Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

De andere 2 leden van 16 Horsepower zijn na 16 Horsepower ook verder gegaan met muziek maken (kwam ik net achter). Ze noemen zich/hun band Lilium en hebben (volgens mij) 1 cd uitgebracht, al staat er op AMG nog een 2e cd.

Ik kon echter alleen deze vinden (op mp3):

g94002cf3zd.jpg

Lilium - Short Stories

De muziek wordt dus gemaakt door 2 ex-leden van 16 Horsepower (+ een hoop gastmuzici) en er wordt door verschillende zangers en zangeressen gezongen, waaronder ook 1 nummer door David Eugene Edwards, de voormalig zanger van 16 Horsepower. Ook Tom Barman van dEUS zingt op 1 nummer...

Deze is echt geweldig! Ik heb hem in natura :D . Het begint al goed met het openingsnummer, en waar David Eugene op meezingt is wel

g84146o8oly.jpg

Dream Theater - Octavarium

Hij kan me op de een of andere manier niet heel erg boeien. De afgelopen 3 albums vond ik beter. Vooral Scenes Of A Memory, maar ook Six Degrees Of Inner Turbulence. Train Of Thought vind ik wat aan de harde kant, maar boeit wel meer dan deze vind ik... Alsof het te gelikt is allemaal... Kweenie...

Ondanks het mooie weer toch nog even naar wat nieuw binnengekomen vinyl geluisterd (via de ouwe trouwe Musical Fidelity A-100-X)

Tussen psychedelica en avant garde folk met wat primitieve gitaar gedoe.

dronalp1.jpgdronalp2.jpgdronalp3.jpg

Drona Prava: Salvia Door (LP, handgetekende hoes en inlays, genummerde oplage van 280 stuks)

De eersteling van dit clubje uit 1992, nu voor het eerst op vinyl verkrijgbaar. Rudimentaire en fragmentarische folk drone

charalambidesbed.jpg

Charalambides: Our Bed is Green (LP, gelimiteerde genummerde uitgave, 800 st)

Zwaar gedeformeerde heavy metal

familyundergroundfr.jpgfamilyundergroundbk.jpg

Family Underground: Ancient Shadows (LP, picturedisc, zeer beperkte oplage)

Debuut album van deze singer songwriter uit chicago, een warme dieper Diamanda Galas met vaudeville teksten

josephinehazeleyes.jpg

Josephine Foster: Hazel eyes, I Will Lead You (LP, Handmatig gezeefdrukte hoes, 500 st)