Jump to content

Welke muziek staat er nu op?

Henno Appel
 Share

Recommended Posts

ik stap zo in mijn auto, en in de wisselaar zitten de volgende ceedees, en die beluister ik random:

Pater Moeskroen - Live in het theater

Sigur Ros - ()

Anouk - Graduated Fool

Tool - Lateralus

K Cee - Oldstyle (house)

SOAD - Steal this album

Heb Type O Negative weer eens van de plank gehaald. Waarom ben ik ooit zo gek geweest om Bloody Kisses te kopen..? ;) Alleen nummer 2 en 3 zijn goed (qua muziek tenminste, want die teksten kan ik eigenlijk niet echt waarderen)...

Heb nu October Rust op staan. Is echt 10 klassen beter, al is het niet echt meer iets dat ik vaak kan draaien denk ik...

Maar het nummer 'My Girlfriend's Girlfriend' is wel gaaf. Zo fout als maar kan, maar wel gaaf :D

Zoals ik al zei, vind ik nummer 2 en 3 wel goed. En de rest is ook weer niet zo heel erg, alleen kan ik me nu niet meer voorstellen dat ik 'm ooit gekocht heb. 't Is ook niet dat ik 'm nu kwijt wil, want af en toe wordt ie nog wel eens gedraaid.

'The Least Worst Of...' is toch een 'best of'-cd? Ik ken 'm niet, maar als daar ook oudere nummers op staan, kan ik me voorstellen dat je 'm niet zoveel aan vind. Ik hoef die oudere cd's ('Origin Of The Feces' en 'Slow, Deep And Hard') ook niet.

'October Rust' vind ik veruit de beste (en om een of andere reden vrouwen ook!?!:rolleyes :). 'World Coming Down' vind ik weer van het niveau 'Bloody Kisses'. Wel anders dan BK (harder), maar ongeveer net zo goed...

October rust zal ik eens in zijn geheel gaan beluisteren dan.

The least worst of, is inderdaad een compilatie, maar toch staan er voornamelijk nummers op van October rust en World coming down....

Ik vind "A death in the family" een geniaal nummer.

Ik heb ff The Least Worst Of opgezocht, maar eehhh... er staan maar 2 nummers van World Coming Down en 3 nummers van October Rust op hoor. Van de in totaal 14 nummers valt dat dus nog wel mee...

Ff een lijstje met de nummers met daarachter van welk album ze komen (afgekort):

1. The misinterpretation of silence and its disastrous consequences - S,D&H

2. Everyone I love is dead - WCD

3. Black No. 1 - BK

4. It's never enough - OOTF?

5. Love you to death - OR

6. Black Sabbath - OOTF?

7. Christian woman - BK

8. 12 Black rainbows - OOTF?

9. My girlfriend's girlfriend - OR

10. Hey Pete - OOTF (maffe cover van Hey Joe van Jimi Hendrix)

11. Everything dies - WCD

12. Cinnamon girl - OR

13. Unsuccesfully coping with the natural beauty of infidelity - S,D&H

14. Stay out of my dreams - OOTF?

verrek, je hebt gelijk. Blijkbaar was ik in de war met OOTF (welk album is dat eigenlijk?)

Feit is wel dat er niet zoveel oudjes opstaan, en ik vind de nummers van Slow, Deep and hard en Bloody Kisses de beste.

Geplaatst door lange W:

verrek, je hebt gelijk. Blijkbaar was ik in de war met OOTF (welk album is dat eigenlijk?)

Feit is wel dat er niet zoveel oudjes opstaan, en ik vind de nummers van Slow, Deep and hard en Bloody Kisses de beste.

OOTF = Origin of the Feces (ofwel: oorsprong van de fecalien ;)). Dat is hun 2e album geloof ik. Slow, Deep & Hard is hun 1e (maar het kan zijn dat dat net andersom is), Bloody Kisses is de derde, October Rust de vierde en World Coming Down de vijfde. Staan dus wel redelijk wat oudere nummers op. Bloody Kisses stamt uit 1993 en is dus al weer bijna 10 jaar oud. October Rust is uit 1996 en World Coming down uit 2000 dacht ik. Die eerste 2 weet ik zo niet, maar dat zal ergens eind jaren 80/begin jaren 90 zijn.

Maar eehh... nu weet je welke albums je maar eens moet gaan beluisteren :)