Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik ben deze weer eens aan het 'draaien' (mp3):

g89316namjk.jpg

Dredg - Catch Without Arms

Ik moet zeggen dat ie wel beter wordt als je 'm een paar keer hebt geluisterd, maar heel erg goed is het niet. Het doet (vooral qua zang) wel wat denken aan Life Of Agony. Qua muziek ook wel wat trouwens, vooral aan Soul Searching Sun...

:blink: Life of agony??? :blink: Niet dat ik dat goed ken, maar is dat niet veel harder dan Dredg?

Soul Searching Sun is niet zo hard. En de stem van de zanger van Dredg vind ik gewoon erg op de zanger van LOA lijken...

De "Turn up the bass House Party, the ultimate megamix" uit 1991. Jawel, ik houd ook van deze shit. Ook leuk om het krakende haardvuur van het gebruikte vinyl terug te horen op deze cd. Nostalgie in het kwadraat.

Groet,

Jacco

Together we're stranger van No-man op 180gr vinyl

Su-be-liem!

togetherwerestranger.jpg

No-man, was dat niet zo'n vaag engels bandje van begin jaren '90? Ik herinner me die naam van mijn 'te beluisteren n.a.v. een recensie of MTV's 120 minutes'-lijstje, al was dat 'no man' zonder streepje geloof ik.

Aangezien wij toch van dezelfde generatie zijn blijkbaar :rolleyes:

No-man bestaat al zo'n jaartje of 15, dus het zou hetzelfde kunnen zijn als wat jij bedoelt, Buizenbart.

De albums uit hun begintijd zijn dance georienteerd maar dan maar richting 'ambient'.

Ik persoonlijk hou daar niet van en viel dan ook van mijn stoel van verbazing toen ik de laatste 2 werkjes van dit gezelschap hoorde. Wat een prachtige muziek! Niks dance, niks ambient of hoe het ook heten mag. Prachtige luistermuziek, soms krachtig en overdonderend dan weer verstild en sereen. Met heerlijk melancholische teksten.

Fantastisch gewoon. Maar kijk niet raar op dat als de naald in de uitloopgroef loopt, je de tranen over je wangen biggelen. Zucht......... :D

Zojuist vanaf vinyl beluisterd:

B00006IRHZ.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

De laatste keer dat ik dit album draaide was alweer een tijdje geleden. Zojuist dus eigenlijk voor het eerst beluisterd sinds de aanschaf Bluenote Phono 1. Nu hoor ik weer opnieuw welke verbeteringen deze upgrade heeft gegeven.

• Members

Ben een beetje door mijn ouwe meuk aan het spitten, vond ik deze weer...

B000001EBT.03.LZZZZZZZ.jpg

Insane Clown Posse - The Great Milenko

Die gasten zijn zo fout, dat het gewoon weer grappig wordt. Soms vraag ik me wel eens af waar ik vroeger op selecteerde, maar op een feestje zal 'ie het best goed doen..

R-165104-1095799839.jpg

Oude herinneringen komen boven. Cassettes omwisselen, en banden omdraaien. Allemachtig, wat kunnen die Koen en Addy mixen. Bijna net zo goed als Ben Liebrand. Wel jammer dat ze veel van vinyl hebben gepakt als bronmateriaal. beetje versleten en veel slissen en haardvuur perikelen. Maar het blijft goed.

Groet,

Jacco

351.gif

His work is a combination of styles, a mix of dance rhythms with seventies funk, alternative pop and lots of jazz.

Laat ik deze nu ook hebben op CD. Heb je ook het latere album? Die klinkt weer heel anders (meer pop). Daar staat ook een heel mooi kippenvelnummer op dat gezongen wordt door Sara Bettens (van K's Choice).

N.a.v. een ander topic:

album_dk_plastic.jpg

Riding the unbeatable high

Adrenaline shoots your nerves to the sky

Everyone knows this town is gonna blow

And it's all gonna blow RIGHT NOW!!!!

('Riot')

Beetje enerverend voor dit late uur, maar wel genieten. Erg haaifaaj trouwens <_<

Tomorrow you're homeless

Tonight it's a blast

351.gif

Laat ik deze nu ook hebben op CD. Heb je ook het latere album? Die klinkt weer heel anders (meer pop). Daar staat ook een heel mooi kippenvelnummer op dat gezongen wordt door Sara Bettens (van K's Choice).

Goedemorgen Gruiter, ik heb beide. De drunk on life cd heeft een meer pop gevoel, maar ik draai beide nog steeds met veel plezier. Heb je de bonustracks van zijn site ook al?