Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

De nieuwe van Tori Amos - The Beekeeper. Nog niet officieel op de markt. Maar via het internet toch alvast gedownload, Klinkt bij een eerste beluistering als de oude Tori. Heel goed dus. Wel vrij rustig. Overigens is het wel waar voor je geld, als je de cd koopt. Maar liefst 75 minuten muziek.

beekeeper_cover_200.jpg

B000024Z5U.02.LZZZZZZZ.jpg

Ik heb op dit moment deze opstaan.

Gisteren tijdens een luistersessie bij mij thuis gekregen van een audiovriend.

Moet zeggen een klasseopname en zeer relaxed voor de vroege zondag.

Frank :)

De bezetting is behoudens de man achter de knoppen helemaal anders :blink:

Kan ik nou niet bepaald zeggen, ze hebben wel een bezettings wisseling door gemaakt, maar de twee belangrijkste bandleden... Larry Imbordino en Tim Gaw (De oprichters van Rush Hour zijn op 'autobahn' nog steeds van de partij). :unsure:

Maar nu eens spannende 'avantgarde' (jazz)rock uit England. :rolleyes:

SOFT MACHINE ,bundless, 1975 (EMI/Harvest)

bundles.gif

Klik op het plaatje voor meer interessante info over oa...Isotope, Gong en uiteraard.....Soft machine. B)

outsidecloser.jpg

Hood - Outside.Closer

Bij Hood vormen de zachtaardige mannenzang en gitaren op hun zesde (zevende?) cd Outside Closer samen met hiphopritmes, strijkers en elektronica een prachtige hybride van postrock, new wave, hiphop, klassiek, jazz, pop en shoegazermuziek.

B000024I70.03.LZZZZZZZ.jpg

Heb deze net binnen.

En dan de 4LP box.

Werkelijk schitterend.

Ik had hem al op dubbel-CD, maar de LP versie slaat alles.

Frank. :D:lol:

gefelicteerd!

die heb ik ook op lp gekocht nadat ik hem op een hele leuke set gehoord had...

de cd versie van dat album klinkt bagger in vergelijk met de lp...

bb

Ben ik helemaal met jou eens.

En heeft me "maar" 60 Euro gekost (incl. de verz.kosten). Als je de woekerprijzen op Amazon ziet, heb ik hem relatief goedkoop.

De box is licht beschadigt, maar de L.P.'s (waar het uiteindelijk omgaat) zijn in werkelijke nieuwstaat evenals het boek.

En de opnames klinken fenomenaal. Ook heb ik laatst "the Division Bell" gekocht (op vinyl). Ook deze klinkt zeer goed, alleen ontzettend moeilijk te krijgen.

Heb er uiteindelijk een boel Euro's voor betaald. Maar dat had ik er wel voor over.

Bedankt voor de felicitaties. :D

Met muziekale groet: Frank. :rolleyes:

Ben nu naar deze CD aan het luisteren, maar er is iets vreemds mee. :blink:

PIERRE MOERLEN'S GONG ,leave it open, 1981 (Arista)

gong_lio.jpg

Eindelijk na ruim 23 jaar werd dan de 'missing link' uit de Gong's LP catalogus op CD uitgebracht, maar toen ik 'm vanuit de states in huis kreeg viel mij op dat het een zg...bootleg CD is, dwz ze hebben de opnames vanaf een LP op CD gezet, ipv de orginele mastertapes. Als je goed luisterd kun je duidelijk horen dat het een LP transfer is (rumble van draaitafel is hoorbaar). Bovendien is het hoesje gedrukt met de zg zeefdruk techniek ipv gewoon drukwerk. Ondanks alles ben ik toch :rolleyes::rolleyes::rolleyes: met deze (zelfgemaakte) CD.

Dit stond op de site van Audiophile Imports...

2004 release. Recorded in 1981, and available on cd for the first time in 2004. The missing piece in the Pierre Moerlen's Gong back catalog is available finally on CD, and in mini LP packaging. Bon Lozaga, lead guitar; Brian Holloway, rhythm guitar; Charlie Mariano, sax; Hansford Rowe, bass; rhythm guitar; Pierre Moerlen, drums, gongs, vibraphone, rhythm guitar, keys; Francois Causse, drums, congas, percussion; and Demelza, congas.