Jump to content

VERSTAND

tiek
 Share

Recommended Posts

Ja!!! Die gaan we effe opzetten!!

Genadeloos lekkere gitaar.

Waar ik me over verbaas is de 'Bannane cd'

Van de Velvet underground. Ik heb die gisteren weer eens gehoord. Wauw wat een heerlijke pot muziek. Extreem low-fi maar slaat zo, tig cds, aan diggelen als het gaat om muziek.

Neederpop boeit me niet zo. Ik wil graag voelen wat zij voelen. En dan moet 't niet in het neederlands voorgekouwd worden want dan wordt de muziek door de text overschreewd. 't Liefst heb ik geen songtext in de muziek.

Groeten Simon

• 3 weeks later...

Nederlandse muziek? Ik moet zeggen dat De Dijk mij altijd wel weet te vermaken. Maar of't goed is? Ik weet het niet, live in ieder geval stukken beter dan op CD. Verder zijn de bandjes van het Excelsior label vaak wel ok, behalve dan weer de produktie hiervan. Jammer. Qua pop moet ik zeggen dat ik de indruk heb dat het minder wordt in Nederland. Ik neem als voorbeeld maar Noorderslag, ik heb de indruk dat de line-up echt achteruit is gegaan. Ik denk dat deze line-up een redelijke afspiegeling van het circuit in Nederland is.

In de jazz-,fusion-,wereldmuziekhoek (lekker breed h

Geplaatst door Michel:

Hoi Sodejuu,

Ik moet hierover toch 1 ding kwijt:

Als je voor mooie muziek gaat kun je inderdaad beter terecht bij Kari Bremnes of Pat Metheny oid.

Maar wil je feesten, dan is R.H. super! Als ik ze op de radio hoor krijg ik acuut een grote grijns op mijn gezicht, terwijl de bovenstaande twee me kippenvel bezorgen. 'T is maar waar je zin in hebt...

Nou, bij mij slaat die grijns gelijk om naar een agressieve blik, zodra die Lei naar de tap moet gaan. Net alsof ik het geduld kan opbrengen dat heel holland Limburgs gaat lullen. Nee dank u. Ik wil ook buiten de provinciegrenzen mijn privacy hebben, dus ik zit er niet op te wachten :D;)

Daarbij wil ik zelf weten wanneer ik blij en opgetogen ben. Daar wil ik niemand voor nodig hebben. Je zult nu wel begrijpen dat ik niet van blije muziek hou en dat zo'n veredelde carnavalstroep niet aan mij besteed is. (carnaval trouwens ook niet) :rolleyes:

Geplaatst door sodejuu:

Nou, bij mij slaat die grijns gelijk om naar een agressieve blik, zodra ik die Lei naar de tap moet gaan. Net alsof ik het geduld kan opbrengen dat heel holland Limburgs gaat lullen. Nee dank u. Ik wil ook bijten de provinciegrenzen mijn privacy hebben, dus ik zit er niet op te wachten :D;)

Datzelfde heb ik bij de (oudere) nummers van Skik. Gaan al die Hollanders een beetje Drents proberen te bleren... Nee, dank je. Verder wel een aardige band...

Tja Sodejuu, ieder zijn meug natuurlijk, maar ik doelde juist NIET op nummers als Loep nar d'n tap en Limburg.

Nummers als Auto, vliegtuug, Blieve loeope, Twieje wurd, Ien minuut, Dichter bij ow, Vader etc. Daar doe ik het voor. :D

Zeker zijn het niet zo'n goede muzikanten, zeker zingt Jack weleens vals, zeker hebben ze ook een aantal mindere "feest"nummers, maar geen enkele band roept zoveel emotie bij me op als zij. :rolleyes: