Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Andrew Hill : Shades

c36646qaw33.jpg

Soul Note .......... moet dus ook op vinyl te vinden zijn. ;)

Het album is uit 1986 dus best kans dat het op vinyl te krijgen is. Ik ben toendertijd op cd overgegaan daar er in die tijd bijna nix meer aan Jazz te krijgen was terwijl de bakken vol stonden met goede Jazz CD's.

Geinig dat HatHut icon van je , ik denk dat ik hun halve catalogus heb :D

Joe McPhee, Steve Lacy, Anthony Braxton, Misha Mengelberg, Han Bennink, Cecil Taylor, Ellery Eskelin etc.. etc.. :)

Andrew Hill : Shades

c36646qaw33.jpg

Soul Note .......... moet dus ook op vinyl te vinden zijn. ;)

Het album is uit 1986 dus best kans dat het op vinyl te krijgen is. Ik ben toendertijd op cd overgegaan daar er in die tijd bijna nix meer aan Jazz te krijgen was terwijl de bakken vol stonden met goede Jazz CD's.

Geinig dat HatHut icon van je , ik denk dat ik hun halve catalogus heb :D

Joe McPhee, Steve Lacy, Anthony Braxton, Misha Mengelberg, Han Bennink, Cecil Taylor, Ellery Eskelin etc.. etc.. :)

Ben dit album nimmer tegengekomen. Soul Note bracht in die tijd alles op vinyl uit . Alleen jammer dat er nogal eens een misse persing tussen zat. ( krom e.d.)

De Black Saints hadden daar minder last van.(ook Soul Note)

Het leuke was dat die muzikanten toen volop in Europa tourden en ook hier vaak en veel te zien waren.

HatHut hoogstaande muziek en zeer goede persingen.

Alleen jammer dat Fresh Sound ( reissue label uit die tijd ) geen platen meer laat persen.

Ken je : http://www.ishtar.it/framerearward.htm deze Italiaan ?

Aangezien 't weer zaterdag avond is, staat bij mij nu op:

American Connection B)

Mijn favoriete en enige radio-programma die ik nog beluister.

(elke zaterdag, radio-2, van 18:00 tot 20:00 uur)

Ik heb nou deze opstaan:

e259418udig.jpg

16 Horsepower - Secret South

Is dat zo ongeveer wat ik me bij die muziek van dat programma moet voorstellen (heb ik vast al eens eerder gevraagd, maar goed)? Zo ja, ken je deze cd al? Lijkt me wel iets voor jou namelijk (denk ik)...

Is dat zo ongeveer wat ik me bij die muziek van dat programma moet voorstellen (heb ik vast al eens eerder gevraagd, maar goed)?

Americana en de muziek die aan bod komt in dat programma is nogal gevarieerd.

16 Horsepower is o.a. een naam die weleens voorkomt in American Connection.

Ik ken 16HP wel een beetje.

Niet specifiek dat album

Vind 't wel aardig, maar heb er geen CD's van.

...was net effe in een bluesy mood.

(niet letterlijk, maar qua muziek B) )

Heb eerst enkele tracks van deze gedraaid:

155349-resized200.jpg

en daarna een nummer van deze:

B00009EIQE.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

karldrevoclaphands2gu.jpg

Clap Hands, here comes Charlie Drevo, the most famous of all the Viennese tenorists ! - Well now, without exaggeration - Karl Drevo, 32 years of age - or Charlie as his American friends like to call him - is undoubtedly one of those rare specimen of European jazz talent. He plays as if he were born in the US and raised right in one of the darkest neighbourhoods of Harlem, possibly somewhere near the old Cotton Club where Duke Ellington used to excite his audiences for more than almost a quarter century. When you ask Karl what he likes in jazz, he

eraldovolont3gn.jpg

It often happens, that a registration of Jazz is organised with great enthusiasm, and this happens above all in Italy, where these records are only made for passion. It was exactly what happened with the registration of the passage of this LP. Eraldo Volont

Mijn Bluenote Picolo Black genereert op dit moment de volgende muziek :cool2: :

9594517542.jpg

De opvolger van deze plaat getiteld "The forgotten arm" zag ik gisteren bij "'t Oortje" (muziekzaak in Almere) liggen. Ik heb hem nog even laten liggen omdat ik eerst wil weten of hij ook op vinyl uitkomt.

Net binnen......

octavarium.jpg

Dream Theater - Octavarium

en :unsure:

Sorry, beter laat dan nooit, maar ik heb het album nu 4x gehoord, en ik ben het wel met henrie eens, een stuk minder heftig dan zn 2 voorgangers, ik vind hem net als alle DT schijven weer een aanrader, maar deze is wel een stukje toegankelijker dan de vorige, maar die was dan voor DT begrippen ook spijkerhard, uitstekende middenweg tussen oud en nieuw werk, echt weer zo'n cd die nooit verveelt.

Maar of ie mn favoriet van de plank stoot???? (Awake) B)

(denk het niet.....)

Op het moment draait:

Kino01.jpg

Fraaie progrock met wat bekende namen.

Pete Trewavas (Marillion)

John Beck (It Bites)

Chris Maitland (ex-Porcupine Tree)

John Mitchell (Arena/ The Urbane)