Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Al gehoord Alco?

Nee, nog niet Hans...

Heb 'm nu net gevonden op Amazon.com, maar ik kan sinds een grote PC-crash, enkele maanden geleden, opeens geen geluidsbestanden meer beluisteren op Amazon.com :(

(bij 't aanklikken, verschijnt er 1 a 2 seconden en zandlopertje, en vervolgens...nix, nada, noppes)

jammerrr, de bammerrr

Ik kan ook geen bestanden makkelijk horen zoals ik dat gewend was.......ik drukte altijd op "luiter naar allen"....maar nu gaat dat ineens niet meer en moet ik ze allemaal appart aanklikken....maar dat werkt tenminste nog.....

Maar helemaal niks lijkt me wel balen.....en die site die ik je gaf?...lukt het daar wel?

--Hans.

Even iets anders dan Opeth-albums verkennen (dat lukt toch niet in 1 dag ;) )...

f61955heu19.jpg

16 Horsepower - Hoarse (live)

En?....

--Hans.

Wel een leuk album. Het blijkt trouwens dat de live-versie van Horse Head die ik al kende, op dit album staat. Ik meende dat het een live-versie was die opgenomen was op Lowlands. Geen idee waarom ik dat dacht eigenlijk, want deze cd is in Denver opgenomen (volgens AMG)... :D Veel nummers kende ik al trouwens. En soms (zoals in geval van Horse Head) vind ik live-versies van bekende nummers zelfs beter dan het origineel. Het klinkt sowieso minder gepolijst dan een studio-opname, al heeft 16HP niet echt heel gepolijste cd's gemaakt. Alleen Folklore, die is misschien zelfs wel audiofiel te noemen qua opname, maar daarvan staan hier geen nummers op, aangezien het opgenomen is tijdens de Low Estate-tour (1998) en Folklore uit 2002 is...

vinyl

Genesis - Selling England By The Pound

B000024E9M.03.LZZZZZZZ.jpg

en nu Peter Gabriel - Birdy (van de fillem Birdy uit 1984)

B000065V86.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Mmm.....geweldig! Indrukwekkende film.

Neem de muziek van Radiohead (periode The Bends/OK Computer), voeg de klanken van de oudere Porcupine Tree toe, en de kans is groot dat je uitkomt bij een band als The Pineapple Thief. Ik ga zometeen de cd '137' beluisteren.

TPT moet het dus niet hebben van een origineel geluid, maar dat 'minpuntje' vergeet ik snel, aangezien de composities over het algemeen erg sterk zijn.

f96764ywknd.jpg

Hij kwam al eens voorbij...en dus maar even opgezet.....

B000002P4B.01._SCMZZZZZZZ_.jpg

...John Lee Hooker....Live at the Cafe au Go-Go[and solidad prison]...

Lees maar even mee:

.......Simply one of the greatest live blues recordings ever. Hooker plays alone at Soledad, yet the real thrill is hearing him backed at Greenwich Village's Caf

Steve Reich : The Four Sections / Music for Mallet Instruments, Voices & Organ

B000005IZS.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Heb je dat als schilderij aan de muur hangen? :o

haha nee hoor , ziet er niet uit eerlijk gezegd (beetje pop art/Lichtenstein ofzo),maar de muziek is TOP!

Ga weer even verder op de ingeslagen weg :D

Woody Shaw : Live Volume Three

7102.jpg