seoman Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 Ik heb net 3 nummers van speedy j gedraait. Something for your mind Pull over Three 'o' Three Drie geweldige klassiekers Nu staat er een live mix van Anthonny Rother aan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 Ik ben niet echt into rock, maar van dit album uit '85 alweer krijg ik nooit genoeg: Met name de nummers 'Justice and Independence' and 'R.O.C.K in the USA' Zat lekker mee te (lucht)drummen goeie keus alco vind deze zelf toch 1 van de betere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 Thanx Berend, Ja, the Lonesome jubilee vind ik ook geweldig! Ook 't album 'Big Daddy', met vooral 't nummer 'Let it all hangout' Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 heb deze maar eens opgezet ook niets mis mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Op dit moment staat op,rauw zoals het moet met deze artiest.... En hier 'n stukje om te lezen Van CD-NOW.... I think "Live at Martyrs" is a great album! To those that don't like the opening cut (Dirt Floor): the way it sounds is what happens when you take an 1930's National guitar which was NEVER EVER meant to be amplified, plug it into a little 1960's tube amp turned up to 9 or 10, and mic'ed with a mic hanging down in front of the amp by the amp's carrying handle. Then you add Chris playing the...whole thing, really digging into the strings. Mix that all together and you get "Dirt Floor." And that's what I like about it. It's SO punk rock! It's SO Nicolai Tesla! It's SO Albert Einstein. It's SO William Gibson! If it sounds a little rough, it's only because he's asking things of his gear that it would rather not do. And yet, he pulls it off with conviction. It's a soundman's worst nightmare, a serious trainwreck!! I like "Din of Ecstasy" for the same reasons I like this CD. Chris just doesn't play nice on that album and that's why it stands out to me. To me, this album is the same way. I like "Law" and "Dirt Floor" for different reasons. Each album of his is carried by a different vision and this one is no exception. I can't wait till "Hotel" comes out so I can hear the latest vision. It takes a very mature musician to craft a totally unique style. It takes even more to do it using equipment in ways other than it was intended. But then to do it without the slightest shred of timidity! This album is a clear showcase of how Chris Whitley has reached this pinnacle of musicianship. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groene Leeuw Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Ik ben niet echt into rock, maar van dit album uit '85 alweer krijg ik nooit genoeg: [ Met name de nummers 'Justice and Independence' and 'R.O.C.K in the USA' Zat lekker mee te (lucht)drummen Goeie smaak, hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Net stond deze dame even op, met een wat ouder album uit de 80's: Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 De Ultieme souvenir, The Who - New York City 22-05-04 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Nu draait Aimee Mann met Lost in space.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groene Leeuw Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 FF een vraag: waar luister jullie naar muziek overdag? Werken jullie niet of zijn jullie vrij?? Is 't alleen "poor me" die moet werken?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 .....Is 't alleen "poor me" die moet werken?? ... Tja,iemand moet de boel draaiende houden..... Nu draaid de gold versie,want ik ben weer in zo'n bui... Hij verveeld nog steeds niet en dat na al die jaren.... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Werken jullie niet of zijn jullie vrij?? Jawel hoor, maar wel part-time en voor de vrijdag betekent dat ik vanaf 11:30 uur vrij ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 En ik ben vrijdagmiddag altijd vrij (werk 36 uur) Zonet heeft deze m'n CD-speler even van binnen gezien: toen wat van deze: en daarna enkele tracks van deze: (m'n favoriete Ry Cooder album) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 En ik ben vrijdagmiddag altijd vrij (werk 36 uur) Zonet heeft deze m'n CD-speler even van binnen gezien: toen wat van deze: en daarna enkele tracks van deze: (m'n favoriete Ry Cooder album) Waar is deze dan Alco --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Bij mij draait nu : Jimi Tunnell-Trilateral Commission (voor de heren die niet van "duur" houden: Ik zag een goedkoper exemplaar bij onze grote "vriend" ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Bij mij draait nu :Jimi Tunnell-Trilateral Commission (voor de heren die niet van "duur" houden: Ik zag een goedkoper exemplaar bij onze grote "vriend" ) Dit meesterwerk is zijn prijs dubbel en dwars waard. Ook deze, heb ik nu opgezet, kreeg net mail van Sayonara dat er al bedragen van meer dan 130 euro voor geboden wordt op deze Cd. Schitterend gewoon, dit zijn nou de ECHTE fusion toppers, zonder die H Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Bij mij draait nu :Jimi Tunnell-Trilateral Commission (voor de heren die niet van "duur" houden: Ik zag een goedkoper exemplaar bij onze grote "vriend" ) Dit meesterwerk is zijn prijs dubbel en dwars waard. Ook deze, heb ik nu opgezet, kreeg net mail van Sayonara dat er al bedragen van meer dan 130 euro voor geboden wordt op deze Cd. Schitterend gewoon, dit zijn nou de ECHTE fusion toppers, zonder die H 130 Euro voor Caldera? Mooie prijs, is niks mis mee. Voor een zeldzaam stuk kunst moet je ook een boel betalen, en dit valt ook onder de noemer "kunst". Prachtige muziek, toch? En er zijn er maar heel weinig van in de omloop. Ook prachtig! Alleen voor de echte die-hards dus. En mensen die er een kopietje van hebben, hebben "niks"! Ja, je kan er naar luisteren, maar ja... een poster van Rembrandt of van Gogh kijkt ook net even iets anders dan een orgineel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 130 Euro voor Caldera? Mooie prijs, is niks mis mee. Voor een zeldzaam stuk kunst moet je ook een boel betalen, en dit valt ook onder de noemer "kunst". Prachtige muziek, toch? En er zijn er maar heel weinig van in de omloop. Ook prachtig! Alleen voor de echte die-hards dus. En mensen die er een kopietje van hebben, hebben "niks"! Ja, je kan er naar luisteren, maar ja... een poster van Rembrandt of van Gogh kijkt ook net even iets anders dan een orgineel! Eigenlijk zou ik mijn (orginele) Cd in de kluis moeten opbergen, na het luisteren. Net als deze. Voor die Caldera heb ik zelf ongeveer 150 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markje Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Weeeeer een klassieker, House of Love, van de Mystery Land 1994. De beruchte op de maasvlakte in Rotterdam. Club op zn best. Groeten Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markje Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Die is alweer afgelopen, nu de soundtrack van de Gladiator, origineel. Groeten Mark PS: op het moment 'home alone' en de buren zijn er ook niet, dus hij staat redelijk hard... GEWELDIG, ik kan hier echt van genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 130 Euro voor Caldera? Mooie prijs, is niks mis mee. Voor een zeldzaam stuk kunst moet je ook een boel betalen, en dit valt ook onder de noemer "kunst". Prachtige muziek, toch? En er zijn er maar heel weinig van in de omloop. Ook prachtig! Alleen voor de echte die-hards dus. En mensen die er een kopietje van hebben, hebben "niks"! Ja, je kan er naar luisteren, maar ja... een poster van Rembrandt of van Gogh kijkt ook net even iets anders dan een orgineel! Eigenlijk zou ik mijn (orginele) Cd in de kluis moeten opbergen, na het luisteren. Net als deze. Voor die Caldera heb ik zelf ongeveer 150 Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Ik heb een dvd gekocht van Casiopea, waarin ze Nederland bezochten en in Volendam op klompen lopen.Spelen ze voor de gein in een of andere Nederlandse studio het Nederlandse volkslied en "Bij ons staat op de keukendeur"! Staan ze echt bloedserieus te spelen, een paar koffiedames ter plaatse laten van het gieren van het lachen de koffiebladen vallen. Geinig dvd'tje! Wie ziet geloof zalig, maar deze keer geloof ik jou hoor. In 1996 zijn ze inderdaad in Amsterdam geweest, in het Cd boekje van de Cd flowers staan foto's die ze in Amsterdam genomen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Ik heb een dvd gekocht van Casiopea, waarin ze Nederland bezochten en in Volendam op klompen lopen.Spelen ze voor de gein in een of andere Nederlandse studio het Nederlandse volkslied en "Bij ons staat op de keukendeur"! Staan ze echt bloedserieus te spelen, een paar koffiedames ter plaatse laten van het gieren van het lachen de koffiebladen vallen. Geinig dvd'tje! Wie ziet geloof zalig, maar deze keer geloof ik jou hoor. In 1996 zijn ze inderdaad in Amsterdam geweest, in het Cd boekje van de Cd flowers staan foto's die ze in Amsterdam genomen hebben. Ze zijn ook een keer op Northsea Jazz geweest, waar ze de pannen van het dak speelden. De vele toeschouwers die er waren stonden met open mond te aanschouwen: tjee! wat zullen we nou krijgen? Het meest spectaculaire fusion-optreden ooit op Northsea jazz. Zwaar en zwaar gesponsord door Yamaha! Een sound waar je koud van werd. Die jongens speelden alsof ze door een computer waren geprogrammeerd. De perfectie zelve. Die goeie ouwe tijd toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifier Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 In het topic "Symfo" heb ik Porcupine Tree genoemd. Vandaar dat ik deze draai: In Absentia Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 28 augustus 2004 Report Share Posted 28 augustus 2004 Fabeltastisch Deze wil ook graag eens,als fe mogelijkheid zich voordoet,als verzoek zien....... Of was hij het reeds? --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts