Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik heb mijn klasgenootjes anders aardig "verveeld" in de bus toen we met de klas een groepsuitje hadden en de audio-installatie van die bus een autoradio-met-cassette bleek te bevatten. Ik had Tool en Ministry bij me...En niemand die "nee" durfde te zeggen.

Ik heb toen weinig vrienden gemaakt...

groet,

Jacco

Ja, dat ken ik :D

Bij handenarbeid of tekenen hadden we ook altijd muziek op staan. Meestal ook van Metallica (Master Of Puppets, ...And Justice For All), Sepultura (Roots) of Pantera (Far Beyond Driven, The Great Southern Trendkill)... :D Waren er meestal ook maar een paar die dat mooi vonden. Maar ja, de rest deed er niets tegen, dus ja... ;):P

• Members

Kent een van jullie Salival van Tool ? Is hier ook nergens te krijgen. Ik probeer al een tijdje het werk van Tool compleet te krijgen. Op de ene site lees ik dat hij uit 1990 is (lijkt me stug daar Aenima en Undertow van latere data zijn), dan weer uit 2000, en dan weer dat het alleen een promo moet zijn geweest.

Tool-Salival-338257.jpg

1. Third Eye

2. Part Of Me

3. Pushit

4. Message To Harry Manback II

5. Merkarba

6. You Lied

7. No Quarter

8. LAMC

9. Sober - film

10. Prison Sex - film

11. Aenima - film

12. Stinkfist - film

• Members

Punt voor jou, onoplettendheid van mijn kant...

Maar nu weet ik dus nog niet of dat ding ergens te krijgen is.

Klopt het trouwens dat hier werkelijk vlekkeloze (live) uitvoeringen op staan?

Punt voor jou, onoplettendheid van mijn kant...

Maar nu weet ik dus nog niet of dat ding ergens te krijgen is.

Klopt het trouwens dat hier werkelijk vlekkeloze (live) uitvoeringen op staan?

Ik ken 'm niet, maar kijk HIER eens...

Het is niet altijd helemaal compleet wat er op AMG staat, maar voor bekende bands/artiesten, zeker als ze Amerikaans zijn, klopt het meestal wel.

[*]1992: Opiate

[*]1993: Undertow

[*]1994: Opium Den (had ik nog nooit van gehoord; kent iemand deze?)

[*]1996:

Ik ken Oceansize wel. Op Kink-FM hebben ze het nummer 'All This Could Be Yours' wel veel gedraaid. Vind ik wel een mooi nummer, maar de hele cd (ik heb 'm op mp3) vind ik wel (veel) minder dan A Perfect Circle... Oceansize doet me ook veel aan Mogwai denken trouwens...

Hoi Henrie,

Mogwai vind ik weer een stuk minder 'pakkend' tov Oceansisze of A perfect circle. Oceansize is iets minder 'gepoetst' en soms iets 'rauwer' als A perfect circle. Naar mijn idee vallen ze beide onder dezelfde, moeilijk te definieerbare, noemer qua muziek.

Mogwai is inderdaad minder pakkend. Meer soundscapes dan liedjes. Maar dat vind ik bij Oceansize af en toe (niet elk nummer hoor) ook. Oceansize is inderdaad ook rauwer dan A Perfect Circle. Dat vind ik op zich niet erg, maar ze zijn ook minder strak vind ik. Niet zo zeer qua spel, maar qua liedjes. Het heeft niet altijd evenveel richting vind ik. Daardoor verlies ik wat sneller m'n aandacht bij Oceansize...

Ik ken Oceansize wel. Op Kink-FM hebben ze het nummer 'All This Could Be Yours' wel veel gedraaid. Vind ik wel een mooi nummer, maar de hele cd (ik heb 'm op mp3) vind ik wel (veel) minder dan A Perfect Circle... Oceansize doet me ook veel aan Mogwai denken trouwens...

Hoi Henrie,

Mogwai vind ik weer een stuk minder 'pakkend' tov Oceansisze of A perfect circle. Oceansize is iets minder 'gepoetst' en soms iets 'rauwer' als A perfect circle. Naar mijn idee vallen ze beide onder dezelfde, moeilijk te definieerbare, noemer qua muziek.

Mogwai is inderdaad minder pakkend. Meer soundscapes dan liedjes. Maar dat vind ik bij Oceansize af en toe (niet elk nummer hoor) ook. Oceansize is inderdaad ook rauwer dan A Perfect Circle. Dat vind ik op zich niet erg, maar ze zijn ook minder strak vind ik. Niet zo zeer qua spel, maar qua liedjes. Het heeft niet altijd evenveel richting vind ik. Daardoor verlies ik wat sneller m'n aandacht bij Oceansize...

Dat met momenten minder strakke van Oceansize vind ik erg lekker, een soort van Jam'en (geen idee hoe ik dit moet schrijven). Ook dat ze minder richting hebben, maakt ze voor mij onvoorspelbaar, spannend!

13th step is gewoon medogenloos goed :rolleyes:

Hoi Henrie,

Dat met momenten minder strakke van Oceansize vind ik erg lekker, een soort van Jam'en (geen idee hoe ik dit moet schrijven). Ook dat ze minder richting hebben, maakt ze voor mij onvoorspelbaar, spannend!

13th step is gewoon medogenloos goed :rolleyes:

Met dat laatste ben ik het helemaal eens! :D

Iron Maiden

was 1 van mn eerste grote optredens in 1984, Number of the Beast toernee

Geweldige groep toen!!

Ondertussen zijn we al vele jaren verder maar een Run to the hills of het drumwerk van The Prisoner kan ik nog altijd behoorlijk smaken

Waar is de tijd dat ik 15 - 16 jaar was B)

Gr

Stef

B00008CLOA.03.LZZZZZZZ.jpg

Pink Floyd - Dark Side Of The Moon

is ook lekker,ik heb hem op sa cd.

Ik ook. Heb alleen geen SACD-speler, maar ja, hij staat er ook als PCM op, dus das niet zo'n probleem... :)

Alleen die PCM laag is niet de gedownsample sa-stereo versie. Is een of andere remaster.

Groet,

Jacco

B00008CLOA.03.LZZZZZZZ.jpg

Pink Floyd - Dark Side Of The Moon

is ook lekker,ik heb hem op sa cd.

Ik ook. Heb alleen geen SACD-speler, maar ja, hij staat er ook als PCM op, dus das niet zo'n probleem... :)

Alleen die PCM laag is niet de gedownsample sa-stereo versie. Is een of andere remaster.

Groet,

Jacco

Zal best. Geen idee. Hij klinkt mij prima... :)