Jump to content

Einde van de CD-winkels?

Henno Appel
 Share

Recommended Posts

Ik denk dat dit EMI initiatief meer bedoeld is om het illegaal downloaden en aanbieden van MP3's tegen te gaan. Zo onder het motto van als het toch gedaan wordt kunnen we het net zo goed zelf doen. Uiteraard tegen betaling.

Welnee,

Kranten bestaan ook nog, ondanks het informatie-aanbod via radio, televisie en internet. Heeft met gevoel te maken, denk ik. Je download geen kranten en boeken, het is veel lekkerder met de krant voor je uitgespreid aan tafel te zitten.

En voor wat cd's betreft, zo eentje met een mooi boekje erbij is altijd prettiger te hebben dan eentje zonder, zo'n gedownloade cd. Om dezelfde reden: muziekje op, boekje erbij om te kijken wie er mee spelen, om de songtekesten te volgen enzovoort.

Groeten,

Manus

En voor wat cd's betreft, zo eentje met een mooi boekje erbij is altijd prettiger te hebben dan eentje zonder, zo'n gedownloade cd.

Maar stel eens dat het zo gaat in de toekomst; De CD download je, voor pak 'm beet 50 eurocent per nummer, en het boekje krijg je per post thuisbezorgd. :rolleyes:

Als je op deze manier een nieuwe release CD hebt voor laten we zeggen 8 euro dan wordt de concurrentie t.o.v. een 22 euro kostende winkel CD wel heel erg groot lijkt mij. :rolleyes:

Dat het formaat momenteel misschien MP3 is zal 99% van de mensheid een worst wezen, maar over pakweg 10 jaar zijn de internetverbindingen zo snel dat compressie niet meer nodig is.

Kranten bestaan ook nog, ondanks het informatie-aanbod via radio, televisie en internet.

Toevallig ben ik offset-drukker bij het Algemeen Dagblad, druk dus de krant, en kan je vertellen dat het bij de krantebedrijven behoorlijk noodlijdend aan het worden is. Ik voorspel dat er over een jaar of 15 weinig kranten meer zijn.

Geplaatst door Henno Appel:

Maar stel eens dat het zo gaat in de toekomst; De CD download je, voor pak 'm beet 50 eurocent per nummer, en het boekje krijg je per post thuisbezorgd.   :rolleyes:

Als je op deze manier een nieuwe release CD hebt voor laten we zeggen 8 euro dan wordt de concurrentie t.o.v. een 22 euro kostende winkel CD wel heel erg groot lijkt mij.    :rolleyes:

Dat het formaat momenteel misschien MP3 is zal 99% van de mensheid een worst wezen, maar over pakweg 10 jaar zijn de internetverbindingen zo snel dat compressie niet meer nodig is.

Dat klopt. Als het zo gaat, zou dat wel eens kunnen betekenen dat er minder illegaal gedownload wordt. Voor een bedrag van 8 euro per stuk zou ik er ook heel wat meer aanschaffen, 22 euro vindt ik doorgaans te gortig. Maar de cd's die ik echt leuk vind, koop ik toch wel. Aan het downloaden bezondig ik mij bijna nooit. Al dat getrut om dan ergens anders weer een hoesje vandaan te downloaden en uit te printen. Veel te veel gedoe. En een echt hoesje is toch mooier. Dan maar niet. En ik kan toch maar een cd tegelijk luisteren.

Manus

In onze krant stond vorige week hetzelfde verhaal. ZoNie-music zou ook meedoen en de nummers moeten $0.99 per DL gaan kosten. Een CD met 17 nummers vol zetten kost je dan nog altijd een slordige

ik mis eigenlijk nog het argument dat je muziek doorgaans download in mp3........ en dat dit niet echt audiofiel verantwoord is confused.gif nou zou je op een doorsnee huis tuin en keuken setje dit verschil niet merken, maar op een wat betere set wel.

Geplaatst door Arnie:

ik mis eigenlijk nog het argument dat je muziek doorgaans download in mp3........ en dat dit niet echt audiofiel verantwoord is     confused.gif  nou zou je op een doorsnee huis tuin en keuken setje dit verschil niet merken, maar op een wat betere set wel.

Valt wel mee. Mits mijn set onder de betere valt en niet de huis, tuin en keuken-sets. :)

Mp3 is zeker niet slecht. Het probleem is dat ze via de computer afgespeeld dienen te worden (of DVD-speler). Een betere cd-speler speelt ze er wel uit (de mijne niet trouwens :rolleyes: )...

Geplaatst door Henrie:

Mp3 is zeker niet slecht.  :rolleyes: )...

ach als je maar tevreden bent met je set henrie, ik weet zeker dat de mijne nog een aardig eindje onder het "high end" segment staat...... :rolleyes:........ komt tijd, komt..........

maar mp3 is zeker niet slecht, dat hoor je me ook niet zeggen. alleen als je kritisch luisterd (op juiste set) dan hoor je het verschil, maar het verschilt ook weer per download. op mijn speler is het verschil lichtelijk te merken.....