Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Vraag dat maar eens aan Seed7.

Hear er ook iets over en deze site is een goede voor bouwers van websites.

Je bent net zo onwetend als ik destijds was :rolleyes:

Henk,

fantastisch dat je dat op deze manier ter harte hebt genomen!

als ik het me goed herinner reageerde je de eerste keer dat ik een opmerking over het gebrek aan begeleidende tekst maakte enigzins nurks. Toen ik echter een tekst in braille "gepost" heb kwam het bericht blijkbaar luid en duidelijk over, je hebt je zo te zien zelfs in niet visuele manieren van browsen verdiept. Hulde!

Nu is het zo dat ik zelf geen enkel probleem heb om plaatjes te zien, maar een audiovriendin van me is wel blind. Zij volgt dit forum, maar zal niet snel iets posten. Zelf gebruik ik bij voorkeur een browser die geen plaatjes laat zien, gaat veel sneller en je hebt geen last van knipperende reclame boodschappen. Ik gebruik het intenet (en dit forum) voor de inhoud, niet voor leuke plaatjes of ander geneuzel.

Nog even terug komend op het niet kunnen zien van plaatjes, eigenlijk is het jammer dat er zo'n prachtig medium al het internet bestaat, dat in princiepe voor werkelijk iedereen toegankelijk is, en dat het door een enorme visuele informatie vloed "volledig" verziekt wordt ... Maarja, de mensch is nu eenmaal een egoistisch dier... onder de slechtzienden zijn er velen die van muziek of geluid hun hobby hebben gemaakt of er zelf volledig van afhankelijk zijn. Leveranciers van audioapparatuur en -informatie schijnen dat nog steeds niet door te hebben.

burghoff6kk.jpg

Je post dit neem ik aan alleen om vervelend te zijn? <_<

• Members

Beste Ome Henk en Seed 7,

Het punt dat jullie hier willen maken, is denk ik wel duidelijk. Dat de meesten hier er begrip voor hebben eveneens, maar om hier een hele rel te gaan starten voor (sorry als het wat rot klinkt, zo bedoel ik het niet) laten we zeggen 2 % van de gebruikers hier, gaat misschien wat ver.

Een medium als internet ''verziekt'' noemen vanwege de hoeveelheid visuele informatie, en de mens die hier gebruik van maakt te vergelijken met een egoistisch dier (zal ook niet zo bedoeld zijn ?) gaat mij wat ver. Juist vanwege deze visuele informatie maakt men er massaal gebruik van, ''handig die plaatjes, lezen kost mij zoveel moeite...", je zou die eens de kost moeten geven, maar goed dat is weer een ander verhaal...

Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle begrip voor het door jullie aangekaartte probleem, en zal er rekening mee houden in mijn postings, maar val niet iedereen aan die dit niet doet, juist dan ga je reacties krijgen zoals die hierboven...

Zo, en dan nu weer even on-topic, hier staat nu op...

B0000DIZRF.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Plastikman - Closer

...en dat vanaf cd.

Beste Ome Henk en Seed 7,

Het punt dat jullie hier willen maken, is denk ik wel duidelijk. Dat de meesten hier er begrip voor hebben eveneens, maar om hier een hele rel te gaan starten voor (sorry als het wat rot klinkt, zo bedoel ik het niet) laten we zeggen 2 % van de gebruikers hier, gaat misschien wat ver.

Een medium als internet ''verziekt'' noemen vanwege de hoeveelheid visuele informatie, en de mens die hier gebruik van maakt te vergelijken met een egoistisch dier (zal ook niet zo bedoeld zijn ?) gaat mij wat ver. Juist vanwege deze visuele informatie maakt men er massaal gebruik van, ''handig die plaatjes, lezen kost mij zoveel moeite...", je zou die eens de kost moeten geven, maar goed dat is weer een ander verhaal...

Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle begrip voor het door jullie aangekaartte probleem, en zal er rekening mee houden in mijn postings, maar val niet iedereen aan die dit niet doet, juist dan ga je reacties krijgen zoals die hierboven...

Ach, dit hele forum is een provocatie

voor doven en slechthorenden...

On topic:

B000CFX61S.03.LZZZZZZZ.jpg

Talking Heads - Speaking in tongues

Meds van Placebo aan het luisteren geweest.. Het viel me op hoe 'brak' de, ik denk, open hihats klinken op het eerste nummer, dus even een 224kbit versie gedownload en dat klinkt nogsteeds erg slecht. Jammer :( (begint bij 1m40) Jakkie wat naar. Hoe is dit op de echte cd?

B000025G7A.02.LZZZZZZZ.jpg

Deze viel zojuist op de deurmat.

Division Bell van Pink Floyd.

Deze is op blauw vinyl en is de Amerikaanse uitvoering. De blauwe Braziliaanse uitvoering draait nu.

Deze amerikaanse uitvoering is nog nieuw en ingesealed!!! Schitterend.

En ik krijg volgende week de dubbel LP uitvoering nog binnen uit Korea.

Deze is zeer zeldzaam, dus daar ben ik zeer content mee.

Frank. :rolleyes:

B000025G7A.02.LZZZZZZZ.jpg

Deze viel zojuist op de deurmat.

Division Bell van Pink Floyd.

Deze is op blauw vinyl en is de Amerikaanse uitvoering. De blauwe Braziliaanse uitvoering draait nu.

Deze amerikaanse uitvoering is nog nieuw en ingesealed!!! Schitterend.

En ik krijg volgende week de dubbel LP uitvoering nog binnen uit Korea.

Deze is zeer zeldzaam, dus daar ben ik zeer content mee.

Frank. :rolleyes:

Hoi Frank,

Een jaar of wat terug heb ik een engelse persing op zwart vinyl kunnen bemachtigen, nagenoeg nieuw! Deze zijn eveneens erg zeldzaam en erg prijzig.

V

Hoi Jurgen, de zwarte is de enige die nog ontbreekt.

De Braziliaanse blauwe persing is zeer kostbaar. Hier zijn er nl. maar 5000 van geperst. Dit hoorde ik ook pas nadat ik deze had aangeschaft.

De dubbel LP uitvoering bevat de volledige uitvoering van the Division Bell zoals ie ook op CD staat. Deze is alleen geperst in Korea en in Rusland.

Ik ben benieuw hoe de kwaliteit is.

En luisterplezier zal ik zeker hebben met deze uitvoeringen.

Alleen de gesealde blijft uiteraard netjes gesealed.

Frank. :D

B0000025ND.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Joe Perry Project - I've got the Rock'n'Rolls again

1. East Coast, West Coast

2. No Subsitute For Arrogance

3. I've Got The Rock' N' Rolls Again

4. Buzz Buzz

5. Soldier Of Fortune

6. TV Police

7. Listen To The Rock

8. Dirty Little Things

9. Play The Game

10. South Station Blues

Wooooooow! Wat een verassing: klinken dat ie doet!

Voor een LP uit 1981 is de productie echt goed te noemen.

Was natuurlijk ook geen kleine jongen deze Joe... (Aerosmith)