Jump to content

Reggae

JSA
 Share

Recommended Posts

Ik ben de laatste tijd helemaal into reggae, echt geweldig.

zijn er hier nog meer mensen die fan zijn van reggae? Het begon bij mij na een live optreden van beef, die het voor mijn gevoel heel goed doen en de eisen van reggae door hebben. Wat groepjes waar ik nu veel naar luister:

Beef

Burning Spear

Alpha Blondy

Inner Circle

Sly and robbie

third world

tuff gong

Big Mountain

John is nr 25 uit de top 25 forummerslijst en is fervent reggae aanhanger. Hij weet er ook veel van en kan je wel aan een paar tips helpen. Hij was zonet nog op het forum en heeft dit topic schijnbaar gemist. Vooral Bob Marley is zijn werkterrein, maar van de rest weet hij ook heel veel. ;)

Geplaatst door Sodejuu:

JOHN, JOOOHHOON !!!!!!!!!!!!!!!! ... wakker worre en reageren   eek.gif    :D

oeps , hier ben ik al pfffffffff :D

Tja en waar is Bob in het rijtje ??? :P

Beef vind ik persoonlijk niet mijn smaak , Burning Spear is oke absoluut, Sly en Robbie (ex drummer en bassist van Peter Tosh) hebben ook hun kwaliteiten. Black Uhuru , Third world zijn ook in mijn collectie .

Grote favoriet is Bob Marley nog steeds van mij, vanaf zijn optreden in Geleen (ijstadion 1978) heb ik de man en zijn muziek gevolgd. Er komen nog steeds goeie opnames uit van de band. Onlangs is het optreden van de Rastaman Vibration tour (76) nog uitgekomen op een dubbelaar. Opgenomen in de Roxy in LA, een echte aanrader cool.gif

Verder zijn aanraders van BMW (afkorting van de band , Bob reed ook BMW ;) ) >>

Natty dread , zonder woorden gewoon muziek zoals deze was bedoelt zonder Amerikaans invloeden.

Exodus , onlangs verschenen in een deluxe edtion met een x-aantal live opnames opgenomen in de Rainbow in London (77) ook geluidsmatig een knaller .

Babylon by bus >> live opgenomen tijdens de Kaya tour 78 'moet je gewoon hebben vind ik of de Live van 75 die hoort er gewoon bij .

Uprising , laatste off. van BMW met het schitterende Redemtion Songs dat hij als laatste nummer meestal speelde op zijn tournees (80)

Maar oke , reggae draai ik ook regelmatig cool.gif

Aanraders ook zijn >>>

Third World , ook wel genoemd de hardrockers van de reggae : Prisoners in the street . Een live opname uit 77'die heel goed is. Ik heb hem op vinyl nog .

Burning Spear : live , heb ik ook op vinyl en heeft heel veel sfeer in zich.

Steel Pulse , engelse reggae formatie die ook een paar leuke albums heeft . Speelde ook vaak bij Bob in het voorprogramma.

UB40 : kan ik helaas alleen het ouderen werk van respecteren, het latere nieuwe werk vind ik te commercieel .

Beef , heb ik niks van en eerlijk gezegd is het mij te "blanke reggae "

Peter Tosh live , ook op vinyl een hele goeie opname (DMM opname) .

Verder nog heel wat liggen , zijn er vragen dan hoor ik dat wel ;)

Kennen jullie Ernest Ranglin?

Heeft oa met Monty Alexander (Kingston pianist ook actief op het gebied van `Smooth Jazz`) een aantal cdeetjes opgenomen.

File under Jazz.Staat op het hoesje!

Obscuur en daar door heel duur zijn z`n 50er jaren opname op vinyl.Nimmer in de bakken tegen gekomen.

Scat-Man.