Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Naar mijn mening bestaat er niet zoiets als 'ouwe meuk' of 'gedateerd', aangezien goede muziek gewoon tijdloos is.

Daarom heb ik ook nog maar effe wat gedateerde muziek,

van 'n eveneens gedateerd medium opgezet: :rolleyes:

Het nummer 'Fallen Angel' met Peter Gabriel: B)

B000000OQL.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Naar mijn mening bestaat er niet zoiets als 'ouwe meuk' of 'gedateerd', aangezien goede muziek gewoon tijdloos is.

Nou, dat hoeft op zich niet. Ik had laatst A Salty Dog van Procol Harum op staan. Ik vind het wel een goed album, maar het klinkt wel gedateerd. Je kunt aan het soort muziek of wellicht aan de opname horen dat het geen moderne muziek is. Maar het kan nog wel mooie muziek zijn... :)

Nou, dat hoeft op zich niet. Ik had laatst A Salty Dog van Procol Harum op staan. Ik vind het wel een goed album, maar het klinkt wel gedateerd. Je kunt aan het soort muziek of wellicht aan de opname horen dat het geen moderne muziek is. Maar het kan nog wel mooie muziek zijn... :)

Jawel...maar wel een recording uit '69....toen dacht ook ik,met m'n 15 jarige wijsneus,over bepaalde dingen heel anders dan nu... ;)

--Hans.

Daarom heb ik ook nog maar effe wat gedateerde muziek,

van 'n eveneens gedateerd medium opgezet: :rolleyes:

Het nummer 'Fallen Angel' met Peter Gabriel: B)

B000000OQL.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

dit is een geweldig album ALCO.

klinkt ook prach :D tig

B0000C505I.01._SCMZZZZZZZ_.jpg

Nog niet zo oud, maar er niet minder mooi om.

Off topic:

Overigens vind ik "Thriller" zo slecht nog niet, maar dat is meer de verdienste van Quincy Jones dan van dat mannetje dat op "Broadway the Hard Way" van FZ zo realistisch wordt bezongen in het nummer "Why Don't You Like Me?".

't Bewijs hiervoor?

Na de samenwerking met QJ heeft hij niets fatsoenlijks meer gedaan. Letterlijk en figuurlijk.

eliogabalus.jpg

Devill Doll

Somewhat of an abberation in its track indexing - two "short" twenty minute pieces instead of a single forty-five minute one - Eliogabalus garners the dubious distinction of being my least favourite Devil Doll release. This is not to say it's bad, only that most of its duration is spent touching on, but not really exploring, good ideas. The main problem with this is that whenever I listen to this album, I find myself wanting to play either of the more fully realized Sacrilegium or Dies Irae instead.

All that aside, this release has its fair share of interesting moments, some of which are among my favourite Devil Doll sections overall. Discernible in the music is the subtle movement away from rock, and toward the bombastic weirdness for which Devil Doll's later albums are famous (if the term "famous" applies). Though the musicianship and production are superlative, and no less is ever accomplished by the supporting cast on any release, Mr. Doctor's vocals become a bigger sticking point on the way to enjoying this disc than they were for The Girl Who Was..Death. Apparently having decided that his somewhat odd singing voice wasn't wholly appropriate to his new music (and he was right, for what it's worth), our favourite madman discards it, for the most part, in favour of altogether affecting dramatic recitations. They frightened my kid sister and all but one of the people I've tried to introduce to the band's music, to the point of distaste. As usual, his lyrics are eccentric, to put it mildly, but that should come as no surprise.

Again, Devil Doll must be experienced firsthand to be believed - and while this isn't terribly helpful to the curious, it's the absolute truth. Those who enjoy the first album will enjoy this, as it is a completely natural progression, but those who are acquainted with the later output will most likely find Eliogabalus at least somewhat tepid when compared with the sheer excellence of what comes nex

B0000C505I.01._SCMZZZZZZZ_.jpg

Nog niet zo oud, maar er niet minder mooi om.

Off topic:

Overigens vind ik "Thriller" zo slecht nog niet, maar dat is meer de verdienste van Quincy Jones dan van dat mannetje dat op "Broadway the Hard Way" van FZ zo realistisch wordt bezongen in het nummer "Why Don't You Like Me?".

't Bewijs hiervoor?

Na de samenwerking met QJ heeft hij niets fatsoenlijks meer gedaan. Letterlijk en figuurlijk.

Daar kan je wel gelijk in hebben 1 enaloor,ik hou niet van dat album,maar dat is een persoonlijke smaak....maar als die joopus dit naar voren schuift als album met zijn eens in de maand bijdrage hier van drie woorden,en vervolgens vraagt aan een ieder om uitleg daar de namen hem niks zeggen van het topic wat bol staat van allerlei richtingen,wordt het tijd dat ie eens wat bij gaat leren of z'n grote mond houden en niet ieder zijn inbreng hier te gaan lopen afzeiken omdat het hem allemaal niks zegt vanuit z'n eigen bekrompen muziek inzicht.....en dat was dan de link naar Thriller :lol:;)

Vervolgens gaat ie dan woorden gebruiken die zelfs in de van Dale niet terug te vinden zijn..... :lol::lol::lol::lol:;)

--Hans

(over mark hollis)

Dat wel. Maar ook heeeeel erg audiofiel. Gek genoeg heb ik 'm nog nooit bij een demo of zo gehoord. Te onbekend wellicht?

wat bedoel je daar precies mee, heeel audiofiel? ik heb hem vooral gekocht vanwege de prachtige liedjes, de ingehouden emotie, en melancholie; een van mijn favorieten ooit, net achter de laatste twee talk talk albums. dat-ie vervolgens zo mooi klinkt is alleen maar meegenomen toch?

(over mark hollis)

Dat wel. Maar ook heeeeel erg audiofiel. Gek genoeg heb ik 'm nog nooit bij een demo of zo gehoord. Te onbekend wellicht?

wat bedoel je daar precies mee, heeel audiofiel? ik heb hem vooral gekocht vanwege de prachtige liedjes, de ingehouden emotie, en melancholie; een van mijn favorieten ooit, net achter de laatste twee talk talk albums. dat-ie vervolgens zo mooi klinkt is alleen maar meegenomen toch?

Ik heb 'm ook gekocht vanwege de muziek, maar wat ik met audiofiel bedoel is inderdaad dat ie zo mooi is opgenomen. Bijna te mooi zelfs, omdat je af en toe Mark Hollis zo ongeveer z'n tong van z'n gehemelte hoort halen (of zoiets; het klinkt nogal onsmakelijk ;) ). Van mij hoeft dat niet zo nodig, vooral ook omdat je zoiets normaal gesproken niet hoort (bij een live optreden of zelfs wanneer je met iemand staat te praten hoor je dat niet zo duidelijk). Dat bedoel ik zo'n beetje met audiofiel. Dat het wat overdreven gedetailleerd klinkt. Maar daar zijn overigens wel ergere voorbeelden van te bedenken...