seoman Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Oh wat heb ik daar een zin in. Morgen ga ik hem zien en om weer in het verhaal te komen, heb ik deel 1 maar weer eens aan gezet. Het is echt de meest veelzijdige film die ik ken. Over het geluid en de effecten ga ik 't niet hebben, dat is maar een deeltje van de genialiteit van de film. De film staat echt helemaal bol van ironie, filosofie en geeft eindelijk de verklaring voor het overklaarbare. Als ik zit te kijken blijf ik er intrappen dat de film echter is dan de 'echte' realiteit. Welke pil zou jij slikken??? Knap hoor!! Ik ben een beetje nerveus voor morgen. Kan 't nog beter?! Gemakshalve zeg ik nee!, maar ik zal 't wel te zien krijgen. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Ik ga 'm ook zeker bekijken. Ik weet alleen nog niet precies wanneer. Ik denk op het laatst van de week of zo. Ik heb er ook hoge verwachtingen van. Dit deel moet nog waanzinniger zijn dan het vorige. Nog meer vernieuwende special effects en toch een goed verhaal. Het zal me benieuwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenton Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 ik heb em al gezien, en het enige wat ik kan zeggen is..WAUW...op het einde van de film vond ik het wat gecompliceerd worden maar je kunt het toch min of meer volgen, en voor wie van het genre houdt, leuke rockmuziek op de achtergrond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Ik heb 'm zelf niet gezien (enkel omdat ik deel 1 nog niet heb gezien), maar ik heb al wel verschillende reacties gehoord. Varierend van matig tot 'gaat wel'. Tot nu toe niemand gehoord die 'm goed vond. Iig slechter dan deel 1. Vooral het eind schijnt vrij suf te zijn. Zo van: en dan nu deel 3... Nogmaals, ik heb 'm nog niet gezien en ik moet eerst deel 1 nog zien, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat ie tegenvalt. Als zoveel mensen het zeggen... tja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Hij lijkt me onwijs kicken Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 19 mei 2003 Report Share Posted 19 mei 2003 Geplaatst door Henrie:Ik heb 'm zelf niet gezien (enkel omdat ik deel 1 nog niet heb gezien), maar ik heb al wel verschillende reacties gehoord. Deel een moet je beslist gezien hebben (en snappen) voordat het zin heeft om deel 2 te zien.Wat betreft het verhaal is deel 2 ook echt een intermezzo, er wordt uitleg gegeven over de verschijnselen die je in de Matrix waarneemt en verwachtingen geschapen die in deel drie zullen gebeuren. Visueel is het allemaal nog veel beter voor elkaar dan in deel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 19 mei 2003 Report Share Posted 19 mei 2003 Henrie zei: Vooral het eind schijnt vrij suf te zijn. Zo van: en dan nu deel 3... Nogmaals, ik heb 'm nog niet gezien en ik moet eerst deel 1 nog zien, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat ie tegenvalt. Als zoveel mensen het zeggen... tja... Het is maar hoe je tegen een open einde aan kijkt. Ik persoonlijk hou er wel van. Ik heb de film nog niet gezien, maar ben wel van plan 'm binnenkort te gaan kijken. Hier een Linkje met wat comments over de film. ik heb de eerste 60(van de 540) ofzo, snel doorgekeken. Er waren meer mensen die de film goed vonden, dan andersom. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 19 mei 2003 Report Share Posted 19 mei 2003 Het is inderdaad een zeer goede film. Af en toe wat vermoeiend maar wel perfect. Ik kijk nu al uit naar deel 3 in december. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 19 mei 2003 Author Report Share Posted 19 mei 2003 Over verschillende reakties gesproken. Mijn Collega is halverwege weg gelopen. Hij vond 't te fanta. Hmm krijg er alleen maar meer zin in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 19 mei 2003 Report Share Posted 19 mei 2003 Geplaatst door richard 1:Deel een moet je beslist gezien hebben (en snappen) voordat het zin heeft om deel 2 te zien.. Richard, wat valt er dan pr4cies te snappen aan deel 1 ? Ik heb deel 1 gezien en ik vond het zondermeer een goede film. Kortgeleden herhaald op TV en ik heb weer gekeken. Deel twee ga ik ook zeker zien, maar ik ben toch bang dat die tegen zal vallen. Simpel om de reden dat de verrassing eraf is ... Fill me in Rich ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 19 mei 2003 Report Share Posted 19 mei 2003 Geplaatst door Paul Jenner: Richard, wat valt er dan pr4cies te snappen aan deel 1 ? Mijn ervaring met deel 1 was dat ik door het visuele spectakel wat werd afgeleid van het verhaal, zeker in de bioscoop, waar de visuele indrukken sterker zijn dan thuis met de video of dvd.Wat betreft deel 2 ben ik er nu nog niet over uit of de 'Real World' een dubbele bodem in de 'Matrix' is. Of haal ik nu de dubbele bodems van 'Vanilla Sky' erbij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 mei 2003 Report Share Posted 19 mei 2003 Geplaatst door richard 1:Mijn ervaring met deel 1 was dat ik door het visuele spectakel wat werd afgeleid van het verhaal, zeker in de bioscoop, waar de visuele indrukken sterker zijn dan thuis met de video of dvd. Wat betreft deel 2 ben ik er nu nog niet over uit of de 'Real World' een dubbele bodem in de 'Matrix' is. Of haal ik nu de dubbele bodems van 'Vanilla Sky' erbij? Die dubbele bodem in Vanilla Sky werd helemaal doorgeprikt op het einde. Erg jammer, want als ze dat wat waziger hadden gedaan, was het een veel betere film geweest (m.i.)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 19 mei 2003 Author Report Share Posted 19 mei 2003 Toppie Mijn god wat een spektakel!! Maar ook wat softe scenes er in. Die verassing blijft (voor mij dan) Ik moet zeggen dat de dialogen weer niet van de lucht zijn. 't doet me denken aan het ratellen van Freek de Jonge. Veel te snel voor zoveel inhoud. Maar dat nodigt alleen maar uit om heb meerdere malen te bekijken. En dan dat open einde ..zucht.. Even geduld aub... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 mei 2003 Report Share Posted 22 mei 2003 Ik ben afgelopen dinsdag ook ff gaan kijken. Ik vond 'm weer prima, maar minder "diep" dan deel 1. Deze is eigenlijk gewoon alleen een inleiding. De apocalyps moet nog komen in The Matrix Revolutions, die eind november komt. Toch hebben de broertjes Wachowski weer een fantastische prent op het doek weten te toveren. Overgangen, sfeerbepalingen en spelen met licht hebben ze zeker wel onder de knie. Voor wie 'm nog niet gezien heeft, is het belangrijk te weten dat er meerdere verhaallijnen aangesneden worden, maar er geen enkele lijn wordt afgeloten en een gedegen kennis van deel 1 is noodzakelijk. Je bent verplicht om Revolutions te gaan bekijken, anders heeft deze film weinig zin (of je moet gewoon kikken op special effects). Het is zeker een aanrader voor degene die van het genre houdt. Nog een reminder, het verhaal loopt eigenlijk tamelijk langzaam, maar als er eenmaal een beetje snelheid in komt, gaat het echt als Schumi die voor de brandweer uit rijdt. Opletten dus Ook top, de sound. Ik heb zelden een film gezien waar het geluid zo goed van in elkaar zit en goed klinkt. Geen overdrijvingen en alles komt uit de juiste richting in de juiste proporties. Dat laatste wil nog wel eens fout gaan bij veel films. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts