Peter B Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Volgens mij heb ik Arlington Road nog niet gezien, evenals The Usual Suspect. Arlington Road gaf bij mij echt een heel beklemmend gevoel, vanaf het begin (dat je dat bloedende kind ziet lopen) tot het verrassende einde. The Usual Suspect was (denk ik) de eerste film die ik heb gezien met een zeer verrassend einde. En dat maakt 'm zowieso tot een van mijn favorieten. "The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Geplaatst door Peter B: The Usual Suspect was (denk ik) de eerste film die ik heb gezien met een zeer verrassend einde. Dan behoor je vast tot degenen die aan het jongerenforum mee mogen doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Geplaatst door Hans: Dan behoor je vast tot degenen die aan het jongerenforum mee mogen doen. Nee hoor Hans. Ik hoor al in m'n midlife crisis te zitten. Noch vleesch, noch visch (ofwel geen jongere en geen oudere ...) Misschien ben ik niet zo snel te verrassen, of misschien heb ik altijd de verkeerde films gezien of misschien kan ik het mij niet meer precies herinneren? Om af te sluiten de wijze woorden van Eric ... je weet het niet ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Overigens mogen de volgende twee er wat mij betreft ook zijn: The Cube - lekker beklemmend. Mijdt het vervolg Hypercube. Meestal is een vervolg minder, maar zo slecht komt niet zo vaak voor ... The Ring - pas gezien in de bioscoop. Vandaar dat ik 'm misschien iets te hoog inschaal. Desalnietemin een goede film. Misschien ook leuk om even aan te geven waar ik niet veel aan vind (en die veel mensen wel hoog op de favo-lijstjes hebben staan): Star Wars - Leuk, al die effecten. Maar verder Pulp Fiction - Pak een paar leuke dialogen, hussel daar wat "schokkende" effecten doorheen, roep dat dit een cultfilm is ... succes verzekerd! The Blair Witch Project - Voor het geld best goed ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Geplaatst door Peter B:Overigens mogen de volgende twee er wat mij betreft ook zijn: The Cube - lekker beklemmend. Mijdt het vervolg Hypercube. Meestal is een vervolg minder, maar zo slecht komt niet zo vaak voor ... Ken ik niet. Moet ik nog maar eens gaan zien dan... The Ring - pas gezien in de bioscoop. Vandaar dat ik 'm misschien iets te hoog inschaal. Desalnietemin een goede film. Ik vond 'm ook erg goed. Ergens wel een beetje jammer van dat einde. Was wel erg nadrukkelijk een einde zodat er een vervolg op kan komen. Verder een goeie film. Misschien ook leuk om even aan te geven waar ik niet veel aan vind (en die veel mensen wel hoog op de favo-lijstjes hebben staan): Star Wars - Leuk, al die effecten. Maar verder Pulp Fiction - Pak een paar leuke dialogen, hussel daar wat "schokkende" effecten doorheen, roep dat dit een cultfilm is ... succes verzekerd! The Blair Witch Project - Voor het geld best goed ... BWP heb ik niet gezien, maar wat betreft die eerste 2 ben ik het wel met je eens. Star Wars is leuk voor de die-hards maar verder niet meer dan simpele sf/actiefilms. Pulp Fiction heb ik een tijdje geleden nog weer eens op tv gezien. De eerste keer dat ik 'm had gezien vond ik er niet veel aan, maar omdat iedereen zei dat ie zo goed was, heb ik 'm nog een keer gekeken. Hij is opzich wel leuk, maar om 'm nou zo op te hemelen. Vind 'm niet echt bijzonder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Ik heb 2 films die bij mij in de buitencatogie vallen. Dit zijn "Shine" en "Festen". Erg tegenvallen vond ik de veelgeroemde "The Pianist" van Roman Polanski. Ik voelde veel te veel afstand tot de hoofdpersoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lefty Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Huiskamer-ervaring: op nummmer 1 "Dangerous Liasions". Vanwege: 90% lang kostelijk vermaak en tot slot een tot mijn eigen verbazing niet te stelpen stroom van waterlanders. Bioscooop-ervaring: "The silence of the lambs". Vanwege: van minuut tot minuut met de billen op elkaar en totaal uitgeput aan het slot. Golden Oldies (nu ja): "Casablanca" en "Who's afraid of Virginia Woolf". Bogarde respectievelijk Burton spelen hierin geweldig in 2 geweldige scenario's. Hoogtepunt uit "Casablance": de "Marseillaise". Hoogtepunt uit "Who's afraid...": het fopgeweer. Lach-ervaring: uiteindelijk kom ik toch uit op "Monty Python's Life of Brian". Voor een stel ongelovigen spreidt het team trouwens een fikse historische (bijbel)kennis ten toon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Geplaatst door Lefty: Lach-ervaring: uiteindelijk kom ik toch uit op "Monty Python's Life of Brian". Voor een stel ongelovigen spreidt het team trouwens een fikse historische (bijbel)kennis ten toon. Je kunt er vergif op innemen dat er een paar bij zitten die van hun geloof gevallen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lefty Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Allicht. Maar dat vergif laat ik toch maar ff staan. Over vergif gesproken: het hier eerder genoemde "American Beauty" leidde bij mij slechts tot een lichte indigestie nadat ik een 1/2 jaar eerder "Happiness" had gezien. Een erg goede film in het genre 'misselijkmakend'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Monty Python was zeker venieuwend maar wel tijdgebonden. Vond The Meaning of Life en The Holy Grail toch leuker dan The Life of Brian. In het genre humor mag dan ook genoemd worden Woody Allen's "All you need to know about sex" Maar om nou te zeggen de beste film ... ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Always look at the bright side of life pompom pompompompompompom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Geplaatst door Pjotr:Monty Python was zeker venieuwend maar wel tijdgebonden. Vond The Meaning of Life en The Holy Grail toch leuker dan The Life of Brian. In het genre humor mag dan ook genoemd worden Woody Allen's "All you need to know about sex" Maar om nou te zeggen de beste film ... ??? Volgens mij hebben we het nu over smaak . Ik moet de eerste leuke cq goeie film van Woody Allen nog zien. Of ik snap zijn humor gewoon niet. Ik vind het maar een vervelende zeikerd. The Holy Grail is echt het toppunt van Engelse humor. De beste M.P. volgens mij. Op plaats 2 van de M.P.'s komt voor mij hun eerste en dat is een compilatie van allerlei scetches. Vooral de wedstrijd "kneus van het jaar" deed het erg goed Een andere goeie vind ik Dogma (mijn sig. komt ook uit die film). Lekker de draak steken met het geloof en met een super bezetting (Ben Affleck, Matt Damon, Chris Rock, Salma Hayek, Linda Fiorentino en Alanis Morissette als God). Verder vind ik de films van Luc Besson (Leon, Taxi, Nikita, The 5th Element, Le Grand Bleu), Tim Burton (Nightmare Before Christmas, Batman 1 + 2, Sleepy Hollow, Beetlejuice, Mars Attacks, Planet of the Apes) en David Fincher (Se7en, The Game, Fight Club, Panic Room) erg goed. Ze weten allemaal hoe ze een sfeer moeten creeeren die je pakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 De meest humoristische film: - "A fish called Wanda De meest romantische film: - Manhattan (Woody Allan) Met de brutaalste actrice: - Desperately seeking Suzanne (Madonna) Meest geslaagd politiek kritisch: - The great dictator (Chaplin) Overigens hoort die laatste film zeker tot de beste films aller tijden. Die scene waar "Hitler" "Mussolini" probeerde te overtroeven door "Mussolini" op een lage stoel te zetten met daarnaast een borstbeeld van hemzelf was schitterend. Mussolini kwam binnen gooide zijn hoed op het borstbeeld en ging vervolgens op het bureau zitten en torende zo boven "Hitler" uit. Ronduit schitterend. Overigens heb ik nooit mooiere vrouwen gezien als in de films van Chaplin. Groet maar weer, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 april 2003 Report Share Posted 24 april 2003 Zie hier de film top 250 van het internet publiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Geplaatst door Peter B:The Ring - pas gezien in de bioscoop. Vandaar dat ik 'm misschien iets te hoog inschaal. Desalnietemin een goede film. + Geplaatst door Henrie: Ik vond 'm ook erg goed. Ergens wel een beetje jammer van dat einde. Was wel erg nadrukkelijk een einde zodat er een vervolg op kan komen. Verder een goeie film. Dat vervolg is er zelfs al (staat in de videotheek) maar dan natuurlijk van de oorspronkelijke Japanse uitvoering. Hij heet The Spiral. Overigens is er ook een Japanse proloog, genaamd The Ring 0. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 In de categorie lach ervaringen staat aan de top The Holy Grail. (And the Lord spake, saying, 'First shalt thou take out the Holy Pin. Then, shalt thou count to three. No more. No less. Three shalt be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three. Four shalt thou not count, nor either count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out Maar daarnaast zeker ook The Naked Gun (de eerste, verreweg de beste) en Hot Shots (al is het alleen maar om de openingscene op dat vliegdekschip ... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Geplaatst door Sodejuu: Volgens mij hebben we het nu over smaak . Ik moet de eerste leuke cq goeie film van Woody Allen nog zien. Of ik snap zijn humor gewoon niet. Ik vind het maar een vervelende zeikerd. Vind WA ook een een zeikert, die ellenlange dialogen. Val daar altijd bij in slaap. "All you want to know about sex" is echter een uitzondering daarop. Wat mij betreft had ie beter in die richting verder kunnen gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Geplaatst door Pjotr:Vind WA ook een een zeikert, die ellenlange dialogen. Val daar altijd bij in slaap. "All you want to know about sex" is echter een uitzondering daarop. Wat mij betreft had ie beter in die richting verder kunnen gaan. Ik heb die film ook ooit gezien, maar kwam ook hier niet doorheen. Het is echt een film onder het motto "sex, omdat het moet". Klopt ook wel gezien de tijd waarin die gemaakt is (sexuele revolutie). Hij wilde er gewoon een graantje van meepikken. Tis en blijft een eikel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Ook humoristisch: * 'Snatch', met Brad Pitt als boksende zigeuner * 'Oh Brother where art thou', 'Fargo' en Blood simple' van de gebroeders Coen Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Mijn nummer 1: "Requiem For A Dream" Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Ik heb indertijd nogal wat films gezien van Woody Allan (Manhattan, Annie Hall) en ik vond ze toen wel erg sterk. Ik denk wel dat het nu niet meer tijd is van mensen die met hun neuroses te koop lopen en uitgesponnen dialogen. Dit is niet meer de tijd van jasmijnthee en (lichte) hash, maar meer de tijd van speed. Als je een film hebt gezien moet er een stoot adrenaline door je lijf zijn gegaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Geplaatst door carl:Ik heb indertijd nogal wat films gezien van Woody Allan (Manhattan, Annie Hall) en ik vond ze toen wel erg sterk. Ik denk wel dat het nu niet meer tijd is van mensen die met hun neuroses te koop lopen en uitgesponnen dialogen. Dit is niet meer de tijd van jasmijnthee en (lichte) hash, maar meer de tijd van speed. Als je een film hebt gezien moet er een stoot adrenaline door je lijf zijn gegaan. Er worden nog steeds films gemaakt die hoofdzakelijk alleen uit dialoog bestaan, die het aankijken meer dan waard zijn (The Insider, Amistad, Unbreakable). Zij weten me wel te boeien, dus het kan wel. Helaas mist W.A. enige gave om ook maar iets fatsoenlijks te kunnen. Zelfs zijn klarinetspel is om te janken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 ik vond the search for the holy grail ook een van de grappigste films die ik ooit gezien heb. game - Maar als je om een beste film vraagt is dat nooit een komedie op de een of andere manier... Dan moet je vragen naar de humorististe film. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Sorry, maar ik denk dat ik allergisch ben voor Engelse humor of zo. Ik kan die Monty Piton films niet echt supergrappig vinden of zo... Aan de andere kant, 'Allo, 'allo vond ik altijd wel leuk. Maar ja, das eigenlijk ook Frans he Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Geplaatst door Henrie:Sorry, maar ik denk dat ik allergisch ben voor Engelse humor of zo. Ik kan die Monty Piton films niet echt supergrappig vinden of zo... Aan de andere kant, 'Allo, 'allo vond ik altijd wel leuk. Maar ja, das eigenlijk ook Frans he Engelse humor heeft zo zijn charmes, maar het kan ook wel eens de verkeerde kant uitgaan. The Life of Brain vind ik dus echt waardeloos, maar the Holy Grail is echt wel brilliant. 'Allo 'Allo is echt wel Engelse humor of eigenlijk gewoon slapstick, net als The Nanny, maar die is weer Amerikaans. Ik moet Game gelijk geven dat een humoristische film bij mij dus nooit als "allerbeste film ooit" gekenmerkt zal worden. Daarvoor zijn ze echt te laag van niveau, maar wel onderhoudend. Hoewel, die lach-of-ik-schiet-humor van de Z.Z.A. jongens is niet aan mij besteedt (Naked Gun, Flying High etc.). Geef mij dan maar bijv. The Gods Must Be Crazy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts