Jump to content

Wat is volgens jullie de beste film die er ooit gemaakt is?

fenton
 Share

Recommended Posts

once upon a time?

dan liever: "the good the bad and the ugly...."

of "the shawshank redemtion"

^^ eigenlijk de beste die ik ken...

of "pulp fiction"

of "the french connection 1"

of "magnolia"

of "american history x"

zeker geen starwars...

game

Hmm, een ummer 1 vind ik moeilijk, maar mijn favorieten zijn:

(wederom) Shawshank redemption

Once upon a time in America

The Green Mile

State of grace

favoriete acteurs:

Al Pacino (absolute nr1 wat mij betreft)

Robert de Niro

Sean Penn

That's about it,

Groeten,

Alco cool.gif

Hai allen,

De beste is natuurlijk altijd moeilijk maar een van dc besten is ongetwijfeld "The seven Samoerai" van Kurasawa. Overigens vind ik Kurasawa ook een van de beste regisseurs. Serge Leone , Spielberg en noem ze maar hebben verschrikkelijk veel van hem geimmiteerd.

Groet,

Hai beste,

Ik heb de Matrix ook gezien en het is zonder meer een knap gemaakte film. Maar voor een beste film moet je toch iets vernieuwends hebben (naar mijn mening natuurlijk). Waar zit dat in deze film dan in of meer in dan de Terminator of die film van Rutger Hauer en Harrison Ford (naam kwijt).

Groet,

tja, de matrix wordt vast wel een classic, maar ik zou als het gaat om de beste film nooit zoiets aandragen....

ik hou _als vechtsporter_ ook van chaki chan, maar dat zijn gewoon niet de beste films.

the green mile en state of grace moet ik bnnkort maar eens zien.

Geplaatst door carl:

Hai beste,

Ik heb de Matrix ook gezien en het is zonder meer een knap gemaakte film. Maar voor een beste film moet je toch iets vernieuwends hebben (naar mijn mening natuurlijk). Waar zit dat in deze film dan in of meer in dan de Terminator of die film van Rutger Hauer en Harrison Ford (naam kwijt).

Groet,

Hoi Carl,

Je kan The Matrix idd zie als een rollercoasterride, maar dan heb je de essentie van de film gemist. M.i. laat je juist nadenken over het bestaan van de mens, wat is werkelijkheid en wat verbeelding. Toen ik de film voor het eerst zag, zat ik zo te dubben in de bios. Zaten we daar nou echt of was het gewoon maar een gedachtenspinsel. Dan wordt je ineens heel duizelig en heeft de film de juiste snaar geraakt, voorwaar een reden om als zeer goeie film te worden genoemd.

BTW: Ook een vreemde gewaarwording: In de bios naar de film kijken terwijl het verhaal zich op dezelfde tijd en datum afspeelt eek.gif Ook dat heb ik meegemaakt. Ik zat op 28 december 1999 in Maastricht naar "End of Days" te kijken :rolleyes:

Hai Sodeju,

Ik kan dat gevoel begrijpen. Ik heb vroeger veel Science Fiction gelezen. Vooral die in de jaren 60 was geschreven door mensen die heel erg bezig waren met de zin van hetleven en de plaats van mensheid. Misschien ook veel shit maar dan toch wel shit met veel verbeelding geschreven. Dat soort boekjes zijn op koninginnendag makelijk te krijgen. Dus als je naar LP's zoekt kijk dan verder.

De vreemdste ervaring die ik met een film heb meegemaakt was dat die eindigde voor de bioscoop in Londen waar ik hem heb gezien. Je ging de biscoop uit en je zat ineens weer in die film. Het was Lucky Man en Alan Price verzorgde de muziek en had een bijrolletje.

Groet,

2 toppers:

The Sixth Sense en Donny Darko

Bij die laatste had ik na afloop een gevoel dat ik nog nooit eerder (en ook niet later) had gehad... Met mooie muziek ook trouwens: het eindigt met Mad World, (een cover) van Gary Jules...

In min of meer willekeurige volgorde:

Citizen Kane, 1941, door Orson Welles

Sur, 1987, door Fernando E. Solanas

Leon, 1994, door Luc Besson (Directors cut)

Shichinin no samurai, 1954, door Akira Kurosawa

Ran, 1985, door Akira Kurosawa

Soylent Green, 1973, door Richar Fleischer

The Milagro Beanfield War, 1988, door Robert Redford

Ju Dou, 1990, door Fengliang Yang, Yimou Zhang

de beste film is een ruim begrip :rolleyes:

ik vind .... Missisipi burning met Gene Hackman een schitterende film cool.gif ook gebaseerd op een waar gebeurd verhaal .

euuuu Gladiator vond ik wel groots opgezet en indrukwekkend cool.gif en verder heb ik nog honderden films die ik wel ... X kan zien zonder mij te vervelen b.v. Alien 1 - 2 en ook 3 ;)