Guest Vincent Posted 16 mei 2001 Report Share Posted 16 mei 2001 Hallo, Op dit moment bestaat mijn set uit de volgende componenten. Versterker Pioneer 908 rds dvd speler philips 917 speakers tannoy r2 Ik moet zeggen het klinkt nu allemaal goed maar ik heb het gevoel dat het nog beter kan, ik wil met de upgrade de set ook meer voor muziek gebruiken. Ik heb het gevoel dat het laag wat druk mist. Vooral bij heftige ontploffingen (U-571). Wil ik de bass kunnen voelen. Dat lukt aardig maar ik heb het gevoel dat de pioneer het laag niet onder controle heeft. Dus daarom zat ik te denken aan een nieuwe eindversterker. Ik wil deze na de zomervakantie gaan aanschaffen dus ik heb nog genoeg tijd om sets te gaan beluisteren. Mijn budget is ongeveer 6000 gld inc kabels. Voor dat budget wil ik dan graag een nieuwe cd speler en een eindversterker met de benodigde kabels. Persoonlijk leek de marantz mm9000 me wel wat alleen vraag ik me af of dat kan miet mij nversterker hij heeft wel pre outs.... Voor de rest ben ik benieuwd naar andere subwoofer merken dan REL in de prijsklasse zo rond de 2500 gld.... Ik weet dat ik op moijn eigen oren moet afgaan maar misschhien hebben jullie tips voor mij. Mijn kamer is ongeveer 20m2. bij voorbaat dank... met vriendelijke groet Vincent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vincent Posted 16 mei 2001 Report Share Posted 16 mei 2001 Hallo, ik kan voor 1300gld een teac vrds 10 kopen met nog 1 jaar garantie, is deze speler wat of kan ik beter doorspare nvoor een andere? Met vriendelijke groet Vincent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Posted 16 mei 2001 Report Share Posted 16 mei 2001 Zeker het beluisteren waard: Actieve subwoofers van Velodyne. Ik meen dat Wagner & Wagner de importeur is. Groeten en succes.Roger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Posted 17 mei 2001 Report Share Posted 17 mei 2001 Ik zou tweedehands gaan zoeken bijvoorbeeld een kav-300i van krell wordt wel eens aangeboden( als je van een dynamisch laag houd) de pioneer als voortrap zou ik niet doen tenzij het tijdelijk is. kwa cd-speler is de vrds-10 best een goede speler de prijs lijkt me re Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TuurV Posted 17 mei 2001 Report Share Posted 17 mei 2001 Beste Vincent, Of het gaat helpen in jouw set weet ik niet maar ik beschik ook over R2's en net als jij vond ik de Tannoy's achterblijven in het laag. Ook ik had (en heb helaas nog) niet al te fantastische apparatuur staan en denk ook ernstig na over upgrading. Ik ben echter begonnen met het vervangen van mijn bekabeling om er meer diep uit te halen. Wat schets mijn verbazing: door vervanging van de Rood-zwart bekabeling door Van den Hul CS-122 bekabeling (26 piek de meter) is mijn basweergave er enorm op vooruit gegaan. Zo ver zelfs dat het gebruik van Loudness en verhoogde bas-uitsturing overbodig wordt. Ik meen zelfs zo nu en dan een wollige weergave te horen, maar het verschil is enorm. Kosten liggen beduidend lager dan het budget dat je jezelf hebt gesteld. (overigens vrees ik dat ik er met deze uitgave ook nog niet ben, maar ja....) Succes TuurV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts