Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

De samples op Allmusic.com konden mij niet overtuigen Qwert :mellow:

Mij in eerste instantie ook niet, maar bij de tweede keer weer wel. ;)

En voor het geld ($ 9,99) hoef je geen buil te vallen. :)

Heb zojuist deze weer eens opgezet:

17266.jpg

Zeer fraai (akoestisch) gitaarspel en singer/songwriter.

(met name de virtuositeit op nr.6 'No sanctuari here' )

Ook nogeens een superfraaie opname. (Stockfish records)

Groeten,,

Alco

Ook ik ben op dit tijdstip in een bluesy mood.

Op dit moment klinkt zachtjes door m'n PC speakers:

B00004C4KU.01.LZZZZZZZ.jpg

I got the blues, omdat ik net als gisternacht weer uit m'n slaap word gehouden :angry::(

Eerst door die irritante warmte... en toen ik net goed en wel sliep...jahoor....'t is weer zomer. Zo'n K_T neefje die om m'n kop vliegt te zoemen.grrrr.

En net als gisteren... zodra ik 't licht aan doe....total silence. Dan zie en/of hoor je die dingen niet.

Kortom, ik ga nog effe wat internetten en doe straks een 2e poging.

(Gelukkig hoef ik morgen niet te werken! B):) )

I got the blues, omdat ik net als gisternacht weer uit m'n slaap word gehouden :angry::(

Eerst door die irritante warmte... en toen ik net goed en wel sliep...jahoor....'t is weer zomer. Zo'n K_T neefje die om m'n kop vliegt te zoemen.grrrr.

En net als gisteren... zodra ik 't licht aan doe....total silence. Dan zie en/of hoor je die dingen niet.

(Gelukkig hoef ik morgen niet te werken! B):) )

Tip van mij! Zet een flinke (staande) ventilator ergens achter je bed en zet 'm in de laagste stand. Je hebt dan verkoeling en door de wind blijven de muggen weg! ;) Ik slaap iedere warme zomernacht "als een baby" en heb nooit last van muggen! B)

I got the blues, omdat ik net als gisternacht weer uit m'n slaap word gehouden :angry:  :(

Eerst door die irritante warmte... en toen ik net goed en wel sliep...jahoor....'t is weer zomer.  Zo'n K_T neefje die om m'n kop vliegt te zoemen.grrrr.

(Gelukkig hoef ik morgen niet te werken!  B)  :) )

Tip van mij! Zet een flinke (staande) ventilator ergens achter je bed en zet 'm in de laagste stand. Je hebt dan verkoeling en door de wind blijven de muggen weg! ;) Ik slaap iedere warme zomernacht "als een baby" en heb nooit last van muggen! B)

Zo'n staande ventilator vind ik teveel lawaai maken. :angry:

Nog een tip:

DC30T.jpg

Deze zijn veeeeel stiller.

De plafondwaaier op de laagste stand en je hebt een koel briesje en idd g

Mooie cd, helaas heeft de geluidstechnicus behoorlijk zitten slapen... Of zou ie express zo'n kut-sound hebben neergezet? :angry::o

Ik denk eerder aan het laatste. :D:P

Back on-topic ;)

d50789923ic.jpg

Red Hot Chili Peppers - Californication

Mooie cd, helaas heeft de geluidstechnicus behoorlijk zitten slapen... Of zou ie express zo'n kut-sound hebben neergezet? :angry::o

Is toch mono, opgenomen bij een van de bandleden thuis?

Of is dat nu weer zo'n verzonnen "het verhaal achter de plaat".

Back on-topic ;)

d50789923ic.jpg

Red Hot Chili Peppers - Californication

Mooie cd, helaas heeft de geluidstechnicus behoorlijk zitten slapen... Of zou ie express zo'n kut-sound hebben neergezet? :angry:  :o

Is toch mono, opgenomen bij een van de bandleden thuis?

Of is dat nu weer zo'n verzonnen "het verhaal achter de plaat".

Ik heb geen idee. Hij klinkt iig vrij kut. Je kunt hier en daar (vrij regelmatig eigenlijk) je tweeter goed horen kraken. Alsof het met overstuurde microfoons is opgenomen (en misschien is dat ook wel het geval...). Vooral in de nummers Parallel Universe en Californication hoor je het goed (maar in elk nummer valt het wel ergens te horen)...

De nummers vind ik wel goed, maar ik vind het zo jammer dat ie zo slecht klinkt...

Heb zojuist deze weer eens opgezet:

17266.jpg

Zeer fraai (akoestisch) gitaarspel en singer/songwriter.

(met name de virtuositeit op nr.6 'No sanctuari here' )

Ook nogeens een superfraaie opname. (Stockfish records)

Groeten,,

Alco

Hoi Alco,

Ik heb deze ook. Als je dit soort muziek goed vind, kan ik je ook Sara K - Waterfalls en Allan Taylor - Hotels & Dreamers aanbevelen. Beide titels zijn ook van het Stockfish Records label.

Groet,

Gerald

f29860bysvf.jpg

Weather Report - Mysterious Traveller

en RHCP is overstuurd opgenomen :rolleyes: toch ruk muziek :) ouder werk is leuker

Ik ben vroeger fan van ze geweest, maar sinds de Peppers zijn ontdekt door het grote publiek (dus lees: BIG MONEY) zijn ze hard achteruitgegaan helaas.

Het klinkt allemaal teveel van : we willen een klapper maken en dikke munt eruit slaan.

Hun eerdere werk was lekker fris van de lever, puur, spontaan, geweldig, een verademing voor de pop-rock-funk muziek.

Nu kan ik het niet meer horen... toch wel jammer :D

Hetzelfde verhaal kun je vertellen over Pearl Jam. :angry:

Direct na Ten ben ik afgehaakt <_<

Jij niet alleen... Ten was/is een super-album, de rest is maar zo zo. Af en toe een leuk nummer, maar geen goeie cd's meer.

De oudere albums van RHCP ken ik niet zo, al heb ik One Hot Minute wel eens in huis gehad (geleend van de bieb). Die vond ik niet zo. Dan vind ik Californication en By The Way beter. Misschien Mother's Milk en Blood, Sugar, Sex, Magik maar eens gaan luisteren...

Direct na Ten ben ik afgehaakt <_<

Jij niet alleen... Ten was/is een super-album, de rest is maar zo zo. Af en toe een leuk nummer, maar geen goeie cd's meer.

De oudere albums van RHCP ken ik niet zo, al heb ik One Hot Minute wel eens in huis gehad (geleend van de bieb). Die vond ik niet zo. Dan vind ik Californication en By The Way beter. Misschien Mother's Milk en Blood, Sugar, Sex, Magik maar eens gaan luisteren...

Die nieuwe live dubbel-cd, 'Live in Hyde Park' is wel de moeite waard.

Hun eerste :)

En tevens hun beste, maar is door mij toch verbannen in deze CD archiefkast. :D

Hier staan de minder gedraaide Cd,s. ;)

Cd%20kast.JPG