Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

3 July,

Mississippi John Hurt was born on this date in 1893. He was an African-American blues singer.

From Teoc, MS he grew up in the Mississippi hill country town of Avalon. The population was under 100, it is located north of Greenwood, near Grenada. He began playing guitar at age 10, and within a few years was performing at parties, doing ragtime music in those early days. As a farm hand, he lived in relative isolation, and it was only in 1916, when he went to work briefly for the railroad, that he got to broaden his horizons and his repertory beyond Avalon. In the early '20s, he teamed up with white fiddle player Willie Narmour, playing square dances.

Hurt was spotted by a representative for Okeh Records in 1927. The company was supposed to record Narmour, and signed Hurt to record after a quick audition. Of the eight sides that Hurt recorded in Memphis in February of 1928, only two were ever released, but he was still asked to record in New York late in 1928. But then came the Depression and many were out of work. Hurt went back to work herding cows for 35 years, until Tom Hoskins, remembering the name of one of the '28 songs went to Avalon, near Greenwood, and asked for him.

Hurt's dexterity as a guitarist, coupled with his plain-spoken nature, took away from his following as a popular blues artist, at the time. His playing was too soft and articulate, and his voice too plain to be appreciate in a large setting, such as a dance; his music was best heard in small, intimate gatherings. His excellent guitar playing and his gentle, home-spun folk style, full of good humor and unlike that of any other Delta bluesman, brought him three years of stardom at the end of his life. Mississippi John Hurt left behind a legacy unique in the annals of the blues, and not just in terms of music. A humble, hard-working man who never sought fame or fortune from his music, and who conducted his life in an honest and honorable manner, he also avoided the troubles that afflicted the lives of many of his more tragic fellow musicians.

He felt no bitterness over his late-in-life mass success, and as a result continued to please and win over new listeners with his recordings until virtually the last weeks of his life. Nothing he ever recorded was less than inspired, and most of it was superb. No blues singer ever presented a gentler, genial image than Mississippi John Hurt.

Reference: Ms John Hurt Foundation

P.O. Box 347

North Carrollton, Ms 38947

Phone:662.237.9272

Stack O`Lee. :)

Vanmorgen in de auto op cassetteband, wel van goede kwaliteit.

warworld.jpg

Een waar meesterwerk met cultstatus, nog altijd. Ik vind dat dit een "moderne" symfonie is die de vergelijking met de grote meesterwerken uit de tijd van de klassieke muziek kan doorstaan. Fenomenaal. Anderen mogen daar anders over denken. Voor mij is het een feit.

Heb vorig jaar de kans laten lopen het album op viny aan te schaffen voor 2,50 euro. Nu spijt van :(

Conqubite

warworld.jpg

Een waar meesterwerk met cultstatus, nog altijd. Ik vind dat dit een "moderne" symfonie is die de vergelijking met de grote meesterwerken uit de tijd van de klassieke muziek kan doorstaan. Fenomenaal. Anderen mogen daar anders over denken. Voor mij is het een feit.

Heb vorig jaar de kans laten lopen het album op viny aan te schaffen voor 2,50 euro. Nu spijt van :(

Conqubite

Prima elpee hoor. Spijt hoef je niet te hebben. Kijk nu maar eens op Marktplaats.

warworld.jpg

Conqubite

Prima elpee hoor. Spijt hoef je niet te hebben. Kijk nu maar eens op Marktplaats.

Heb het gezien Manus maar het punt is dat er nu weer mensen zijn die er een slaatje uit willen slaan en denken dat ze, nu het weer actueel is, een veel te hoge prijs denken te kunnen vragen volgens mij. Ik koop eigenlijk alleen maar niet al te dure 2e hands lp

Edited by conqubite

Conqubite

edit: ik zie net dat jij Dsotm ook net hebt aangeschaft... Vast niet voor 4 euro??? Die van mij is wel een Nederlandse persing die volgens mij niet zo bijzonder is

dat kon nog wel eens, heb zelf een spaanse en een nederlandse gehad en de spaanse vond ik iets beter klinken.

heb nu de 30 jarige feest uitvoering, en die is nog wat beter

Conqubite

edit: ik zie net dat jij Dsotm ook net hebt aangeschaft... Vast niet voor 4 euro??? Die van mij is wel een Nederlandse persing die volgens mij niet zo bijzonder is

dat kon nog wel eens, heb zelf een spaanse en een nederlandse gehad en de spaanse vond ik iets beter klinken.

heb nu de 30 jarige feest uitvoering, en die is nog wat beter

Nou nee, ik heb die plaat gekregen. Ik had de cd al. Welke persing het is, weet ik niet. Heb ik nog niet naar gekeken. Ik moet hem ook eerst schoonmaken, de lp, want hij zit onder het vuil. Hoe hij klinkt weet ik dus niet.

Ook maar een Floyd opgezet.

Enwel op MFSL vinyl.Maar ik moet zeggen dat m'n oude engelse persing

het kwa muzikaal genot wint.Het japanse mfsl vinyl is wel stukken beter,maar

overall is de 1e engelse persing mooier.

c83417i4gmi.jpg

vandaag al aardig wat de revu gepasseert, soms heb je van die moments, dan blijf je spelen :blink:B):P

Rebecca Pidgeon - The Raven vinyl

B000003GGE.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Pink Floyd - DSOTM vinyl

B000002U82.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Lenny Kravitz - Greatest Hits vinyl

B00004ZB9D.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

==============

nog eentje vergeten

Bjork - Medulla vinyl

7a188jsx.jpg

==============

Pink Floyd - WYWH vinyl

B000024D4S.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Pink Floyd - Animals vinyl

B000024D4R.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

• Members

In het kader van de ouwe rotten , heb ik deze maar weer eens opgezet...

B000024EXY.03.LZZZZZZZ.jpg

Geweldige uitvoering van '' Supper's Ready '' in pak em beet 22 minuten...

Groet