Henrie Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Geplaatst door Sodejuu: Engelse humor heeft zo zijn charmes, maar het kan ook wel eens de verkeerde kant uitgaan. The Life of Brain vind ik dus echt waardeloos, maar the Holy Grail is echt wel brilliant. 'Allo 'Allo is echt wel Engelse humor of eigenlijk gewoon slapstick, net als The Nanny, maar die is weer Amerikaans. 'Allo, 'allo is idd wel Engels. Alleen doen ze in die serie zo geweldig alsof ze Frans zijn en geen Engels verstaan... Vooral die Engelse Seargent Craptree is geweldig. Elke keer als ie binnenkomt, ook al is het midden in de nacht: 'Goodmeuning...'. Prachtig!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 kurosawa, ik ga zeker een keer kijken. maar is het niet wat gedateerd gezien de tijd 1950 ofzo.... is het kleur? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Hai game, De eerste films zijn zwart wit, maar rashomon en Ran zijn kleur. Overigens dat zwart wit is niks mis mee heel gedetaileerd en scherp. PS je moet de eerste keer wel effen doorbijten want het is wel een andere sfeer dan je gewend bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Wat is volgens jullie de beste film die er ooit gemaakt is? Top Gun natuurlijk. Great balls of fire Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 top gun jaja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Eenaantal films zal ik toch niet snel vergeten zoals de godfather cycles, once upon a time in America, jacobs ladder en nog meer Verder ben ik gek op Clint eastwood films een oude rot met zo,n keiharde kop te gek natuurlijk. Star wars kijk ik ook nog steeds graag naar was altijd al een fan van Dart Vader. Ook muziekfims zoals de Wall kijk ik graag een geniale film vind ik dat. Div concertregistraties kan ik geen genoeg van krijgen. Ja zo is er nog wel meer maar ik merk wel dat ik stees minder vaak voor een film ga zitten misschien zijn we verwend wie zal het zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Lord of the rings ofcourse ik zit al met smart op de dvd release van deel 2 te wachten! verder vond ik braveheart erg goed, en voor de 3 delen van back to the futere kun je me ook altijd porren. Sorry maar de laatste keer dat ik Top-Gun zag ging ik me wel erg aan het hoge clich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door Don van der Deijl: Verder ben ik gek op Clint eastwood films een oude rot met zo,n keiharde kop te gek natuurlijk. Ik ben ook een absolute Clint Eastwood-fan Don. Unforgiven vind ik de beste, maar als Clint ergens in speelt, is het alleen daarom al de moeite waard om erheen te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 that makes three of us.... Ik ben ook een enorme eastwood-fan. the good the bad and the ugly blijft mijn favorite. Het is echt onvoorstelbaat hoe tijdloos die film is. Mede door het feit dat het zich allemaal in een tijd behoorlijk eerder dan het maken van de film speelt, Kan het bijna niet tijdloos worden. geniaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Ik heb 2 films die bij mij in de buitencatogie vallen. Dit zijn "Shine" en "Festen". Festen was gisteravond op nederland 3. Inderdaad een bijzondere film. Wel vond ik de handycam opnametechniek wat storend, omdat het wat amateuristisch aan doet krijg je wel een gevoel van 'realisme', maar als je dan fantasiebeelden en herinneringen in dezelfde techniek gaat filmen verstoort dat het documentaire karakter behoorlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 The Ring - pas gezien in de bioscoop. Vandaar dat ik 'm misschien iets te hoog inschaal. Desalnietemin een goede film. toch wel de japanse en niet de amerikaanse, die amerikaanse versie haalt het echt niet bij de japanse. films die nog niet voorbij geweest zijn, Stalingrad Der Untergang Pappillon Le Comte Du Monte Cristo (6.5 uur versie vooral, die met Gerard Depardieu) the Eye (japans) Ju On (ook Japans) Akira (Anime) Ghost In The Shell (Anime) A Beautiful Mind Ice Age Platoon Whale Rider The Last Samurai Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Moeilijk om er 1 film uit te pikken , maar wat ik absolute toppers vind zijn : C'est arriv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Ik ga niet het hele topic weer doorlezen, dus misschien is ie al genoemd (misschien heb ik 'm zelf al wel genoemd ), maar ik vind The Green Mile echt briljant! The Shawshank Redemption is ook heel mooi. En American History X ook... Nou ja, mooi is niet helemaal het goede woord... Van Der Undergang vond ik vooral het einde (stukje uit een docu) erg indrukwekkend. En hij was (voor zover ik dat kan weten; ik ken al die Duitsers natuurlijk niet) erg goed geacteerd... The Matrix, The Godfather trilogie en zo'n beetje alles van Quentin Tarantino vind ik zwaar overschat... Vooral The Matrix vind ik maar een simpel verhaaltje, opgeleukt met (voor toen spectaculaire) special effects. The Godfather is gewoon geen doorkomen aan. En nou niet zeggen dat ik niet van slome films houd, want Apocalypse Now! vind ik wel weer goed en die is ook vrij traag (voor hedendaagse standaarden). Vind The Godfather gewoon niet veel aan. Ik heb ze 1x alle drie gezien en vond ze weinig aan. Heb nog wel eens 'geprobeerd' ze nog een keer te kijken, maar ben na een even kijken (van deel 1) toch maar weer afgehaakt... Van Tarantino vind ik Pulp Fiction nog wel te doen, maar ik vind het geen 13e plaats in de top-films alle tijden waard (zoals op imdb). Kill Bill (deel 1 staat 58e; deel 2 staat 95e) of From Dusk Till Dawn zijn gewoon vooral geweld... Nou ja, Pulp Fiction eigenlijk ook, maar die vind ik om de een of andere reden toch nog niet onaardig... Recente films die ik gezien heb en goed vind, zijn Der Untergang, Garden State en Closer. Die laatste is wel vooral verhaal (weinig/geen actie dus) en gaat bovendien over relaties, maar is toch best goed. Gewoon een goed verhaal. Garden State is een beetje vreemd. Ik kon na afloop niet echt zeggen waar het nou over ging, maar toch heb ik me geen moment verveeld... Kan ik nog steeds niet echt. Is een beetje een bizar verhaal. Geschreven door ene Zach Braff, wellicht bekend van de serie Scrubs (wat trouwens hard lachen is )... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartholdy Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Amadeus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Eigenlijk kun je niet van de beste film spreken. Er zijn slechte, goede en hele goede. Tot een van de allerbeste zou ik zou toch wel "Metropolis" van Jack Lang willen rekenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Volgens mij is er geen beste film ooit gemaakt. Er zijn hooguit klassiekers en als ik er daarvan eentje wil noemen is het "Metropolis" van Fritz Lang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Ik heb 2 films die bij mij in de buitencatogie vallen. Dit zijn "Shine" en "Festen". Festen was gisteravond op nederland 3. Inderdaad een bijzondere film. Wel vond ik de handycam opnametechniek wat storend, omdat het wat amateuristisch aan doet krijg je wel een gevoel van 'realisme', maar als je dan fantasiebeelden en herinneringen in dezelfde techniek gaat filmen verstoort dat het documentaire karakter behoorlijk. Ik heb 'm o.b.v. (o.a. deze) recensies opgenomen en ga 'm van 't weekend zien. Ik ben benieuwd Na 10 minuten kreeg ik hoofdpijn van het camerawerk Deze "topper" is dus niet aan mij besteed Ik kan ook niet tegen dat klungelig kamerawerk (zgn MTV-shots). Vandaar dat ik deze films (zoals ook The Blair Witch Project) helemaal in de onderste regionen indeel. Waardeloos dus. Niks realisme. Het is gewoon goedkoop gestuntel. Ik wil een film kunnen zien, en niet voorbij zien waggelen. Onlangs gezien: "Collateral". Zeker niet de beste film, maar ze maakte wel indruk. Vanavond ga ik denk ik The Village bekijken, of The Forgotten. BTW, een andere kijk op de bekende ghost movies is wel The Others. Zeer verrassend Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Een film die op mij erg veel indruk heeft gemaakt (schoonheid van fotografie, sfeer, tempo, muziek, acteurs en diepgang): The Icestorm van Ang Lee, op dit ogenblik (en al enkele jaren) mijn favoriete film (Verder mijn all time favorites: The Shining All about Eve Donnie Darko Once upon a time in America The wizard of Oz Hard Eight Hana Bi Festen This is Spinal Tap (blijft lachen) Resevoir Dogs Rear Window Raging Bull Rumble Fish Midnight Cowboy etc etc) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Volgens mij is er geen beste film ooit gemaakt. Er zijn hooguit klassiekers en als ik er daarvan eentje wil noemen is het "Metropolis" van Fritz Lang. http://pivarski.watson.org/metropolis/poster.JPG Geslaagd voor de test U mag door naar de volgende ronde maar krijgt geen 200 gulden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Volgens mij is er geen beste film ooit gemaakt. Er zijn hooguit klassiekers en als ik er daarvan eentje wil noemen is het "Metropolis" van Fritz Lang. http://pivarski.watson.org/metropolis/poster.JPG Geslaagd voor de test U mag door naar de volgende ronde maar krijgt geen 200 gulden. 90 euro dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Volgens mij is er geen beste film ooit gemaakt. Er zijn hooguit klassiekers en als ik er daarvan eentje wil noemen is het "Metropolis" van Fritz Lang. http://pivarski.watson.org/metropolis/poster.JPG Geslaagd voor de test U mag door naar de volgende ronde maar krijgt geen 200 gulden. 90 euro dan? Och, 200 gulden was mij ook goed geweest. Kun je de komende jaren nog gewoon omwisselen voor euro's bij de Nederlandse Bank. En aangezien ik nog regelmatig in Hoogeveen kom, is dat niet zo'n probleem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Ik ga niet het hele topic weer doorlezen, dus misschien is ie al genoemd Geld ook voor mij. Er zijn heel veel films die daarvoor in aanmerking komen. Weet niet of ze genoemd zijn. Een opsomming, door elkaar heen van hetgeen bij mij op de een of andere manier een indruk heeft achtergelaten The killing fields (misschien wel de allerbeste) Patton Raging Bull Children of a lesser god Gandhi Ben Hur The Deerhunter De film over de invasie in Normandie (weet de naam zo niet) War of the Worlds Seven years in Tibet was ook goed, ik verwachtte er helemaal niets van maar vond em toch erg bijzonder. Nadat ik helemaal weg was van de eerste serie Star Wars vond ik de recente films ook goed te pruimen. Ik hou wel van goede SF. Ben benieuwd naar de laatste Recenter vond ik ook Gladiator noemenswaardig. Kijkend naar de film en luisterend naar de fantastische muziek waan je je in die korenvelden. Heb gelijk de cd aangeschaft. De muziek tilt de film naar een veel hoger niveau. De Indiana Jones fims waren destijds ook erg goed en ik heb me wel eens bezeken van het lachen bij de Pink Panther films destijds. Daarnaast moet ook de LOTR trilogie in dit rijtje genoemd worden natuurlijk. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 De beste film bestaat niet. Ik vind alle films van Zhang Yimou die ik tot nog toe gezien heb erg goed. Het rode korenveld Ju Dou Raise the red lantern Qui Ju Shang Hai triad Hero Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 Darkcity Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts