Jump to content

Steely Dan - special op TV

Alco
 Share

Recommended Posts

Dank je wel Alco!,

ik zal,gewapend met een bakkie en 'n koekie,voor de buis gereed zitten :D

Maaruuh,all funny things on a wooden stick,van Steely Dan heb ik[helaas?]niks.

Wel dit album natuurlijk,dus toch wel 'n beetje Staaly Dan :D

Veel plezier vanavond.

f63096aap9e.jpg

--Hans.

Maaruuh,all funny things on a wooden stick,van Steely Dan heb ik[helaas?]niks.

Wel dit album natuurlijk,dus toch wel 'n beetje Staaly Dan

Da's ook 1 van mijn favorieten Hans.

Tevens 1 van de weinige albums die ik heb, waarvan ik alle nummer goed vind.

Aja heb ik ook.

Wat ik bijzonder vind is dat bijvoorbeeld nummers als Josie op 't Aja album zo tijdloos klinkt. Het stamt al uit 1977, maar klinkt nog zo fris en tijdloos alsof 't net zo goed 10 of 20 jaar later opgenomen kon zijn.

Ik vind 't wel lekkere muziek.

Ik krijg er geen kippenvel van, omdat 't mij daarvoor net iets te jazzrock achtig is (lees: gladjes/steriel) maar 't klinkt wel lekker.

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Ik krijg er geen kippenvel van, omdat 't mij daarvoor net iets te jazzrock achtig is (lees: gladjes/steriel) maar 't klinkt wel lekker.

Groeten,

Alco

Als je steriel / gladjes bedoelt, zeg dat dan!

Jazzrock heeft dingen voortgebracht die de meesten mensen niet eens aankunnen... ;)

Luister eens naar "turn it over" van tony williams en je gebruikt jazzrock nooit meer als synoniem voor steriel...

JAzzrockgroet game

:)

Geplaatst door Alco:

Da's ook 1 van mijn favorieten Hans.

Tevens 1 van de weinige albums die ik heb, waarvan ik alle nummer goed vind.

Aja heb ik ook.

Wat ik bijzonder vind is dat bijvoorbeeld nummers als Josie op 't Aja album zo tijdloos klinkt. Het stamt al uit 1977, maar klinkt nog zo fris en tijdloos alsof 't net zo goed 10 of 20 jaar later opgenomen kon zijn.

Ik vind 't wel lekkere muziek.

Groeten,

Alco

Maakt toch geen moet uit hoe het klinkt?!.

Het gaat om de arangementen en de muziek die tijdloos zijn. donald Fagen met STeely Dan zijn heel lang grote voorbeelden geweest voor veel drummers, composers en andere muzikanten. Die gasten hebben geniale dingen gedaan.

Zei het dat Donald Fagen nu echt gestoord is :) en de kosten van de Drugs hoger waren dan de overige kosten voor het nieuwe Album :) maar dat mag de pret niet drukken :D

Groeten,

Bas

voor de liefhebbers, Steely Dan heeft ook een eigen website

Daar vindt je ook hun typische humor :D in terug die je ziet op tv/dvd en in hun muziek.

Het is inderdaad muziek die tijdloos is en moeilijk te plaatsen is in een bepaald soort genre. Ondanks dat op al hun albums veel jazz(rock/fusion)-sessiemuziekanten op meespelen vindt ik het juist niet jazzrock achtig klinken. Maar das natuurlijk persoonlijk :)

Maakt toch geen moet uit hoe het klinkt?!.

Het gaat om de arangementen en de muziek die tijdloos zijn

Dat bedoel ik dus :rolleyes:

Ik bedoelde met dat 't 'wel lekker klinkt' niet de opnamekwaliteit, maar dat 't lekker in 't gehoor ligt!

Groeten,

Alco

• 2 weeks later...