Jump to content

Boek & platen clubs

Alco
 Share

Recommended Posts

Hi guys,

Gebeurt 't jullie ook zo vaak, als je eens weer de stad in gaat op 'n drukke Zaterdagmiddag ? Mij vandaag ook weer.

Je herkent ze vaak meteen. je kunt ze amper ontwijken en vragen dan:"Hallooo, mag ik u wat vragen ?" Ik antwoord dan steevast:"Zolang 't niet gaat over sparen, beleggen, pensioenvormen,verzekeringen, dan mag je me 'alles' vragen!"

Bummer, deze keer was 't zo'n ventje/meid die je zo'n lidmaatschap wil aansmeren voor zo'n boek&plaat club :D

Ik vroeg me af of de audiofiele(re) medeforummers hier, lid zijn van zo'n club en zoja waarom, zonee waarom niet.

Persoonlijk zie ik alleen maar nadelen aan zo'n club. Namelijk:

1. Een vrij beperkt aantal titels (nu praten we dus puur over 't muziekgedeelte, niet de boeken) Ook kan ik me nog herrineren dat er vroeger geloof ik bij vermeld stond of de opname AAD, ADD, of DDD was. Alsof dat ook maar iets zegt :rolleyes:

2. Je moet dagen wachten voor je 'm uiteindelijk hebt en kunt beluisteren.

3. Je kunt niet even van te voren luisteren voordat je een CD koopt.

4. Ze zijn doorgaans duurder dan menig platenzaak. (met verzendkosten erbij gerekend)

5. Ze leveren over 't algemeen alleen 't overbekende mainstream spul. (leuk voor top-40 pubers, maar voor de serieuzere muziekliefhebber is 't aanbod schaars.

Ze beweren vaak een zeer breed aanbod te hebben. Yeah sure, ze hebben van alles, maar 80% commerciele pop, en de rest is verdeelt over die overige kleine 20%.

6. Het laatste minpunt vind ik de verplichting tot iets kopen. Ook al kun je nix vinden. Nu is 't gelukkig niet meer zo als vroeger, dat je elke maand verplicht iets moest kopen, omdat je anders weer een "geweldig" kookboek opgestuurd kreeg, maar nu krijg je een soort van spaarsysteem.

Daarmee hoef je niet elke maand iets te bestellen, maar na een poosje wel.

Ik snuffel zelf bij voorkeur in een winkel, loop tegen iets aan (niet letterlijk ;) ) en ga dan even rustig luisteren. Dan kopen en hupsakee, op naar huis en genieten maar.

Kortom, ik vraag me af of er mensen zijn hiero die wel lid zijn (of zijn geweest) van zo'n club en wat men er van vindt.

Groeten,

Alco :)

Nee,nooit geweest!

Om alle bovenstaande redenen nooit aan begonnen......

Blijf nog altijd het " persoonlijke " van zelf onderzoeken en kopen verkiezen boven dat soort clubs.......

Dat wil niet zeggen dat er iets niet in orde zou zijn met deze clubs,want daar kan ik niet over oordelen,maar voor mij is het geen optie...

-- Hans

Meestal antwoord ik met: Opzouten!

Tjakkaa, da's tenminste duidelijke taal Ome Henk, dat scheelt beide partijen tijd.

Ik hou wel van zulke open en eerlijke communicatie :D

Nee ik zelf niet , mijn vrouw wel ... ECI

Elke drie maanden een boek aanschaffen (verplicht) over b.v. hoe wordt ik een betere minnaar(res) :D iets beters vind je bij die clubs toch niet ........als vaak van die standaard dingentjes

Onlangs lidmaatschap opgezegd na 4 jaren, werden direct gebeld met de boodschap ..als wij lid blijven kregen wij een gratis bedrag van

Mijn vrouw is lid van ECI en besteld vooral boeken. Ik was lid van de Nederlandse Boekenclub maar dat bleek twee handen op 1 buik te zijn. :D Exit boekenclub.

5. Ze leveren over 't algemeen alleen 't overbekende mainstream spul. (leuk voor top-40 pubers, maar voor de serieuzere muziekliefhebber is 't aanbod schaars.

Daar ergerde ik me ook t meeste aan!

Daarom zijn wij nooit langer dan een half jaar lid van zo'n club. Opzeggen die hap en overstappen naar een ander! Leuk welkomstcadootje uitzoeken en een paar boeken voor de kinderen of de vakantie bestellen. Vervolgens ook hier weer opstappen. :D

• 2 weeks later...

Antwoord: Nee!

Ik hou doorgaans niet van lieden die mij op straat iets willen vragen.

* Junks en alocholisten die om geld bedelen, zogenaamd voor een kop koffie of een broodje.

* Christenen die mij aan de Heere willen helpen.

* Hulpjes van boeken- en platenclubs die mij en lidmaatschap willen aansmeren, in ruil waarvoor ik periodieksgewijs mag kiezen uit pulp, bagger en klerezooi.

Allemaal opgetieft! Laat me effe rustig over straat lopen.

Uitzondering:

* Mensen met een plattegrond. Die willen gewoon de weg vragen.

Manus

Geplaatst door Alco:

Hi guys,

Gebeurt 't jullie ook zo vaak,............ {KNIP} .......'alles' vragen!".....

{KNIP}.....

Groeten,

Alco       :)

Als zo'n iemand me vraagt offie wat mag vragen. Zeg ik "Ja, dat mag" en loop rustig verder. Die iemand heeft de keuze om: een andere slachtoffer te zoeken of mee te lopen en door te gaan met vragen om vervolgens "geen intresse" van mij te horen en ie alsnog een andere slachtoffer moet zoeken. :D

Maar goed.... waar het eigelijk om gaat. Ben niet lid van een boeken of platenclub om eerder genoemde redenen. Onlineshops is wat dat betreft een beter alternatief zonder verplichtingen of nieuw lidmmaatschap kado's.

Onlineshops is wat dat betreft een beter alternatief zonder verplichtingen of nieuw lidmmaatschap kado's.

Helemaal mee eens. Bovendien is een on-line CD/DVD/boeken aanbieder vaak al goedkoper (zoals: NLstore) en rekenen ze GEEN bezorgkosten, en dat scheelt ook!

Groeten,

Alco

Gesprek tussen een ECI-aansmeerder en een zgn potentiele klant:

ECI-pipo: (vriendelijk) Meneer, mag ik u iets vragen?

pot. klant: (gelaten) Nee.

ECI-pipo: (verbaasd) Ja maar ...

Not klant: (ge

Geplaatst door Alco:

Hi guys,

Ik vroeg me af of de audiofiele(re) medeforummers hier, lid zijn van zo'n club en zoja waarom, zonee waarom niet.

Groeten,

Alco      :)

Beste Alco,

Niet, om twee redenen.

1. Ik werk zelf in de uitgeverij en krijg uit dien hoofde een prettige korting waar geen club tegenop kan :):)

2. Ik ben principieel nooit ergens lid van.

Met groet,

Beste Alco,

Er zijn tegenwoordig zoveel alternatieven dat het m.i. een beetje onzinnig is uberhaupt lid te zijn van een boeken/platen(cd's zullen ze bedoelen ;) ) club. Internet, kringloopwinkels, gerenomeerde platenzaken enzovoorts. Ik koop mijn cd's altijd bij een vaste winkel in Maassluis. Ze bestellen alles wat ik wil, tegen een prijs die net onder die van Amazon/Bol zit. En binnen een week in huis, aangenomen dat het gevraagde leverbaar is. Helaas verkopen ze geen lp's...

Groet,

Michel

Geplaatst door Henrie:

Wat doe je op dit forum dan? Echte Nederlander zeker... Zolang het gratis is, wil je wel lid zijn   ;)   :D

Beste Henrie,

Gaan we wederom katten :D:D:D

Dat diegenen die op dit forum doende zijn "lid" worden genoemd is bij gebrek aan beter, maar onjuist en verwarrend. Beter is "bezoeker", zeker gezien het feit dat je dit forum daadwerkelijk even moet zoeken (bij de Favorieten of zo).

Overigens is ergens lid van zijn en gratis een contradictie; tegenover ieder lidmaatschap staat een contraprestatie. Hetzij voor of na het ingaan van het lidmaatschap.

Met groet,

Geplaatst door dick jansen:

Beste Henrie,

Gaan we wederom katten   :D    :D    :D

Dat diegenen die op dit forum doende zijn "lid" worden genoemd is bij gebrek aan beter, maar onjuist en verwarrend. Beter is "bezoeker", zeker gezien het feit dat je dit forum daadwerkelijk even moet zoeken (bij de Favorieten of zo).

Overigens is ergens lid van zijn en gratis een contradictie; tegenover ieder lidmaatschap staat een contraprestatie. Hetzij voor of na het ingaan van het lidmaatschap.

Met groet,

Hap, hap, hap ;):D

Ps. ik ben lid van Autovisie, verder nergens van...

Mijn ouders zijn ooit lid geweest van de ECI, waardoor ik "makkelijker" aan CD's kon komen.

Niet dat het speciaal voor mij was of zo, maar je moet toch ergens een graantje van mee pikken. ;)

Maar ze zijn ook naar ander half jaar of zo weer gestopt, wegens de reden die Alco ook heeft gepost.

Ze hebben boeken zat, maar CD's ho maar.

Hun CD aanbod is ook zeer klein.