Jump to content

geheel luisteren of ?

John
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal ,

Sinds ik analoog weer aktief ben valt mij op dat ik als ik een LP op zet deze ook geheel afspeel . Het komt trouwens bijna nooit voor dat ik ergens in het midden begin en dat ik de plaat meestal geheel afluister.

Bij de cd zat en zit ik vrijwel constant met de afstandsbediening te zappen en meestal na een nummertje of twee had ik het wel gehad en moet een andere schijf in de speler.

Zou dit nu te maken hebben met de luxe van een AB of .......... ??

Kan het trouwens problemen geven als je de naald van je plaat ergens op de plaat zet vaak en niet in het begin van de plaat zoals het misschien wel bedoelt is ??

Ik stel mij voor dat als je de naald midden ergens in de groeven zet deze toch op deze plaats een tikje krijgen of kan de LP er tegen. Ik gebruik wel natuurlijk altijd de lift .

groetjes John ;)

Ik draai bijna altijd geheel af.....

Komt zelden voor dat ik in het midden stop,of de zin in het album moet weg zakken,das natuurlijk wat anders.

Of het te maken heeft met Analoog/digitaal weet ik niet,in mijn geval niet,want ik luister nog steeds met veel plezier digitaal... :D

-- Hans

Als ik achter mijn PC zit, dan hoest mijn cd speler zelf hele reportoires op incl de singles. Tot dat ik het na een paar uur zat ben en een andere band of sfeer wil horen.

Als ik er echt voor ga zitten dan pak ik alleen de nummers die ik wil horen. Soms is dat een hele cd, als dat ook

Ik luister zelden een CD in z'n geheel. Meestal 1 tot 3,hooguit 4 nummers en dan weer wat anders.

Wat ik tot nu toe wel ervaren heb met een LP op een goede draaitafel, is dat ik ook gauwer meerdere nummers beluister of gewoon de hele LP. Misschien omdat vinyl dan toch op de een of andere manier makkelijker, natuurlijker , minder vermoeiend klinkt. Who knows...

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Wat ik tot nu toe wel ervaren heb met een LP op een goede draaitafel, is dat ik ook gauwer meerdere nummers beluister of gewoon de hele LP. Misschien omdat vinyl dan toch op de een of andere manier makkelijker, natuurlijker , minder vermoeiend klinkt. Who knows...

Groeten,

Alco

Een goeie draaitafel ?? heb een TD147 van Thorens en een Denon 110MM elementje en draai ik ze ook meestal geheel :) valt dit ook onder de betere draaitafel ?