Jump to content

andr

jopie
 Share

Recommended Posts

Ik kan mij in jopie en bas beiden vinden,

maar het blijft een eeuwige discussie die nooit ophoudt, het rechts-systeem is niet geweldig in Nederland.

Jij hebt een zaak en werkt je de pleuris en betaalt bakken belasting, controles enz. en als er wat fout zit word je knalhard aangepakt.

Aan de andere kant jongens met koffieshops rommelen maar aan wat ze willen, geven een minimum aan de belasting op, en ze rijden in dikke vette auto

Okee, ik zal me ook weer eens kwaad maken..

In Nederland ben je als eerzame burger de lul. De overheid laat je in de stront zakken. Je mag jezelf niet beschermen, en mag ook geen bescherming verwachten.

Zie je iets gebeuren? Bemoei je er vooral niet mee. Doe ook maar geen aangifte, kan gevaarlijk zijn.

Richt je nou niet op winkelbedienden maar op de overheid. Die zorgt ervoor dat escalaties plaatsvinden. Nee, je mag niemand doodslaan, maar omdat middenstanders het zelf mogen uitzoeken gebeuren dit soort dingen uiteindelijk. Als je dagelijks wordt bestolen en bedreigd, en de daders onbestraft blijven, kan er een stop doorslaan. Dit geldt trouwens voor de hele maatschappij.

Als ik in de metro iemand aanspreek op bv. voeten op de bank, word ik direct uitgescholden en bedreigd. Vroeg of laat slaan mijn stoppen ook door..

Geplaatst door cgm:

Okee, ik zal me ook weer eens kwaad maken..

In Nederland ben je als eerzame burger de lul. De overheid laat je in de stront zakken. Je mag jezelf niet beschermen, en mag ook geen bescherming verwachten.

Zie je iets gebeuren? Bemoei je er vooral niet mee. Doe ook maar geen aangifte, kan gevaarlijk zijn.

Richt je nou niet op winkelbedienden maar op de overheid. Die zorgt ervoor dat escalaties plaatsvinden. Nee, je mag niemand doodslaan, maar omdat middenstanders het zelf mogen uitzoeken gebeuren dit soort dingen uiteindelijk. Als je dagelijks wordt bestolen en bedreigd, en de daders onbestraft blijven, kan er een stop doorslaan. Dit geldt trouwens voor de hele maatschappij.

Als ik in de metro iemand aanspreek op bv. voeten op de bank, word ik direct uitgescholden en bedreigd. Vroeg of laat slaan mijn stoppen ook door..

Precies!

Mijn stoppen houden het soms ook niet meer.

Zoveel klojoos als er tegenwoordig rond lopen.

En niet hoeven te werken, solliciteren etc.

zogenaamd kansarm, maar wel in staat de maatschappij te ontregelen. ;)

Geplaatst door DVD Fiel:

Lees dit maar eens:

http://www.omroep.nl/nos/nieuws/binnenland.../verdachte.html

Maar misschien komen die etterbakjes er met een boete af, die Jopie et al wel voor ze willen betalen.

Natuurlijk zitten die gasten fout, maar daar gaat het m.i. niet om. De media begonnen ook al weer politiek correct uit te braken dat het een trend zou zijn dat winkeliers eigen rechtertje spelen. Maar wat is het alternatief hier? Het gaat er m.i. om dat dit het gevolg is van het falend overheidsbeleid..

Nu ik dat nieuwsbericht heb gelezen:

Dit wist ik niet.

Zo zie je maar.Ik had ook mijn klep moeten houden.

In dit geval kom ik op voor deze mevrouw, die helaas niet meer in leven is.

De ventjes die dit hebben gedaan zijn hetzelfde laken een pak als die mannetjes die steden terroriseren bij het voetbal, straatracers en wat al niet meer.

De politiek praat, praat, praat, tot je

inderdaad ook zelf het recht in eigen hand neemt, los van deze zaak gezien. mad.gif

Het moet allemaal kunnen tegenwoordig! mad.gif

Geplaatst door PackardGoose:

Dit wist ik niet.

Zo zie je maar.Ik had ook mijn klep moeten houden.

In dit geval kom ik op voor deze mevrouw, die helaas niet meer in leven is.

De ventjes die dit hebben gedaan zijn hetzelfde laken een pak als die mannetjes die steden terroriseren bij het voetbal, straatracers en wat al niet meer.

De politiek praat, praat, praat, tot je

inderdaad ook zelf het recht in eigen hand neemt, los van deze zaak gezien.   mad.gif

En hebben we nu het hele verhaal gehoord?

Geplaatst door jopie:

weet je wat het is BAS./

ze moeten gewoon met de klauwen er vanaf blijven, dus niet stelen.

wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

ik reken het niet goed van wat deze vrouw is aangedaan, maar als ze een paar goede klappen had gehad en daar een blauw oog aan had overgehouden PRIMA.

afblijven met die handen.

als ze bij jou de hele hifi installatie wegstelen, wat ik nooit hoop overigens, wil ik jou wel eens zien reageren op die lui.

ik hoop dat de loszittende handjes mensen hier een beetje van afgeschrokken zijn.   :rolleyes:

Zeg je dat ook als ze je moeder doodschoppen,omdat ze denken dat ze wat gestolen heeft,wat ook niet zo bleek te zijn?? mad.gif

Geplaatst door lucky l:

Zeg je dat ook als ze je moeder doodschoppen,omdat ze denken dat ze wat gestolen heeft,wat ook niet zo bleek te zijn??  mad.gif

Ik weet dat het slechts een voorbeeld is, maar misschien wat ongelukkig gekozen?

Om iemands moeder (weet jij veel wat er misschien wel met iemands moeder is gebeurd?) aan te halen is niet helemaal...

toch? :D

Geplaatst door PackardGoose:

Ik weet dat het slechts een voorbeeld is, maar misschien wat ongelukkig gekozen?

Om iemands moeder (weet jij veel wat er misschien wel met iemands moeder is gebeurd?) aan te halen is niet helemaal...

toch?   :D

Hoezo,die vrouw had ook moeder kunnen zijn!!

Geplaatst door cgm:

En hebben we nu het hele verhaal gehoord?

Beste CGM,

Maakt niet uit. Het is en valt NOOIT goed te praten dat een paar van die randebielen een vrouw notabene kapot schoppen. Al had ze de hele alberthein leeg geroofd. Nogmaals voorgoed opsluiten die gasten. die horen niet in de maatschappij!

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste CGM,

Maakt niet uit. Het is en valt  NOOIT goed te praten dat een paar van die randebielen een vrouw notabene kapot schoppen. Al had ze de hele alberthein leeg geroofd. Nogmaals voorgoed opsluiten die gasten. die horen niet in de maatschappij!

Groeten,

Bas

Als je dan ook nog te horen krijgt dat het marr* HAAATSJOE! zijn.. dan begint het bloed al helemaal te koken

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste CGM,

Maakt niet uit. Het is en valt  NOOIT goed te praten dat een paar van die randebielen een vrouw notabene kapot schoppen. Al had ze de hele alberthein leeg geroofd. Nogmaals voorgoed opsluiten die gasten. die horen niet in de maatschappij!

Groeten,

Bas

Ik had zelf al gezegd dat het niet goed te praten valt. Ik hou alleen niet van beperkte verhalen, bedoeld om een stemming te scheppen, da's alles.

Geplaatst door Sherwin:

Als je dan ook nog te horen krijgt dat het marr* HAAATSJOE! zijn.. dan begint het bloed al helemaal te koken

"Marrokanen", zonder hatsjoe durf ik dat ook zo te zeggen.Hoe kon het ook anders?

Maar dat is weer een ander punt, laten we het daar maar nog even niet over hebben,hoewel ook mijn bloed overkookt bij die gedachte. mad.gifmad.gifmad.gif

En zoals Bas zegt, levenslang opsluiten, en niet hier, nee in Casablanca, daar kunnen ze tenminste nog in hun eigen taal sommuniseren :D

p.s. Als het tenminste waar is: De Nederlandse media is ook ongelooflijk.

Iedere dag is het verhaal weer anders dan de dag ervoor.

Misschien zeggen ze morgen wel dat het Oesbekistanen of Noord-Koreanen waren.

Maar ja, wat het ook waren, het waren in elk geval SUKKELS!

eek.gif

Waar gaat deze discussie eigenlijk over?

Je hoeft je kop maar buiten de deur te steken en je ziet dat Nederland een steeds groter zooitje aan het worden is.

En die politiek die niets doet, behalve bezuinigen?

Ze zijn door de grote kudde gekozen, en daar moeten we het dan mee doen.

Wat 20 jaar geleden in de USA gebeurde, kon men toen hier niet geloven.

Nu is het hier ook alledaags.

Zo zal het altijd blijven.

Dus er staat nog veel meer ellende te wachten.

Als iemand z