Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

momenteel 'dropsonde', de nieuwe lp (vinyl dus) van biosphere. mooi diepe ambient met verrassende jazzsamples.

verder op repeat:

earth - hex: or printing in the infernal method

nine horses - snow borne sorrow

35007 - phase v

opeth - ghost reveries

brian mcbride - when the detail lost its freedom

van rush vind ik 'counterparts' erg ondergewaardeerd, wat een fantastische plaat blijft dat. samen met 'moving pictures' mijn favoriet.

momenteel 'dropsonde', de nieuwe lp (vinyl dus) van biosphere. mooi diepe ambient met verrassende jazzsamples.

verder op repeat:

earth - hex: or printing in the infernal method

nine horses - snow borne sorrow

35007 - phase v

opeth - ghost reveries

brian mcbride - when the detail lost its freedom

van rush vind ik 'counterparts' erg ondergewaardeerd, wat een fantastische plaat blijft dat. samen met 'moving pictures' mijn favoriet.

Welke van Biosphere heeft jou voorkeur?......ik luister wel eens naar Cirque....wat is de overtreffende trap volgens jou in de reeks albums?

Enuuh van Rush vindt ik dat je Exit stage left maar ook moet aanschaffen :lol:;)

Throughout their existence, the Canadian power-prog trio has steadfastly released a lengthy live collection every fifth album. Released in 1981, Exit is Rush's second (and best) such release, and it captures the band at the very top of its artistic (and commercial) curve--before keyboard and synthesizer work became central to its sound as opposed to providing mere accents. When they embarked on this tour, Rush had just released Moving Pictures, which continued their move away from longer suites and featured more streamlined song craft. Exit, however, offers a perfect blend of winding, fusion-leaning, virtuoso instrumentals ("YYZ," "La Villa Strangiato"), extended sci-fi epics ("Jacob's Ladder," "Xanadu"), sentimental ballads ("Closer to the Heart" in unison with the whole crowd, "The Trees"), and tauter songs ("Free Will," "Tom Sawyer," "Spirit of Radio") that represent the best of all worlds. Musically, they generated a huge amount of sound for three men (especially Geddy Lee's mammoth bass lines and Neil Peart's octopus-like percussion); lyrically, Peart's fantasia may be pseudo-poetry, but it is poetic, and it may be adolescent wisdom, but it is wise. --Marc Greilsamer

Bron:www.amazon.com

--Hans.

Welke van Biosphere heeft jou voorkeur?......ik luister wel eens naar Cirque....wat is de overtreffende trap volgens jou in de reeks albums?

de beste van biosphere vind ik die van vorig jaar "autour de la lune", die is vooral op microtonaal niveau van ongekende schoonheid. hij komt pas echt goed tot zijn recht in de nacht, en dan op een goede koptelefoon of zeer goede speakers. op dit forum heeft iedereen die natuurlijk al, maar op andere fora die alleen over muziek gaan en niet over apparatuur, geef ik die raad er altijd bij ;)

goede tweede is trouwens "substrata", blijft een superplaat. aan de nieuwe moet ik erg wennen, want hij is voor biosphere begrippen erg vol en ritmisch, terwijl juist "autour de la lune" zeer minimalistisch en vrijwel ritmeloos was.

de beste van biosphere vind ik die van vorig jaar "autour de la lune", die is vooral op microtonaal niveau van ongekende schoonheid. hij komt pas echt goed tot zijn recht in de nacht, en dan op een goede koptelefoon of zeer goede speakers. op dit forum heeft iedereen die natuurlijk al, maar op andere fora die alleen over muziek gaan en niet over apparatuur, geef ik die raad er altijd bij ;)

goede tweede is trouwens "substrata", blijft een superplaat. aan de nieuwe moet ik erg wennen, want hij is voor biosphere begrippen erg vol en ritmisch, terwijl juist "autour de la lune" zeer minimalistisch en vrijwel ritmeloos was.

Dan ga ik daar zeker achter aan...ik dank je voor de genomen moeite om te reageren..

En inderdaad is een goede headset van uiterst groot belang...ik heb dat ondervonden tijdens mijn 12 weken ziekenhuis opname en geen afstand kon doen van m'n diskman...maar die doppies is het toch niet :(;)

--Hans