Guest hansthijs Posted 14 december 2000 Report Share Posted 14 december 2000 Goedendag beste mensen, ik heb 2 dagen geleden een nieuwe hifi set gekocht, te weten een aura (made by B&W) cd speler, de CD 100 en een versterker , de VA 100 II. Het klinkt prachtig mooi, zonder ruis enzo, helder en vol, MAAR "oude" cd's slaan konstant over zelfs als ze er schoon uitzien. Is dit normaal voor de spullen in de wat hogere prijsklasse( samen 3000 gulden) of moet ik allemaal nieuwe cd's kopen of ze op mijn cd brander opnieuw branden of is er een speciaal schoonmaakmiddel wat op het oog schone cd's nog schoner krijgt, want dit is niet om aan te horen. Alvast bedankt voor jullie opmerkingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 14 december 2000 Report Share Posted 14 december 2000 Beste HansThijs, Aura ziet er mooi uit, is niets mis mee maar de electronica is van jl. dus niet het nieuwste met een foutcorrectie van waar je u tegen zegt. Dus terug naar de dealer en dan de CD speler opnieuw laten afregelen. Of je plaatjes zijn echt niet om aan te zien. Is het laatste het geval jammer dan nieuwe cd plaatjes aanschaffen. Maar dat denk ik niet dus terug. Met Vriendelijke Groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hansthijs Posted 15 december 2000 Report Share Posted 15 december 2000 bedankt voor je tip,leuk dat je de spullen van aura kent je bent een van de weinigen geloofik.Het is inderdaad een overjarig model, maar het klinkt allemaal wel zoals ik het bedoelt had. Je zegt afstellen, kunnen ze dat dan in de winkel? en hoe gaat dat dan? bij voorbaat dank, groeten van hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michel Bruss Posted 15 december 2000 Report Share Posted 15 december 2000 Beste Hansthijs, Het probleem met duurdere goeie cd spelers is dat ze vaak een minder goeie fout correctie hebben omdat dit niet ten goede komt van het geluid. Ik heb het zelfde met mijn Naim cd 3.5 bij gebrande cd's slaat ook mijn cd speler regelmatig over, en die cd's klinken ook beduidend minder. Aura is een heel goed merk, ik heb zelf ook ooit een getwijfeld om het te kopen. Je cd speler afstellen kan, maar als het nodig is, is het beter om het bij de fabrikant zelf te doen, maar ik denk niet dat dit de aard van jou probleem is. Is het demo app of heb je het tweede hands gekocht? Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hansthijs Posted 15 december 2000 Report Share Posted 15 december 2000 het is demo spul maar eigenlijk nooit gebruikt omdat het in een zaak stond waar men helemaal niet komt voor dat soort spullen, eigenlijk is het dan ook geen goede zaak voor mijn hifi te kopen, maar het was precies het formaat dat ik zocht.Ik heb de winkel gebeld en ze laten hem bij hun technische dienst afstellen en dan krijg ik zo lang een inruil model. vast een goedkoop dingetje waarschijnlijk, maar hopenlijk slaat dat apparaat dan niet over, want dat kost je wel je goede zin, zo op vrijdag, luisteravond. Dit is een leuke , interressante forum pagina en ik hoop hier nog veel te leren, bedankt voor alle opmerkingen, jongens. mijn vriendin is gelukkig ook een muziek fanaat, dus heeft zij de apparatuur aangeschaft :-) goed he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts