The Koosjer connection Posted 9 november 2002 Report Share Posted 9 november 2002 Welk album voor jou het meeste indruk maakt,en waar je geen genoeg van kunt krijgen ondanks het grijs draaien van dat album. Ik? Ik heb dat met Supertramp,en het album Crime of the century. Dat album gaf me een hengst voor m'n kneiter toen ie uit kwam,en ik draai 'm nog minstens 1x per week,nu dan wel op gold,maar toch..... Plichtmatig nog een aantal andere albums van Supertramp gekocht,maar die rush van toen kreeg ik niet meer,ondanks dat er toch wel mooie albums achteraan kwamen. Enuuuh,hoe zit dat bij jullie? Welk album was het voor jullie,en gaat nog regelmatig langst de trommelvliezen ben benieuwd,sajanora Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 november 2002 Report Share Posted 9 november 2002 Als er 1 album is dat bij mij een onuitwisbare indruk heeft achter gelaten dan is het wel Mandylion van The Gathering. Hoewel het inmiddels niet meer m'n favorite plaat van hun is, vind ik toch dat ik deze moet noemen. Hij is namelijk al 7 jaar oud en ik ken hem al minstens 6 jaar en nog altijd vind ik het een van de beste platen ooit gemaakt (van wat ik ken tenminste). Vooral als geheel is ie erg goed. Niet zomaar een paar heel goeie nummers, afgewisseld met wat mindere, maar 7 topnummers (+1 instrumentaal nummer dat afwijkt van de rest, maar toch heel goed ertussen past). Nummer 7 van deze cd, 'Sand and Mercury', mogen ze op m'n begrafenis draaien... En verder vind ik dat Six Degrees Of Inner Turbulence van Dream Theater ook wel in dit rijtje mag voorkomen. Ook al is ie nog vrij nieuw (van begin dit jaar), hij is wel biljant. Vooral omdat op cd 2 eigenlijk maar 1 nummer staat (wel voor het gemak in 8 stukken gehakt) van in totaal 42:04 minuten. En natuurlijk omdat die gasten van Dream Theater zo belachelijk goed kunnen spelen (live)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 12 november 2002 Author Report Share Posted 12 november 2002 nou,nu ik dat zo eens gelezen heb,moet ik er dan ook maar eens aan gaan geloven. de zin van je begrafenis deed het 'm niet dat dat nu iets is om naar uit te kijken[voor een lange tijd niet dan],maar ik gebruikte ook altijd deze term,vandaar nog iemand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 Geplaatst door The Koosjer connection:nou,nu ik dat zo eens gelezen heb,moet ik er dan ook maar eens aan gaan geloven. de zin van je begrafenis deed het 'm niet dat dat nu iets is om naar uit te kijken[voor een lange tijd niet dan],maar ik gebruikte ook altijd deze term,vandaar nog iemand? Laat me maar eens weten wat je ervan vindt. Ook als je het maar niks vind, want niet iedereen houdt nu eenmaal van 'sprookjesmetal' (wat een kutterm is dat eigenlijk)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 hmm, leuke topic. ...effe denken hoor... ...effe wachten nog... Stevie Ray Vaughan - "Texas flood" The Cowboy Junkies - "The caution horses" Jewel - "Pieces of you" Fred Eaglesmith - "Falling stars and broken hearts" (nog maar net sinds een paar maanden) Ongetwijfeld zullen er nog wel enkelen zijn, maar die schieten me effe niet te binnen. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Ik heb 't al eens eerder genoemd maar.... Storm the studio van Meat Beat Manifesto is echt een topper. Nee geen audio freak stuff, maar heel erg stuffed met freaky audio! Misschien is deze wat beter voor jullie gevoelige oortjes Verder ben ik helemaal wild van Liquid van Recoil. Heel anders dan hun Bloodline maar tjonge wat een vocals. Verder kan ik Insides van Orbial niet vaak genoeg draaien. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Geplaatst door The Koosjer connection:Welk album voor jou het meeste indruk maakt,en waar je geen genoeg van kunt krijgen ondanks het grijs draaien van dat album. Een bijna niet te beantwoorden vraag, vooral omdat er voor mij niet een album is dat er echt uit springt. Er is te veel goed, interessant, prikkelend etc. Echter, betrekken we ook de associaties die je, om wat voor reden dan ook, bij een album hebt, wordt het wat anders. Het is dan niet puur de muziek die de emotie oproept. 1977, ik zit wat verveeld voor de buis, kom op een duitse zender terecht die stukken live muziek laat zien. Later blijkt het het voorspel van een live concert te zijn. De allereerste Rockpalast Rocknacht. De eerste artiest, Rory Galagher. De volgende maandag nog steeds totaal onder de indruk van dat optreden wordt "From Dublin to Belfast" gekocht. Jaren later, 30 april 1983, zit ik op m'n studentenkamertje deze plaat te draaien, na afloop zet ik de radio aan en krijg te horen dat Muddy Waters is overleden. De hele avond speelt er op de radio de blues, ook Rory komt weer langs. 1978, weer een Rocknacht, nu staat daar Mothers Finest. Weer een verassing van jewelste. Wat een energie, wat een muziek de geboorte van de funcrock. Nog steeds draai ik regelmatig hun live cd, misschien wel de slechtst opgenomen live plaat ooit, maar toch .... Bijna 10 jaar later, 1986, zit ik met een vriendinnetje in de bios naar een Argentijnse film "Sur" te kijken. Zij vindt er niets aan. Ik ben volledig gebiologeerd door de kombinatie van de ietwat surrealistche beelden begeleid door de ongeloofelijke muziek van Astor Piazzolla. Het vriendinnetje ben ik uit het oog verloren, maar Astor vult sindsdien een hele plank in de platen kast. Absoluut hoogte punt zijn de drie cd's geproduceerd door Kip Hanrahan. Zo zijn er vele opnames die zo hun persoonlijke verhaaltje hebben. Al deze associaties van iedere luisteraar samengevoegd maken die opnamen groot. Het maakt dat opnamen jaren achtereen in de top100 aller tijden blijven staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MM Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Mijn bonte verzameling favorieten die ik vaak draai: - Mike Oldfield: Crisis (en dan metname het nummer Crisis) - Loreena McKennitt: The Visit - Moby: Play - J.M. Jarre: Oxygene Seoman: "In Sides" is echt een goed album van Orbital. Vallen die andere albums die je noemde in het zelfde genre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Geplaatst door MM:Mijn bonte verzameling favorieten die ik vaak draai: - Mike Oldfield: Crisis (en dan metname het nummer Crisis) - Loreena McKennitt: The Visit - Moby: Play - J.M. Jarre: Oxygene Seoman: "In Sides" is echt een goed album van Orbital. Vallen die andere albums die je noemde in het zelfde genre? Ja en nee. Nee Insides is veel te gevoelig vergeleken met die anderen. Nee Liquid mag dan wel van 1 van de jongens van depeche mode zijn. Het heeft een echte levende ambiance geen techo of dance ofzo. Ja Meat beat manifesto (actual Sounds and voices)is ook dance en techno achtig maar er wordt echt gedrumd (op pads welliswaar) net als dat Orbital echt orgel kan spelen. Maar MBM heeft wat te melden en dat vooral met sampels. En vaak maatschappij kritisch. Jack danger van MBM heeft bv Consolidated opgezet en geproduced. Zijn hoogtepunt qua sampling ligt bij Storm the studio. Dit is ultra hard core sampling en ritme. De gillen van "de exocist", prince David bowie eigenlijk alles wat los en vast zit is op deze plaat te horen. Je weet niet wat je over komt. JA al deze platen nemen mij mee op reis. Eigenlijk zou ik trip moeten zeggen. Tja net als wat Oxygene met me deed. Groeten Simon PS probeer ze maar eens bij de bieb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 november 2002 Report Share Posted 13 november 2002 Ik zou nog wel wat willen toevoegen. Albums die ik ook briljant vind, zijn de albums van de Legend trilogie van Saviour Machine. Ik ken op dit moment alleen nog maar de eerste 2 delen (Legend I en Legend II ) maar het eerste deel van het derde deel (raar maar waar; Legend III-I) schijnt weer in dezelfde trant zijn en als dat zo is, is ie weer prachtig... Maar toch... Soms is er werkelijk geen doorkomen aan! Ze duren allemaal meer dan 70 minuten (deel 2 bijna 80!) en zijn zeer donker en nogal moeilijk verteerbaar. Je moet de albums dan ook als geheel zien en het liefst zelfs alle 3 de albums als 1 geheel. Je moet ook niet even 1 nummer gaan luisteren, want dan is er een grote kans dat je er helemaal niks vindt. Maar als geheel is het werkelijk briljant vind ik. Even ter orientatie: De gehele Legend trilogie gaat over het einde van de wereld zoals beschreven staat in de bijbel in het boek Openbaringen. De zanger heeft er een hele studie van gemaakt. De trilogie wordt ook wel 'the unofficial soundtrack for the end of the world' genoemd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 14 november 2002 Author Report Share Posted 14 november 2002 thanx voor jullie mooie verhalen en titels. zo blijken er toch veel mensen met mooie titels,en de daarbij behorende verhalen,hier op het forum aanwezig te zijn. Mike oldfield kwam ook eens met zo'n mooi album uit dat onder het genot van een lekker " pret-peukkie " alleen maar mooier werd Link to comment Share on other sites More sharing options...
moonflower444 Posted 5 december 2002 Report Share Posted 5 december 2002 Secret Story...Pat Metheny Group Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 7 december 2002 Report Share Posted 7 december 2002 Geplaatst door moonflower444:Secret Story...Pat Metheny Group Jaaa!! ...En Andreas Vollenweider vind ik ook super... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 13 december 2002 Report Share Posted 13 december 2002 Henrie>Vind jij Six degrees.... beter dan ouder werk van Dream Theater? Zelf vind ik hem TE klinisch en perfect, ik kan er geen emotie meer in vinden. Geef mij Images en words maar dan. Dat ze geniaal spelen staat buiten kijf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 13 december 2002 Report Share Posted 13 december 2002 Magnification van Yes - daar luister gemiddeld 2 keer per week naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 december 2002 Report Share Posted 15 december 2002 Geplaatst door lange W:Henrie>Vind jij Six degrees.... beter dan ouder werk van Dream Theater? Zelf vind ik hem TE klinisch en perfect, ik kan er geen emotie meer in vinden. Geef mij Images en words maar dan. Dat ze geniaal spelen staat buiten kijf. Ik ken niet al het oudere werk (alleen When Dream And Day Unite en Images And Words) en Images And Words vind ik zeker erg goed. Maar de laatste 2 albums vind ik ook zeker de moeite waard. Bovendien vind ik het een beetje jammer dat iedereen altijd weer dat eeuwige Images And Words bijhaalt. Zo van: 'vroeger was alles beter...' Tenminste dat gevoel krijg ik er altijd bij... Die nieuwere albums zijn anders, maar ook erg goed (als je het mij vraagt). En als je ze te precies vind, moet je maar eens een live-optreden gaan zien. Daar zijn ze bijna net zo perfect, alleen improviseren ze tussen de nummers door nog wat. Ze zijn gewoon TE goed... Iets wat veel mensen tegenstaat trouwens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 17 december 2002 Report Share Posted 17 december 2002 Klopt wel een beetje Henrie, maar in mijn geval zei ik het niet vanwege een of andere hang naar het verleden, maar Images and words heeft gewoon de pech dat het een klassieker is. Metallica kan oud werk als Master of puppets waarschijnlijk ook niet meer overtreffen. Sommige bands maken nu eenmaal klassiekers, en daar zullen ze altijd weer mee geconfronteerd worden. Ook heb ik ze live weleens aan het werk gezien, en naast Rush en Tool, ken ik geen enkele rockband die zo perfect spelen. Kan me voorstellen dat sommige mensen daar niet blij mee zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 december 2002 Report Share Posted 17 december 2002 Ja dat kan ik me ook wel voorstellen. Maar dat weet je van tevoren, dus moet je dan niet achteraf gaan zeuren. Als je er wel van houdt, is het geweldig. Tool speelt idd ook erg goed. Rush ken ik wel (ik heb er 1 cd van) maar heb ik nog nooit gezien. Maar het klinkt wel een beetje als Dream Theater (maar dan ouder), dus het zou me niks verbazen als zij ook erg goed zijn. En over die klassiekers: met Metallica vind ik het wel iets anders. Master of Puppets klinkt ook veel anders dan de nieuwere cd's. Bij Dream Theater is dat minder het geval. Zo heeft iedere band wel een cd in huis die als 'de beste' wordt gezien. Bij The Gathering (mijn favoriete band) is dat Mandylion uit 1995. Dat is een wat bombastisch metal album (gebombardeerd tot 'sprookjesmetal'). Eigenlijk is alleen het daaropvolgende album (Nighttime Birds) enigszins vergelijkbaar. En als mensen die minder vinden, kan ik dat begrijpen. Maar als mensen zeggen dat de latere cd's van The Gathering minder zijn, snap ik dat niet. Ze zijn anders, heel anders, en dus niet echt vergelijkbaar, al zijn ze van 1 en dezelfde band... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 18 december 2002 Report Share Posted 18 december 2002 Heb je gelijk in, bands die het graag eens over een andere boeg gooien, of altijd maar doorontwikkelen, daarvan kun je moeilijk alle albums met elkaar vergelijken, The Gathering is daar een goed voorbeeld van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Hmm, Ayreon-Into the electric castle. Gewoon om dat het mooi is. Pink Floyd-Meddle. Alleen de intro is al kippevel. The Doors-LA woman. Mijn favoriete band aller tijden. en Sinds Kort: Nightwish-Century child Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Dave Matthews Band - Before These Crowded Streets Link to comment Share on other sites More sharing options...
donderju Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 de zangeres zonder naam met mexico op vinyl donderju Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 15 januari 2003 Report Share Posted 15 januari 2003 Rush? Jazeker een aanrader voor wie van Dream Theater houdt, Zeker het oudere werk. Zoals 'Hemispheres'. Magnification van Yes? Ook prima. Maar de kippenvel-cd's die deze sympho-heren naar mening gemaakt hebben zijn toch wel 'Close to the Edge', 'Tales from Topgraphic Oceans' en 'Relayer'. En nou we het toch over sympho en kippenvel hebben" 'Selling England by the pound' van Genesis. Nieuwe sympho? Probeer Spocks Beard eens met 'V', of Transatlantic. Ook hier en daar kippenvel. Crime of the Century van Supertramp? Inderdaad, een dijk van een cd (nou ja, eigenlijk plaat). Zag de band in Ahoy en men euindigde met twee stukken van die plaat: de titelsong en 'Ruby'. Dat was wel even rillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 januari 2003 Report Share Posted 15 januari 2003 Geplaatst door manus:Rush? Jazeker een aanrader voor wie van Dream Theater houdt, Zeker het oudere werk. Zoals 'Hemispheres'. Hehe... en laat ik nou net DIE cd van Rush hebben... Ik luister 'm trouwens niet zo veel, want ik vind het wat 'oud' klinken, maar het is opzich wel goed. Nog meer Rush-aanraders (aangezien er nog wel eens wat aanbiedingen van Rush te scoren zijn)? Moet wel op cd zijn, want een draaitafel heb ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 15 januari 2003 Author Report Share Posted 15 januari 2003 hier een paar Rush aanraders: luister eens hier naar,en als je kunt op gold. verder: Moving pictures Signals Exit..stage left[live] A show of hands[live] de laatste wat minder dan de voorgaande,maar er staat een drum-solo op die,in m'n beperkte visie dan,on-geevenaard is ongetwijfeld zullen er nog reacties op komen. veel plezier,Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts