de eerste    confused.gif

Zijn oude(re) muziek vind ik trouwens maar zozo...

Volgens Allmusic.com is het 3x niks, maar dat vind ik zwaar overdreven. Ik ben het wel met ze eens dat No more shall we part een tandje beter is, maar op Nocturama staan ook een paar erg mooie nummers. Ze klagen bij allmusic bijvoorbeeld over de zwakke titel van het album en dat de teksten niet zo sterkt zijn als op vorige albums. Nou, daar luister ik wel doorheen. Hij is wel minder dan NMSWP maar zeker niet slecht. Wonderful Life, He Wants You, Bring It On, Still In Love en There Is A Town zijn erg mooie nummers vind ik. De rest is ook niet slecht trouwens hoor, behalve het laatste nummer, Babe, I'm On Fire, dat duurt m.i. wat te lang. Verder wel een mooi album.

Van de oudere albums ken ik alleen Murder Ballads en The Boatman's Call (beide op mp3). The Boatman's Call vind ik wel erg goed, Murder Ballads is hier en daar wat eentonig, maar daar staan ook wel mooie nummers op. Oudere cd's dan deze ken ik niet... Al heb ik ooit Tender Prey wel eens een keer gedownload. Heb 'm niet vaak geluisterd. Ik ken trouwens wel een mooie (akoestische) versie van The Mercy Seat (van Tender Prey). Vind ik mooier dan de albumversie...

Afgelopen zaterdag was er in Ridderkerk een boeken en platen markt, waarvan de opbrengst naar de zonnenbloem gaat.

Heb ik daar wat rond gesneuffeld en vond ik daar een exemplaar van "Mussorgsky greatest hits" aan.

Met natuurlijk de "pictures at an exhibition" er op.

Voor

Geplaatst door Kermit:

Ik kan mij die serie nog herinneren. Was die niet uitgebracht op een speciaal soort vinyl, iets van Dynaflex of zo? Is geen blijvertje geweest...

Geen idee Kermit.

Er staat niets over speciaal vinyl op de hoes, of wat ik mij kan herrineren.

Zal thuis eens kijken.

Groet Michel ;)