Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Net gehaald en dus meteen maar ff opgezet:

h23192cova5.jpg

The Gathering - Home

Heb 'm nu 2x helemaal gehoord. Staat 1 nummer op dat ik erg vreemd vind (Solace) en een paar hele mooie! Vooral het titelnummer is prachtig. Vooral met de songtext (en wat achtergrondinformatie) erbij...

• Members

B000002C1C.01.LZZZZZZZ.jpg

Spawn - The Album

Een enorme bak herrie, met de meest vreemde samenwerkingsverbanden, zoals Metallica met DJ Spooky, Henry Rollins met Goldie, Incubus en DJ Greyboy en Tom Morello met The Prodigy. Ik heb 'm al heel lang niet meer gedraaid, waarom weet ik eigenlijk niet meer, het is namelijk helemaal top...

• Members

Naar aanleiding van Ome Henk's Genesis promotie-aktie, het (voor mij) mooiste Gabriel tijdperk Genesis album opgezet...

B000024E9M.03.LZZZZZZZ.jpg

Genesis - Selling England By The Pound

...en het mooiste (alweer voor mij) nummer van dit album ''The Cinema Show'' kent een nog mooiere uitvoering op Seconds Out, gezongen door Phil, met op drums Bill Brufford !!!

@Ome Henk,

vroeger ook veel Genesis LP's gehad. Die Trespass vind ik toch de minste. Foxtrot indertijd wel veel gedraaid. Toen Peter Gabriel wegging ben ik afgehaakt.

Hubertinus

Wanneer je (bijna) het hele oevre van Genesis hebt, waardeer ik Trespass des te meer. De eerste (serieuze) zang-experimenten van Peter Gabriel zijn prachtig B)

Ik ben er overigens nog een tijdje bijgebleven, want ik vond Phil een redelijk opvolger qua zang. Alhoewel ik er meer heb, heb ik het eigenlijk wel gehad vanaf het album Genesis...

'Trespass' is mij destijds ook afgeraden door 'kenners'. Toch ben ik dit eerste 'echte' Genesis album door de jaren heen meer gaan waarderen. De composities tonen op z'n minst aan hoe talentvol Gabriel & consorten toen al waren. Als je bij 'Dusk' dreigt in de dutten, wordt je op het juiste moment gered door het fantastisch opgebouwde 'The Knife'. Ik krijg altijd weer kippenvel van dat machtige Hammondorgel....

Guest Hubertinus

The Knife is ook een goed nummer. Doet het ook goed op die eerste Genesis Live LP. Die heb ik vroeger ook erg vaak gedraaid.

Hubertinus

what a shame...dat (ook) hij te vroeg overleed....

Lester Butler, smoelschuiver van:

34634310fca0325425f35010.L.jpg

(Red Devils - 'King king'/live)

Heb 'm nog 1 keer live gezien/gehoord, enkele maanden voor z'n overdosis...

The Knife is ook een goed nummer. Doet het ook goed op die eerste Genesis Live LP. Die heb ik vroeger ook erg vaak gedraaid.

Hubertinus

Maar wat is nu het album waar ze op hun top zijn?....ik ben erg benieuwd te lezen welke verschillen er zullen zijn ;)

Ik vind persoonlijk deze de beste.....maar het zit wel erg dicht bij elkaar allemaal!

B000002J1S.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

The Lamb Lies Down on Broadway...

Op de voet gevolgd door.....

B000002J27.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

A Trick of the Tail.

~ Hans ~

• Members
c84750w1u82.jpg

Genesis - Foxtrot (hier kwam Peter pas echt los...)

Trouwens wel apart, de beste nummers komen uit het Gabriel tijdperk (alhoewel, Dodo was toch een Collins nummer ?), maar persoonlijk vind ik diezelfde nummers uitgevoerd door Phil vaak weer beter. Supper's Ready, van het hierboven gequote album, geweldig huzarenstukje, maar ik moet weer naar Seconds Out refereren, toch weer mooier. Een raar iets toch, smaak...