Jump to content

VERSTAND

tiek
 Share

Recommended Posts

Hoi daar,

Van apparatuur weet ik niets.

Van muziek heb ik echter veel "verstand".

Dus hier wat luistergenot.

recent aangeschafd:

Daryll-Ann Trailor Tales (hollands best)

Motorpsycho It'a love cult

Nick Cave No more shall we part (waanzinnig)

Autopulver F-Words (Noorse energie)

Gomez Liquid Skin (met beste nr.ooit gemaakt

Ik zou zo zeggen, kopen

Gr. TIEK

Geplaatst door tiek:

Volgens mij valt er over (muziek)smaak prima te twisten.

Wat is volgens jou de beste nederlandse band ?

:)

Mijn favoriete band is The Gathering (zie mijn 'profiel' ;)). Dat is toevallig ook een Nederlandse band, en dus is het ook mijn favoriete Nederlandse band...

Geplaatst door Henrie:

Mijn favoriete band is The Gathering (zie mijn 'profiel' ;)). Dat is toevallig ook een Nederlandse band, en dus is het ook mijn favoriete Nederlandse band...

Daar kan ik het wel mee eens zijn. Anneke heeft een wereldstem. Haar optreden op het album Into the Electric Castle van Ayreon is echt goed (het hele album is gewoon goed).

Nog een Nederlandse topper: Sjako!. Ik weet niet of ze nog bestaan. Ik weet wel dat Wouter Plantijdt ook soloprojecten doet.

En vergeten we niet Bettie Serveert. Ook al zo goed. In de USA op handen gedragen en hier hoor je er niks van/over.

Geplaatst door sodejuu:

Daar kan ik het wel mee eens zijn. Anneke heeft een wereldstem. Haar optreden op het album Into the Electric Castle van Ayreon is echt goed (het hele album is gewoon goed).

Wel een beetje jammer dat je nu net een gastoptreden van Anneke noemt :) Op de eigen cd's (van The Gathering dus) vind ik haar nog veel beter (ik hou niet zo van die zweverige rockopera's). Live zingt ze ook erg goed. En bovendien komt ze (de hele band eigenlijk) erg sympathiek over... Ze kan zo lief lachen :)

Wat ook geweldig is maar niet meer bestaat.

The Serenes , zij zijn later opgegaan in

Simmer.

Frontman was Theo de Jong.

Is er iemand die weet of hij nog muzikaal actief is ?

En graag nog wat meer namen van Hollandse

favorieten.

TIEK.

Ik heb dus persoonlijk een ongelofelijke pleurishekel aan nederlandstalige muziek, maar talent hebben we naar mijn mening in dit landje wel degelijk. Voor mij zijn Kane en Anouk toch performers met internationaal potentieel. Ik zal d'r nog wel een paar vergeten, maar daar kan ik zo snel niet op komen.

Weet je trouwens dat Marco Borsato een band heeft die live absoluut fantastisch is? Jammer dat ie er steeds doorheen zingt.....

Groets en luisterplezier,

Stoffel

Voor mij zijn Kane en Anouk toch performers met internationaal potentieel. Ik zal d'r nog wel een paar vergeten, maar daar kan ik zo snel niet op komen.

Dat van Anouk kan ik nog begrijpen, maar Kane??? Sorry, als jij het mooi vind, prima, maar ik moet niks van die band hebben. Vooral die zanger vind ik erg. B®allerig mannetje vind ik... Vond het helemaal niet gek, toen ik hoorde dat uitgerekend ZIJ Di-rect hadden 'ontdekt'.

Ach, mijn mening is ook maar een mening. Alles beter dan die slijmerige R&B van tegenwoordig niet waar? :)

Als ik die gozer van Kane hoor praten, dan word ik ook een beetje kriebelig (misschien is het succes toch iets te snel gekomen) en als je naar de uitspraak van de engelstalige zang gaat luisteren dan word je ook niet echt vrolijk, maar toch vind ik het gewoon lekkere muziek. Vooral in de auto is het wat mij betreft briljant, zolang je cruise-control hebt tenminste. Anders wordt het een dure grap met al die camera's tegenwoordig, want ik ga dus altijd harder rijden van dit soort muziek.

Groets, Stoffel

Over Kane kan ik het volgende kwijt,

geweldige live-band en die zangert Dinand

weet het wel te brengen.

Een andere zangert, Martin , van Van Dik Hout

is op cd geweldig , live heeft hij echter de uitstraling van een pak melk.

Zoek het ook eens verder dan de mainstream

bands, zoals daar zijn:

Daryll-Ann of Hallo Venray of Green Lizard

Zowel op cd als live genietbaar.

TIEK

Green Lizard is idd ook goed. Live beter dan op cd (maar dat komt ook doordat ik de muziek niet zo briljant vind, maar ze het wel goed brengen).

Van Dik Hout is live wel goed, maar die zanger ziet er altijd uit of ie heel nodig moet schijten...

Hallo Venray ken ik niet echt, maar wat ik me nog kan herinneren vond ik niet veel aan...

Over niet-mainstream gesproken: kent iemand de band/1-mansproject Spinvis? Beetje sufmakende muziek, maar wel leuke teksten... En dat in het Nederlands!

Guest Huub Derkx

Kane en Anouk zijn gewoon slappe Amerikaanse aftreksels. Van Dik Hout imiteert Lynrd Skynrd (vergeef me als ik het niet goed schrijf). En de rest is ook zwaar klote.

Groetjes,

Hubertinus

Geplaatst door Hubertinus:

Kane en Anouk zijn gewoon slappe Amerikaanse aftreksels. Van Dik Hout imiteert Lynrd Skynrd (vergeef me als ik het niet goed schrijf). En de rest is ook zwaar klote.

Groetjes,

Hubertinus

Krasse taal, Hubertinus!

Speaking of which; Gorefest kan daar ook wat van...

Destijds een trendsettende Zeeuwse band, die o.a. in het kader van de Metropole orkest-projecten die op Nederland-3 zijn uitgezonden, nog eens wat aardigs hebben gedaan. Een soort black metal met violen.

Was een fantastische uitzending; 50 gegalajurkte en gerok-kostuumde klassieke musicisten van middelbare leeftijd die helemaal uit hun bol gingen. En een zanger ervoor die -zij het wat anders gekleed- dit alles op muzikaal gebied zeer acceptabel maakte...

Vind overigens de derde symphonie van Brahms door het Metropole orkest ook niet te versmaden... ;)

Guest Huub Derkx

Ik weet het Michel. Dat is krasse taal, maar helaas ook de waarheid. In wezen zijn het allemaal imitaties van buitenlandse groepen. Bij Urban Dance Squad vroeg men zich nog af of zij of de Chilipeppers eerder waren. Allemaal gelul! De Beastie Boys hadden het al allemaal gedaan en goed ook.

Hubertinus

Ik wil niet zeuren hoor, maar moet muziek per se vernieuwend zijn om goed te zijn? confused.gif

Trouwens, ik heb nog nooit een band gehoord die ook maar enigszins op The Gathering lijkt. Ook een Nederlandse band en zeer vernieuwend. Elke cd is weer anders...

Guest Huub Derkx

Het hoeft niet per se vernieuwend te zijn, maar het moet wel iets extra's hebben. Kane en Anouk hebben dat dus niet, volgens mij. The Gathering heb ik nooit gehoord, maar ik zal er eens iets van gaan luisteren.

Hubertinus

Kane en Anouk zijn inderdaad niet echt vernieuwend (hoewel ik Anouk nog wel leuk vind). Maar je zei namelijk dat 'de rest ook allemaal zwaar klote' is. Daar was ik het dus niet mee eens.

Overigens, als je The Gathering gaat luisteren, moet je het wel in perspectief zien. Ik bedoel, als je nu voor het eerst naar een album als Mandylion (een van de beste) gaat luisteren, dan moet je niet zeggen dat het niet vernieuwend is. Dat is het namelijk ook niet meer, maar in 1995, toen het album uitkwam, was het dat nog wel...

Guest Huub Derkx

Henrie,

ik zal het in mijn achterhoofd houden. Ik begrijp bijvoorbeeld ook niet waarom men zo men Nirvana wegliep, terwijl de Sonic Youth al jaren bezigwaren en de beste innovatieve gitaarmuziek van de jaren 80 en 90 hebben gemaakt. (Daydream Nation en Dirty)

Groetjes,

Hubertinus