Jump to content

Laat maar eens horen..............

The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door The Koosjer connection:

hier een paar Rush aanraders:

luister eens hier naar,en als je kunt op gold. c83045iw969.jpg

verder:

Moving pictures

Signals

Exit..stage left[live]

A show of hands[live]

de laatste wat minder dan de voorgaande,maar er staat een drum-solo op die,in m'n beperkte visie dan,on-geevenaard is :D

ongetwijfeld zullen er nog reacties op komen.

veel plezier,Hans.

Bedankt, Hans. Moving Pictures had ik al eens zien staan, maar toen had ik Folklore van 16 Horsepower al in m'n handen en ik had weinig geld bij me :)

Over die drumsolo: Ik ken deze niet, en hij zal ongetwijfeld goed zijn, maar luister ook eens naar de drumsolo van de drummer van Dream Theater. Staat geloof ik op Once in a LIVEtime. Die is ook echt supergoed...

Geplaatst door Henrie:

Over die drumsolo: Ik ken deze niet, en hij zal ongetwijfeld goed zijn, maar luister ook eens naar de drumsolo van de drummer van Dream Theater. Staat geloof ik op Once in a LIVEtime. Die is ook echt supergoed...

thanx,en hij staat op het lijstje" nog te luisteren" :D

--Hans.

Hmmm... heb net ff Once in a Livetime doorgespit (op mp3; ff snel naar die solo zoeken), maar ik kan 'm niet vinden. Vrees dat ie er niet opstaat, maar misschien heb ik 'm ook wel over het hoofd gezien...eehhh geluisterd... ;)

Ze hebben nog meer live-cd's trouwens, maar Live Scenes in NY kan het niet zijn. Hij is ouder... dacht ik... ;)

Geplaatst door Henrie:

Hmmm... heb net ff Once in a Livetime doorgespit (op mp3; ff snel naar die solo zoeken), maar ik kan 'm niet vinden. Vrees dat ie er niet opstaat, maar misschien heb ik 'm ook wel over het hoofd gezien...eehhh geluisterd... ;)

Ze hebben nog meer live-cd's trouwens, maar Live Scenes in NY kan het niet zijn. Hij is ouder... dacht ik... ;)

geen punt,je komt 'm nog wel eens tegen....mag ik hopen :D

--Hans.

Okay,

Hier dan nog wat Rush-aanraders:

Moving pictures, Signals en Exit..stage left. Laatstgenoemde is live. Het zijnallemaal al wat oudere cd's, zeker tien jaar oud of meer. Het meest recente Rush-werk spreekt mij wat minder aan.

Bedankt voor de Rush-aanraders. Ik zal eens een keer kijken of ik het leuk vind. Hemispheres vind ik opzich wel goed. Al is het niet iets dat ik zo elke dag zou kunnen horen. Daar is het wat te complexe muziek voor. Net als Dream Theater trouwens...

Geplaatst door manus:

Okay,

Hier dan nog wat Rush-aanraders:

Moving pictures, Signals en Exit..stage left. Laatstgenoemde is live. Het zijnallemaal al wat oudere cd's, zeker tien jaar oud of meer. Het meest recente Rush-werk spreekt mij wat minder aan.

om precies te zijn:

1981

1982

1981

at your service :D

-- Hans

ps:

om de trend even door te halen,luister ook even naar SAGA.een groep die je aandacht meer dan waard is.

Ha,

Nog iemand die Saga goed vindt! Is een prima band inderdaad. 'Images of twilight, een van hun eerste cd's is een fraaie', 'Heads or tails' ook, net als 'Generation 13'.

En als je de heren live wilt zien: 27 februari spelen ze in De Boerderij in Zoetermeer.

Manus

Geplaatst door manus:

Ha,

Nog iemand die Saga goed vindt! Is een prima band inderdaad. 'Images of twilight, een van hun eerste cd's is een fraaie', 'Heads or tails' ook, net als 'Generation 13'.

En als je de heren live wilt zien: 27 februari spelen ze in De Boerderij in Zoetermeer.

Manus

ja mooi niet...?

tja,en ik zou er graag bij zijn in Zoetermeer,maar een vliegtikket zou de entree-pas wat in prijs doen verhogen....helaas :(

en dus,wachten maar weer op de registratie van de tour,zoals DETOURS :D

in ieder geval,veel plezier!

-- Hans.

He Hans,

Vliegticket? Aha, vandaar de kreet bij lokatie 'Heel ver weg'. Jammer voor je. Maar misschien zijn er nog geregeld aardige concerten daar waar jij zit?

En wat de registratie van een live-concert van Saga betreft. Ik ken 'In Transit' (is leuk). Is wel uit 1982. 'Detours' ken ik niet.

• 1 month later...

Genesis -The lamb / foxtrot / selling england by the pound / seconds out.

Deze heb ik al meerdere malen moeten verversen en nu met de Space deck mmet Glider hoor ik toch echt dingen die ik nog nooit op deze lp's gehoord heb. Dus zal ik ze binnenkort wel weer moeten vervangen.

Yes -Close to the edge en the Yes album.

IQ - the wake. Helaas is IQ een beetje ondergewaardeerd maar is voor de symfo liefhebbers een van mijn sterkste aanraders.

Nog een tip?? De eerste cd van JADIS. Dit is zeer goede gitaar symfo.