Jump to content

Help !! Welke luidspreker ??

Ruud
 Share

Recommended Posts

Guest Jeroen Leeflang

Waag eens een telefoontje naar Audio Selectief in Sneek. Henk (de eigenaar) is een mega NAD fan en weet ook feiloos welke speakers het best te combineren zijn met NAD. Hij heeft de ASW speakers ook staan en deze kun je dus ook beluisteren in

Guest Thomas

Toevallig heb ik de Final en de ASW naast elkaar zien staan op de nieuwe Silver Line van NAD. Dit was bij Spaanaudio in Emmen. Ik weet dat Jan ook een fan is van NAD en vooral van elektro- en magnetostaten om hun ruimtelijkheid en detail. Hij kan ongetwijfeld zijn visie hier op geven.

Veel succes met de juiste keuze...

Thomas

Beste Ruud,

De luidsprekers die jij beschrijft ken ik goed en hebben stuk voor stuk een uitstekende klank / kwaliteits verhouding.

Maar uit jou muziekkeuze blijkt dat de ASW voor jou het beste is.

Omdat de esl niet super luid kan en meer geschikt is voor kamer orkesten wat ze dan ook uitstekend doen.

De MS doet dit ook met ongeveer dezelfde klankkleur maar omdat het een dynamisch systeem is kan het iets ruiger eraan toe gaan ( luider dus).

De ASW doet beide heeft een hoger rendement en kan echt op hoog niveau nog steeds veel kwaliteit leveren , ook op laag volume natuurlijk en past ook het beste bij jou NAD.

Je kunt het natuurlijk bij jou dealer navragen.

Of als je in de buurt van Emmen woont dan is Jan Spaan (Audio Spaan) best bereid om het bovenstaande te beamen.

En zoals Jeroen opmerkte Audio Selectief in Sneek denkt er ook zo over.

Dat weet ik zeker en Jeroen weet waarom.

Maar je kunt natuurlijk zelf ook allerlei kombinaties gaan bedenken , waar je tevreden mee zou kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

Haudio