Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

• Members

Heb maar weer eens een MFSL'letje in de cd-lade gedaan...

B000068FY0.03.LZZZZZZZ.jpg

Lekkere cd , goede opname , maar waarom klinken die MFSL opnames altijd zo zacht ? (iets wat me bij de MFSL lp's nooit zo opvalt)

Zijn laatste....en daarna was het over.....

Enkel met zijn gitaar,en soms een beetje piano,neemt hij al afscheid met het titelnummer.....de een loopt het water in,en de ander neemt er pillen voor......en voor beiden geld....wat zou er nog gekomen zijn.

B000025XKM.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

--Hans.

B000002WBS.01._PE8_SCMZZZZZZZ_.jpg

Mr Mister - Welcome to the real world. Prima mainstream poprock uit de jaren tachtig.

Jeugdsentiment , maar toch nog steeds van deze tijd...(of liepen ze gewoon mijlen ver vooruit ?)

B0009HL7PG.03.LZZZZZZZ.jpg

Ik zou het eerder tijdloos nooemen dan hun tijd vooruit. Echt hun tijd vooruit waren de jongens in het Philips lab

maargoed, Kraftwerk kruipt nu onder de naald :) Eigenlijk opvallend dat een band die zooo synthtisch is altijd konsekwent hun werk ook op LP heeft uitgeven (natuurlijk is een groot deel van hun werk van analoge natuur.

Heb zojuist deze opgezet , nooit bij stilgestaan , maar hij klinkt als een album van het huidige Pink Floyd. En toch echt uit 1984...

B0000025ZK.03.LZZZZZZZ.jpg

Zag ik gisteren net tweedehands staan (LP) voor iets van 3 of 4 euro geloof ik. Ik twijfelde omdat ik deze LP niet ken. Maar ja, als-ie volgens jou klinkt als de huidge Pink Floyd, dan denk ik dat ik nog maar eens langs ga... :D

• Members

Bij het eerste nummer denk je ''verdomd , een nieuwe Floyd " ,maar gaande weg herken je toch wel een eigen ''Gilmore'' stijl .

Voor dat geld hoef je hem echt niet te laten liggen.

Hij zat bij mij in een stapel van 50 lp's die ik voor 35 euri kocht. Daar zaten gewoon 25 goede albums tussen , waarvan 10 bijna smetteloze Stones ...

Gelukkig is analoog niet altijd duur. Die Kraftwerk van hierboven echter , kostte me 42,95 Euro's. Maar ja die wilde ik dan ook weer perse hebben

Nu staat trouwens deze op...

B000002JNY.03.LZZZZZZZ.gif

Met het fantastische Chain Gang...

Groet

Kent iemand dit?

f42454l6sv4.jpg

Sparta - Wiretap Scars

Het is, net als The Mars Volta, een band die bestaat uit ex-At The Drive-In leden. Maar de muziek is totaal anders dan The Mars Volta. Ik ken At The Drive-In niet, maar volgens mij is dat een soort punk/hardcore. Dan lijkt Sparta meer op At The Drive-In dan dan The Mars Volta. Die laatste is toch meer een soort prog rock-band. En ik vind ze beter dan (deze cd van) Sparta. Maar deze cd is opzich ook nog wel leuk. Staan wel een paar mooie nummers op die wel blijven hangen (al is dat niet per se een goed teken natuurlijk).

Hier staat het meest fantastische ZZ Top nummer op wat ik ooit heb gehoord , El Diablo...

Mmm, Arden, heb je in m'n platen kast zitten snuffelen? Eerst Kraftwerk, Gilmore en nu dit :)

1980, een heel stuk jonger en minder omvangrijk stond ik daar, in de Krugahalle, Essen. Rockpalast-Nacht. Na Joan Armetrading, Paul Jones en Ian Hunter, ZZ Top, en het merendeel van de zaal, mij inlcuus, had geen idee wat er zou gaan gebeuren. Dat hebben we geweten, dit is niet voor niets decennia lang de grootste live band van de US geweest. Kort om, we stonden "met de bek los". Later heb ik ze nog eens gezien in de Homestate, Texas, in een stadion waar je half nederland in kwijt kunt (every thing is bigger) en de heren wisten een sfeer neer te zetten alsof ze in Hellendoorn in het blues cafe stonden te spelen. Om ook maar 1% idee te krijgen van wat de heren live kunnen luister naar kant 1 van het "Fandango" album.

Het muzekuul van hun muziek is zonder twijfel " La Grange " (tijdelijk op deze locatie) van het album "Tres Hombres".

Mijn persoonlijke favorieten zijn toch wel hun "textiel georienteerde blues", "Blue Jean Blues" van Fandango en "Fool for your Stockings" van Deguello.

... Boogie till the cows come out ...

just arrived from USA

g89145y0dxj.jpg

de nieuwe van Alanis ( hier nog nie uit pas 22-07-05 en in the usa al wel 13-06-05)

Alanis Morissette - Jagged Little Pill Acoustic (2005)

01. (05:24 ) - All I Really Want

02. (04:58 ) - You Oughta Know

03. (03:26 )

Kom ik weer met m'n elektroshit

geography2004.jpg

GEOGRAPHY - VINTAGE REISSUE - LIMITED EDITION (2 CD)

oh oh wat een mooie CD.

Daar staan zoveel mooie nummers op!

Van het type Sisters/kraftwerk.

Maar dan anders natuurlijk :rolleyes:

Die synths die ze gebruiken zijn vet en toch subtiel :blink:

Maar vooral hun dissonante klank/gevoel.

Jummy! :D