Jump to content

Welk element

MikeO
 Share

Recommended Posts

Heb een thorens Td160MKII modified bij aring

in 1983 oldie

en daarop een SME series III s arm

en kenwood KHA50 high speed MC head amplifier

zoek een geschikt element hiervoor

gebruik nu een yamaha mc11 element maar die

is nu op.

Wil toch weer mijn platen kunnen draaien

vooral Mike Oldfield

zal ik kiezen voor een high output element of een low ?

groetjes

MikeO een nieuw lezer van dit forum

p.s.

mijn set bestaat uit

van medevoort

voorversterker ca220

eindversterker pa220

cd speler cd222 teac loopwerk en van medevoort dac converter.

luidspreker cd6.5 hybride electrostaat

bekabeling silverwire van medevoort

koptelefoon sennheiser t80

MikeO

Hoi, Mike

Aha, TD 160 MK2!! Moet je zuinig op zijn! Ik ben zelf eerste eigenaar van een TD160 MK2 uit 1983, in speciale uitvoering, die inmiddels naar m'n werkkamer is verhuisd!

Zelf gebruik ik in m'n Thorens een Benz Micro MC Gold en een Denon DL301 (in het 2e armpje), maar ik heb wel een TP16 MKIII toonarm en weet niet zeker of de Gold qua compliantie e.d. geschikt is voor jouw SME. Alternatief in dezelfde prijsklasse (F600,-)is de Goldring Eroica LX, die Ome Henk al noemde!

In de high-outputs zijn de Denon DL 110 en DL160 een optie, maar ik denk dat jouw arm een beter element waard is!

Geef eens aan in welke prijsklasse je ongeveer zoekt, dan kan ik, of een ander uiteraard, je een wat gerichter advies geven!

In ieder geval kun je dus gaan zoeken bij elementen van Denon, Ortofon, Goldring, Clearaudio en Benz Micro, maar het kan ook v

hoi all

ik heb is een betje rond gelezen op dit forum

en ik denk dat een denon 160 high output wel geschikt is weet niet wat die kost maar dan ben ik van die kenwood voorversterker af is toch weer een link minder want ik heb een aparte phone ingang op mijn van medevoort versterker was optie heeft alleen een high output element nodig.

kan natuurlijk ook even naar sneek bellen voor een afspraak omtrend het opwaarderen van mijn oldie platen speler, ben toch wel gecharmeerd van platen beluisteren .

nu klinkt het voor geen meter ,

maar ik denk met de juiste element dat ik mijn duizenden lp`s weer ga draaien .

eeeeeeeeeh het element mag tussen de 500 en

650 gulden gaan kosten ?

groetjes van MikeO

en aan iedereen die hier op reageerd.

ik vind dit een leuk forum en ik denk dat ik weer terug ga naar het oude zwarte vinyl want ik hoorde dat ze weer platen uit gaan brengen.

doei buddy

MikeO

Geplaatst door MikeO:

hoi all

ik heb is een betje rond gelezen op dit forum

en ik denk dat een denon 160 high output wel geschikt is weet niet wat die kost maar dan ben ik van die kenwood voorversterker af is toch weer een link minder want ik heb een aparte phone ingang op mijn van medevoort versterker was optie heeft alleen een high output element nodig.

kan natuurlijk ook even naar sneek bellen voor een afspraak omtrend het opwaarderen van mijn oldie platen speler, ben toch wel gecharmeerd van platen beluisteren .

nu klinkt het voor geen meter ,

maar ik denk met de juiste element dat ik mijn duizenden lp`s weer ga draaien .

eeeeeeeeeh het element mag tussen de 500 en

650 gulden gaan kosten ?

groetjes van MikeO

en aan iedereen die hier op reageerd.

ik vind dit een leuk forum en ik denk dat ik weer terug ga naar het oude zwarte vinyl want ik hoorde dat ze weer platen uit gaan brengen.

doei buddy

MikeO

Mike, nou welkom bij de club dan, want op dit forum waren veel platofielen rond, waaronder ik zelf natuurlijk!

De Denon DL110 kost F249,- en de Denon Dl160 kost F349,-, tenzij de prijzen weer zijn aangepast! Ze hebben allebei een uitgangsspanning van 1.6 mV en zijn dus prima geschikt om op de MD-ingang aan te sluiten! Ik heb jarenlang geluisterd naar een DL160 en het later ingeruild voor een Denon DL301. De DL110 heb ik er ook nog even in gehad, maar de DL160 is toch echt een stuk beter!!

Succes!

MikeO,

voor dat geld ben je in voor een Benz Micro MC silver een High Output element dat veel muziek levert voor de prijs van fl. 649,00, zoals al aangegeven is het van groot belang dat dit goed wordt ingeregeld.......

Groet Jitze :):)

Geplaatst door MikeO:

Heb een thorens Td160MKII modified bij aring

in 1983 oldie

en daarop een SME series III s arm

en kenwood KHA50 high speed MC head amplifier

zoek een geschikt element hiervoor

gebruik nu een yamaha mc11 element maar die

is nu op.

Wil toch weer mijn platen kunnen draaien

vooral Mike Oldfield

zal ik kiezen voor een high output element of een low ?

groetjes

MikeO een nieuw lezer van dit forum

Beste MikeO,

Gefeliciteerd,

De Thorens TD 160 Mk2 Modified by Peter Aring is helemeel niet verkeerd.

En ik kan je nu al vertellen dat hij beter kan klinken dan een LP 11,12.

De Sme series 3009 type 3 S is een simplyfied 3009 maar beslist een prima arm plus dito draaitafel.

Al eens gedacht aan een Shure MRX MM element heel geschikt voor een lichte arm van 4,5 gram die gemaakt is van titanium.

Wat Jitze zei kan ik voor 100 % onderschrijven ,

Want de inregelmogelijkheden zijn legio bij de SME alleen om het goed te doen is het niet zo simpel.

Verder heb ik heel veel draaitafels onder handen gehad die verkeerd waren afgesteld zowel rechtstreeks uit de fabriek dan wel bij dealers vandaan.

En dat is erg jammer,ivm de geluidskwaliteit.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste mensen ik vind dit een geweldig forum ,

je wordt aan alle kanten geholpen,geweldig ik word er helemaal warm van en ga zo gauw als ik kan een afspraak maken met haudio om mijn thorens TD160MKII met een sme series III S arm die trouwens al een hele tijd op zolder stond te verstoffen te voorzien van een nieuw element en laten afregelen door haudio zodat ik weer mijn duizend en of meer platen die in zeer goede staat verkeren te kunnen beluisteren .

Ik kan niet wachten maar moet wel.

groetjes buddy

MikeO

je wordt aan alle kanten geholpen,geweldig ik word er helemaal warm van en ga zo gauw als ik kan een afspraak maken met haudio om mijn thorens TD160MKII met een sme series III S arm die trouwens al een hele tijd op zolder stond te verstoffen te voorzien van een nieuw element en laten afregelen door haudio zodat ik weer mijn duizend en of meer platen die in zeer goede staat verkeren te kunnen beluisteren .

groetjes buddy

MikeO

groetjes buddy

MikeO

groetjes buddy

MikeO

groetjes buddy

MikeO

Beste mensen ik vind dit een geweldig forum,je wordt aan alle kanten geholpen,geweldig ik word er helemaal warm van en ga zo gauw als ik kan een afspraak maken met haudio om mijn THORENS TD160MKII met een SME SERIES III S arm die trouwens al een hele tijd op zolder stond te verstoffen nieuw leven in te blazen met een nieuw element en laten afregelen door haudio zodat ik weer mijn duizend en of meer platen die in zeer goede staat verkeren te kunnen beluisteren.

Groetjes Buddy

MikeO