The Koosjer connection Posted 19 september 2003 Report Share Posted 19 september 2003 Geplaatst door Audiopaul:N Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 september 2003 Report Share Posted 19 september 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: Shit, dat heb ik weer Tja,maar een simpel telefoon-verbindinkie --Hans. Geeft niks hoor en jij gebruikte de extra tijd door er een leuk verhaaltje en foto bij te zetten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 september 2003 Report Share Posted 19 september 2003 Ik kreeg pas een verzamelcd van Chet, had hem nog nooit gehoord. Het was wel genieten, heerlijk voor 's avonds laat, maar wat heeft die man een hoge stem, leek wel een vrouwenstem! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 19 september 2003 Report Share Posted 19 september 2003 Geplaatst door Kermit:Wat een nodeloze discussie zeg, of iets wel of geen Jazz genoemd 'mag' worden. Wat is dan eigenlijk jazz? Bepaal dat eerst eens. Valt dixiland daar bijvoorbeeld onder? Ben Webster? Billie Holiday? Benny Goodman? Lionel Hampton? Baden Powell? Stan Getz? Of die trompettist die in Nederland stoned uit het raam gevallen is (naam is me evenontschoten)? Eigenlijk maakt ht me geen zak uirt of jullie iets wel of geen jazz vinden. Voor mij telt alleen of ik het mooi vind om naar te luisteren of niet.. Ik ben in Rotterdam wel eens nar een jazz-concert geweest in de wWitte de With straat. Op het podium nam een man of 5 plaats: een drummer, bassist, trompettist, trombonist en saxofoonblazer. De blazers hadden een mocroffon in de beker en het het slagwerk was omrings door allelei microffons, zo dicht mogelijk op de divers geluidsproducerende onderdelen. De heren begonnen te spelen: vooral heel erg LUID. Een beukende drummer, blazers die een wedstrijd leken te doen om per strekkende meter zoveel mogelijk verschillende noten te spelen (en dat tegelijkertijd en loeihard), er was kop noch staart aan te ontdekken. Gelukkig was het na een miuut of 10 afgeloppen en toen kwam het volgende nummer. Het enige verschil was de titel. Wat een rot-herrie. De ruimte was al niet zo groot en dan alles zo versterkt en agressief van klankbalans. Na het tweede nummer zijn we achterin gaan zitten en na 'Verkenningen in Pleuris herrie' take 5 zijn we weggegaan... Iedereen is vrij om te zeggen wat ie vind van welke muzieksoort dan ook. De een vind jazz een pleurisherrie. Ik geef mijn mening over popmuziek: Dat vind ik eindeloos gewauwel op alsmaar hetzelfde ritme, kinderachtige wijsjes, die steeds maar weer opnieuw met een ander, bijna hetzelfde tekstje worden omlijst. Sinds Rock and Roll is er nooit wezenlijk iets veranderd aan popmuziek. Het blijft altijd maar hetzelfde gemier. Ieder stuk wat ik hoor fluit ik al direct mee bij de eerste keer dat ik het hoor. Nooit is er een verrassing, altijd dezelfde beat, dezelfde deuntjes, echt ergerlijk. Als ik in een winkel loop en ik hoor weer van die dagelijkse deuntjes dan erger ik me al. Dat is voor mij pas herrie. Jazz is ook vaak hetzelfde, geef ik ook toe. Jazz heeft echter nog iets creatiefs, iets vernieuwends, noem het maar herrie. Ik hoor echter het verschil niet tussen Frans Bauer Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 19 september 2003 Report Share Posted 19 september 2003 Het gerne " pop/rock " is uitermate breed te noemen,vergis je daar niet in. Als je vaak,net als ik,op de andere topics actief bent,zul je namen en stylen tegenkomen die toch erg vernieuwend bezig zijn. De voorbeelden die jij dus hier aanhaald zijn,mijn inziens dan,niet echt representatief te noemen voor het gerne wat je zo even aanhaalde. Jazz leent zich nu eenmaal wat meer voor de vrije expressie. Ieder z'n koppie thee --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 september 2003 Author Report Share Posted 20 september 2003 Echter, de topic-question luide:Wie van U is liefhebber van JAZZ? En dus niet "Wie is er GEEN liefhebber van? Dat heb je goed gezien! Scat-Man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Jazzus Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Echter, de topic-question luide:Wie van U is liefhebber van JAZZ? En dus niet "Wie is er GEEN liefhebber van? Dat heb je goed gezien! Scat-Man. Niet helemaal juist Scat-man Want dat is nu juist de charme van[dit]een forum,dat iedereen zich ermee gaat bemoeien,of je dat nu wilt of niet.... Voordeel daarvan is dat je beter op de hoogte blijft[bent]van wat er [muzikaal]leeft op dit forum. En daar kun je dan weer je voordeel mee doen Dus,zo zie je maar weer,als ik niet gereageerd had,was deze kostbare[gratis]info aan je voorbij gegaan --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 september 2003 Author Report Share Posted 20 september 2003 Dus,zo zie je maar weer,als ik niet gereageerd had,was deze kostbare[gratis]info aan je voorbij gegaan Hans. Bedankt, hoor. Scat-Man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Ja, ik kan me wel een jazz liefhebber noemen: een kleine selectie: -sex mob -charles mingus -brecker brothers -marcus miller (beetje te gladjes, wel af en toe leuk) -miles davis -erik truffaz -tois (nederlandse band, opgenomen in een kerk door een label (turtle records) dat zich ook serieus bezighoudt met de opnamekwaliteit. en verder, wat ook wel space-jazz genoemd wordt. Zoals je ze vaak vind bij de labels: Ninja Tune, Mo'wax, Cup of tea denk hierbij aan muziekjes zoals van Jazzanova, Kruder & Dorfmeister, enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 29 september 2003 Report Share Posted 29 september 2003 Ik heb gemerkt dat er oorlog is uitgebroken met Scat-Man. Dus zal dit topic wel gesneuveld zijn. Heb er niets van meegekregen, van die oorlog. Wel dat Scat-Man ten dode is opgeschreven, bleek in een ander mij onbekend topic. Zonde, was nou juist een leuk thema.(Die Jazz bedoel ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 29 september 2003 Report Share Posted 29 september 2003 Geplaatst door Frankie:".....Wel dat Scat-Man ten dode is opgeschreven....." Ik denk dat scat-man wellicht japanse voor-ouders heeft.... :D Zonde, was nou juist een leuk thema.(Die Jazz bedoel ik) : Nou,niks weerhoud je ervan om het touwtje weer op te pakken --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts