nando Posted 30 september 2004 Report Share Posted 30 september 2004 Within Temptation - Enter Hun beste (vind ik...). Ben het wel met je eens geloof ik. Heb ze uit die tijd 2 keer live gezien, van heel dichtbij (klein zaaltje) en dat was echt goed. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 september 2004 Report Share Posted 30 september 2004 Within Temptation - Enter Hun beste (vind ik...). Ben het wel met je eens geloof ik. Heb ze uit die tijd 2 keer live gezien, van heel dichtbij (klein zaaltje) en dat was echt goed. nando Heb ze een keer of 3 live gezien. 2x in Het Podium in Hardenberg en een keer op de zaterdag van Pinkpop (2001?). Was steeds erg goed. Vooral op PP waren ze erg sterk, al speelden ze toen al wel veel nieuwe nummers (die ik toen beter vond dan nu trouwens )... De eerste keer in Hardenberg stond ik bijna letterlijk met open mond te luisteren, zo verbaasd was ik. Inmiddels ben ik wel wat minder snel onder de indruk, maar het blijft toch goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 30 september 2004 Report Share Posted 30 september 2004 de eerst blijft toch 1 van de beste Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 30 september 2004 Report Share Posted 30 september 2004 Heb ze een keer of 3 live gezien. 2x in Het Podium in Hardenberg en een keer op de zaterdag van Pinkpop (2001?). Was steeds erg goed. Vooral op PP waren ze erg sterk, al speelden ze toen al wel veel nieuwe nummers (die ik toen beter vond dan nu trouwens )... De eerste keer in Hardenberg stond ik bijna letterlijk met open mond te luisteren, zo verbaasd was ik. Inmiddels ben ik wel wat minder snel onder de indruk, maar het blijft toch goed... Wat mij betreft mogen ze wel weer eens ouder werk mogen spelen. Zeker Restless zou ik wel eens live willen horen. Overigens luister ik naar: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 oktober 2004 Report Share Posted 1 oktober 2004 Heb ze een keer of 3 live gezien. 2x in Het Podium in Hardenberg en een keer op de zaterdag van Pinkpop (2001?). Was steeds erg goed. Vooral op PP waren ze erg sterk, al speelden ze toen al wel veel nieuwe nummers (die ik toen beter vond dan nu trouwens )... De eerste keer in Hardenberg stond ik bijna letterlijk met open mond te luisteren, zo verbaasd was ik. Inmiddels ben ik wel wat minder snel onder de indruk, maar het blijft toch goed... Wat mij betreft mogen ze wel weer eens ouder werk mogen spelen. Zeker Restless zou ik wel eens live willen horen. Daar zijn we het dus met z'n allen over eens? Het nieuwere Within Temptation is me net ietsje te glad, te commercieel misschien, al is die hit een toevalstreffer geweest volgens mij. Das wel een nummer dat ik niet meer kan horen trouwens. The Promise is bijvoorbeeld nog heel goed te pruimen, en toch minstens zo glad en gepolijst... Maar dat oudere werk is idd net ff lekkerder. Ook The Dance en ook zeker Restless zijn goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 1 oktober 2004 Report Share Posted 1 oktober 2004 Klopt allemaal, After Forever of Orphange is dan al een stuk beter zeker die laatste maar dat is dan ook niet helemaal dezelde muziek soort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 1 oktober 2004 Report Share Posted 1 oktober 2004 Welke muziek staat er nu op (part 5) ??? Mozart - Piano concerto no. 20 - I Allegro (en II en III volgen zometeen. Heerlijk als je thuis kunt werken ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 1 oktober 2004 Report Share Posted 1 oktober 2004 ff op de Franse toer met Francis Cabrel, Samedi soir sur la terre Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 1 oktober 2004 Report Share Posted 1 oktober 2004 On the day i was bornThe nurses all gathered round (....) Ehhh...George Thorogood & the Destroyers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 1 oktober 2004 Report Share Posted 1 oktober 2004 Simeon Ten Holt : Canto Ostinato Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifier Posted 1 oktober 2004 Report Share Posted 1 oktober 2004 Om me voor te bereiden op vanavond ong. 22.00 uur op het Take Root gebeuren: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 1 oktober 2004 Report Share Posted 1 oktober 2004 Net stond even op, de CD 'Steel rail blues' van Steve Phillips. (bekend van z'n bijdrage in the Notting Hillbillies, met o.a. Mark Knopfler en Brendan Croker) De muziek lijkt er ook wat op, en de opname is uitzonderlijk goed! Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 2 oktober 2004 Report Share Posted 2 oktober 2004 Oasis - Definitely maybe Fijn album, vind het persoonlijk de beste van hun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 oktober 2004 Report Share Posted 2 oktober 2004 Om me voor te bereiden op vanavond ong. 22.00 uur op het Take Root gebeuren: He, da's toevallig HiFier.... Ik heb net ook even een 'voorafje' genomen om alvast in de mood te komen voor vanavond, maar dan via deze CD: Ik ga zo effe wat eten en dan ook huppakee, effe 10 minuutjes op fietsie en...showtime Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 2 oktober 2004 Report Share Posted 2 oktober 2004 Peter Gabriel - Shaking The Tree Link to comment Share on other sites More sharing options...
fox Posted 2 oktober 2004 Report Share Posted 2 oktober 2004 Ik was toch mijn DVD's van Bruce Springsteen aan het vullen, toen deze plots in de aanbieding was: The essential Bruce Springsteen CD1 nr 8 Jungleland met de sax van Clarence Clemons. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 2 oktober 2004 Report Share Posted 2 oktober 2004 Pinkpop 1981, wat een (heerlijke) bak herrie was dat destijds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 2 oktober 2004 Report Share Posted 2 oktober 2004 Net voor 1970 !!! 1969 om precies te zijn just from the usa de DVD THE BEATLES ROOFTOP c 1969 concert live vanaf het dak van de abbeyroad studio Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 3 oktober 2004 Report Share Posted 3 oktober 2004 Ripples - Genesis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 oktober 2004 Report Share Posted 3 oktober 2004 Zo, op dit moment staat effe geen muziek op. Stilte kan ook lekker zijn Zeker na 't laatste optreden gisteravond op 't jaarlijke 'Take Root' festival in Assen. Daar zorgde de band Legendary Shack Shakers voor een wel heel uhh,...explosief optreden Ongelofelijk, wat een band. Het is 't beste te omschrijven als een mix van The Paladins, Lester Butler, Reverend Horton Heat, maar dan met continue de Turbo-boost aan, en met een zanger... zo gek als een deur. Klik >hier< voor meer maffe foto's van deze maffe band! Klik hier voor een video fragment van de band. Een andere positieve verassing vond ik the Deadstring Brothers. 4 heren en een dame, die een erg mooie 2e stem had die samen met de leadzanger 1 erg fraai geheeld vormde en een steel-gitarist die met een licht echerp randje voor 't nodige melancholieke slide werk zorgde. Maar,... de klapper van 't festival was (althans voor mij, maar vast ook voor veel anderen) het optreden van Cowboy Junkies. Eindelijk, nadat ik ze al sinds eind jaren '80 ken en bewonder, kon ik ze nu live zien en op amper 10 minuutjes fietsen van m'n huis Zo ruig als 't er aan toe ging met de Legendsry Shack Shackes, zo huiselijk zag 't podium er uit vlak voor de CJ's opkwamen. Het gebruikelijke tijdens een Cowboy Junkies concert bleef ook dit keer niet uit. 3 grote perzische taptijten werden neergelegd. Voor zangeres Margo Timmins werd een kruk neergezet. Daarnaast een tafeltje met kleedje erover, met als finisching touch een mooi, groot boeket bloemen. De man die tijdens de nummers gitaren en mandoline stemde, voorzag Margo ook af en toe van haar gewenste kopje thee Haar stem en de wat donkere, meeslepende, soms zweverige, dan weer dreigende begeleiding van rauwe gitaar, mandoline en soms zelfs accordeon zorgde af en toe voor de nodige kippe(n)vel. Na afloop liep Margo Timmins nog even richting de CJ's CD/T-shirt stand om nog even wat bij te kletsen met fans. Wat een stem en uitstraling heeft die vrouw. En zo vriendelijk en spontaan, altijd in voor een praatje. (en zelfs a big hug ) Tja, toen kon onderstaande foto ook niet meer uitblijven (Jeeez, fotogeniek ben ik helaas nooit geweest ) Ik heb niet veel gezien van de singer-songwriters in de kleine, akoestische zaal, maarja... 't was 't een of 't ander... Kortom, al met al een zeer geslaagd, en ook zeer afwisselend festival. Ook de akoestiek was prima in orde. (pluim voor de organisatie) Greetings, Y'all Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 oktober 2004 Report Share Posted 3 oktober 2004 Even geen zin om een lp te pakken dus hier draait: Pink Floyd - Echoes, the best of (EMI 2001) Een wat merkwaardige compilatiecd met sterke nummers van meerdere decennia kris kras door elkaar op twee cd's geplaatst, maar toch zeker betere verzamelcd van Pink Floyd ooit. Volgend jaar bestaat Pink Floyd 40 jaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 3 oktober 2004 Report Share Posted 3 oktober 2004 Tool - Aenima Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 3 oktober 2004 Report Share Posted 3 oktober 2004 Steve Coleman and Five Elements : Lucidarium Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 4 oktober 2004 Report Share Posted 4 oktober 2004 (Jeeez, fotogeniek ben ik helaas nooit geweest ) Och, het kan nog minder fotogeniek hoor: Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 4 oktober 2004 Report Share Posted 4 oktober 2004 Simeon Ten Holt : Canto Ostinato Daar heb je wel flink geduld voor nodig om helemaal uit te zitten. Wel lekker overigens! nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts