Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 4) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik wacht op jou recentie,en dan kan je er ook gelijk eentje voor mij kopen :D

Nu staat op,en bijna klaar,een mix van deze dame:

p16873hn99w.jpg

Gillian Welch

Zo kan ik op een mooie manier kennis maken met deze artiest,want er hier naar zoeken is hopeloos...

Singer/songwriter..folk..americana.. unt so weiter :D

--Hans.

Nu staat op dit album,met dank aan Heer H ut snits,die zeer zeker niet de suuterprijs gewonnen heeft :D

B000001ESF.01.LZZZZZZZ.jpg

Er staan ook nog 3 tracks op van Liquid Tension Experiment tw:

State of Grace-----

Wat mij sterk denken doet aan de titel-track van het album:

Stationairy Traveler van Camel,bijna verbluffend :D

Three second warning...

Hourglass..wat weer sterk op het nummer;

Love of my life....Queen lijkt.

Is dat met opzet,of onder het aloude motto:

Beter goed gejat,dan slecht geschreven? :D

--Hans.

Geplaatst door Skiffer:

Heerlijk album zowel rush als LTE, hier staat te spelen:

Arena - The visitor

Arena05.jpg  

Net of je ouwe marilion opzet...erg goeg dus   :) (niet vreemd ook met de drummer uit de "jesters tear" periode"

wat een geweldige hoes.

:D

Een album van deze formatie uit Belgie.

Ik persoonlijk vindt dit een erg aangenaam sfeervol album,en ook verrassend voor een band uit de lage landen.

Echt even naar gaan luisteren. ;)

[Wellicht iets voor Jasper]

b_f_all_is_quiet_now.jpg

Arid--All is quiet now

Als dat toch eens waar zijn kon.....

--Hans.

Beetje Jazz deze keer...

Eens kijken of ik ook hieraan wennen kan.

Heb 'm al eens besproken,maar dat is reeds weer lang geleden.

Van het album zelf kan ik maar moeilijk een plaatje vinden,en dus zal je het moeten doen met de man himself :D

GiladAtzmon3_200-01.jpg

Gilad Atzmon

Van zijn nieuwe album Exile heb ik nog niks gehoort helaas,

maar het moet wel erg goed zijn want het heeft de BBC Jazz Award 2003 ontvangen.

Ik luister naar het album:

Nostalgico

Ook een reis door het verleden van het leven van een muzikant,uit de gratie om zijn politieke overuigingen in zijn geboorteland Israel.

Hier een recentie van het album Exile

This album is a musical prayer for the Palestinian Right of Return. It features a Palestinian woman singer Reem Kelani whose voice is incredible, singing side to side with the best jazz flute and clarinet player of our time, Israeli expatriot Gilad Atzmon. It raises two simple questions regarding the Israeli occupation of Palestine: How is it that people who have suffered so much and for so long can inflict so much pain on the Other? How can Zionists, who are motivated by a genuine desire to return be so blind when it comes to the very similar Palestinian desire? The questions are posed musically, by taking haunting Hebrew folk melodies and changing them into songs about the Palestinian intifada. The tunes are vibrant, not sorrowful. It is a joyous jazzy mix of Klezmer and Arabian sound. "Exile" is a celebration of being a stranger in a land which is not one's own.

Tja.......

--Hans.

Geplaatst door Alco:

Ik weet niet of je internet-bankieren hebt Harry, maar zoja...dan kun je '200 More miles' oftewel 't live album bestellen via NLstore.nl   :)

By the way, hoewel NLstore normaliter vrij goedkoop is, heb jij echt een koopje met die CD van CJ's voor 4,99 euro.

Ik zag 'm net namelijk staan voor 18,96 euro!

Dat scheelt een aardige slok op 'n borrel   :rolleyes:

Ik zie trouwens ook net dat er een DVD is van Cowboy Junkies, met o.a. Live-fragmenten, intervieuws, en behind the scenes...   :)

B0000694V9.01.LZZZZZZZ.jpg

Jawel Alco ik bankier via internet. Heb ff gekeken bij NlStore (waar ik de meeste cd's koop). De kritieken zijn redelijk goed op deze DVD. Dus mijn verlanglijstje wordt weer uitgebreid. Bedankt voor de tip. Ik heb net "Live at Pompei" van Pink Floyd gekocht. Heel goed te pruimen.

Groeten,