Jump to content

Me'Shell Ndegeocello, wie gaat er heen?

Wouter Verkuijl
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Jij gaat ook overal heen he... eerst The Gathering/ After Forever/ Autumn, dan Dream Theater (of ging je daar niet heen?) en dan nu weer naar een onuitspreekbare artiest met een coole basgitaar ;):)...

Ik ga trouwens niet heen (geen idee wat voor muziek het is)...

Welnee Henrie, ik ga LANG niet overal heen! Dream Theater bv niet! Mooie band, maar veel te groot concert voor mij. Ik houd van concertjes met hooguit 600 man in een intieme zaal, waar je nog een hand van de gitarist krijgt en zo. Zoals in het Podium in Hardenberg dus inderdaad! cool.gif

Me'Shell is dus een uitzondering, gewoon omdat ik haar eens mee moet maken. Maar de sfeer in Paradiso haalt het nooit bij een intiem concert zoals veel metalbands geven in Vera in Groningen. Tristania, Trail of Tears, Sins of thy Beloved, Agressor, Bolthrower, allemaal aardige mensen die ik daar heb ontmoet ook al zien ze er een beetje boosaardig uit ;)

Jammer dat je er niet bent Henrie! Me'Shell speelt een soort zeer geslaagde combinatie van Soul, Funk, Hiphop en Jazz, waarbij ze zowel zangeres als basgitarist is! Haar cd's, met name de nieuwste "Cookie" leggen dan ook de nadruk op lekker laag, zelfs the king of bass Marcus Miller speelt een gastpartij!

Groeten,

Wouter

Geplaatst door Wouter Verkuijl:

Welnee Henrie, ik ga LANG niet overal heen! Dream Theater bv niet! Mooie band, maar veel te groot concert voor mij. Ik houd van concertjes met hooguit 600 man in een intieme zaal, waar je nog een hand van de gitarist krijgt en zo. Zoals in het Podium in Hardenberg dus inderdaad!   cool.gif

Ja dat vind ik ook leuker. Maar ik heb Dream Theater begin dit jaar (februari geloof ik) gezien in de 'Bierhal' in A'dam. Ik heb werkelijk het hele concert met open mond (van verbazing  :)) staan kijken. Wat kunnen die gasten goed spelen zeg! Ik ben zelf het meest 'into' drummen (ik drum niet zelf maar heb wel vrienden die drummen en ik heb wel eens wat 'geprobeerd' op hun drumstellen) en het drumstel van Mike Portnoy is opzich al erg indrukwekkend, maar als je niet kunt drummen heb je er weinig aan... Maar als je dan ziet wat ie eruit haalt... fenomenaal! Hij gebruikt nota bene 3(!) bassdrums, minstens 2 hi-hats en heeeeeeel veel percussie. En hij kan net zo makkelijk met de rechter hand ritme houden als met links en ondertussen ook nog ff wisselen... Geweldig. Ik hoop dat ik 3 november weer heen ga...

Me'Shell is dus een uitzondering, gewoon omdat ik haar eens mee moet maken. Maar de sfeer in Paradiso haalt het nooit bij een intiem concert zoals veel metalbands geven in Vera in Groningen. Tristania, Trail of Tears, Sins of thy Beloved, Agressor, Bolthrower, allemaal aardige mensen die ik daar heb ontmoet ook al zien ze er een beetje boosaardig uit   ;)

Tja, dat uiterlijk van de meeste metalbands is ook niet echt aan mij besteed. Een T-shirtje van zo'n band moet nog kunnen (al heb ik er geen een van de genoemde bands), maar om me nou te gaan opmaken... Het heeft wel iets, maar ik vind het ook wel weer een beetje een cliche worden eigenlijk...

Jammer dat je er niet bent Henrie! Me'Shell speelt een soort zeer geslaagde combinatie van Soul, Funk, Hiphop en Jazz, waarbij ze zowel zangeres als basgitarist is! Haar cd's, met name de nieuwste "Cookie" leggen dan ook de nadruk op lekker laag, zelfs the king of bass Marcus Miller speelt een gastpartij!

Groeten,

Wouter

Hmmm... toch niet echt mijn muziek denk ik... Is wel iets dat ik bijvoorbeeld op een festival zou gaan kijken denk ik ('als ik er dan toch ben...'), maar niet iets waar ik apart kaartjes voor zou kopen.

Groeten Henrie