Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Deze komt vers van de nitty gritty op de draaitafel:

king%20crimson.jpg

KING CRIMSON: In the court of the Crimson King

Zit toevallig ook bij mij in de lade. :D

p.jpeg

Dit is de oorspronkele CD uitgave die op Polydor is verschenen, later hebben ze deze (geremasterd) heruitgebracht op Virgin. ;)

Gewend meer dan genoeg dacht ik zo (nieuw immolation stond als vorge schijf op).

Gezien de cd's die je hier regelmatig post, ben jij idd wel wat hards gewend :) Maar dan kun je LTE toch ook niet echt ruig noemen. Wel experimenteel en er staan zeker meer dan genoeg gitaren en dubble bass drums op, maar echt hard? Mwah, vind het wel meevallen...

Wat niet wil zeggen dat je het dan niet leuk kunt vinden natuurlijk (voor de meesten hier is het waarschijnlijk al te hard ;) ), maar ik vind er persoonlijk niet veel aan...

Dit is pas feest, met een vette joint en freaken maar. Het hobby groepje van drummer/zanger Phil Collins, uit de tijd dat hij nog wilde en lange haren had (echt waar!) :rolleyes:

BRAND X ,morrocan roll, 1977 (Charisma/Virgin)

Brand-X02.jpg

In de popencyclopedie (2e editie 1979) stond het volgende over deze plaat geschreven. Ik citeer.....

....(2) is een van de fraaiste Engelse jazzrockplaten. Men is erin geslaagd een perfecte synthese te vinden tussen jazzrock en symfonische rock...

Na '82 valt Brand X uit elkaar, en gaat Phil Collins een succesvolle solocarriere tegenmoet.

Dit is pas feest, met een vette joint en freaken maar. Het hobby groepje van drummer/zanger Phil Collins, uit de tijd dat hij nog wilde en lange haren had (echt waar!)  :rolleyes:

Daar drumde hij tenminste goed B)

Ik heb zelf de eerste 2 albums op vinyl :rolleyes:

c507730hj79.jpg en c50779wf0ii.jpg

je moet het maar mooi vinden

je moet het maar mooi vinden

Dat hoeft echt niet Berend :rolleyes:;)

Ben ik met jou eens, is ook alleen geschikt voor de getrainde oren. En aangezien onze Berend...Och laat maar. :P