Jump to content

waarom klinken die ...

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

... ouwe jazzopnames zoooooo geweldig? confused.gif Ik ben me sinds een paar weken door een stapel LP's aan het luisteren. Een kennis van een vriend van mij wil ze kwijt en ik heb me opgeoffert :D om uit die stapel een paar mooie exemplaren uit te zoeken. Wat over blijft gaat terug.

Het is echt frapant dat vooral de opnames vanaf de late '50's erg goed zijn. Zelfs als de muziek me wat minder raakt, is het toch erg boeiend om te luisteren. Tot nu toe blijft ook alles wat goed klinkt bij mij liggen. Dit is ook d

Zo ben ik ook van jazz gaan houden, koop alles wat los en vast zit bij de kringloopwinkels, ook/juist wat ik niet ken.

Prima om je horizon te verbreden :D;)

Juist de simpele opnametechniek is er waarschijnlijk verantwoordelijk voor dat ze zo goed klinken :rolleyes:;)

Ik kan iedereen aanraden op deze manier voor jezelf nieuwe muziek te ontdekken. De tip van de kringloopwinkel had ik al eens ter harte genomen. Helaas werkt dat in mijn omgeving niet. Of teveel mensen hebben nog een platenspeler en doen hun platen niet weg, of ze houden hier alleen van fanfares en de Leidse Sleuteltjes :rolleyes: , want dat is wat ik in de bakken van het KLC tegenkom.

Misschien dat ik nog iemand tegenkom waarbij ik de klassieke muziek strooptocht kan houden :D;)

Guest okki-nokki
Geplaatst door sodejuu:

[QB]... ouwe jazzopnames zoooooo geweldig?

Liefde,vakmanschap,drie mike`s,een Ampex 301 tape machine,15 inch per seconde,Pultec Filter en Equalizer,Altec limiting amp.Mac Intosh monitor amp.en een 150 watt power amp.voor de BBC Grampion Feedback Cutting Head. En zowel mono als stereo uitgebracht.

Een goede raad? Koop goed klinkende exemplaren even eens (indien bruin dat kan trekken)voor je het weet ga je die ook waarderen en zoek je je later het leb- lazerus naar die platen.

Okki-nokki.