Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik heb even gekeken wat ik zowiezo nog op LP wil hebben: dat is dus Dead can dance. Maar dat is niet te betalen: $ 150,- voor een LP-tje :(:(:(

Wie heeft Into the Labyrinth en wil die wel kwijt?

Groeten,

Ren

Ben dol op Afrikaanse muziek, deze gisteren gekocht en staat nu op..klinkt trouwens ook nog geweldig.

B0000ALWDY.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Ik mag ook graag naar Afrikaanse muziek luisteren, maar dan wel de meer trad. muziek en instrumenten en niet zozeer de afrikaanse "popmuziek".

Nu staat op:

Evalisto Muyinda : Music Of The Baganda

B0000036ZO.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Goede smaak Ravon, ik heb hem op CD en LP.

Carl

Dankjewel, ik heb de LP net binnen, samen met "Nina Simone sings the blues", allebei in zware persing. Ik had al een LP "Nina Simone" met dat hitje "my baby just cares for me". Op die LP is haar stem prachtig opgenomen maar de piano is waardeloos. Van deze drie vind ik "Nina Simone sings the blues" tot nu toe het mooist.

f75072t5l5k.jpg

Jeff Buckley - Grace

Hoe zijn z'n andere albums :unsure:

Hij heeft niet veel albums Henk,2 als ik me niet vergis,[en de rest is na zijn overlijden bij elkaar geharkt]...net als zijn vader,een bekende s/s uit vervlogen dagen,is hij nogal snel en tragisch aan z'n einde gekomen....en zoals te doen gebruikelijk zijn er dan altijd weer " familie-leden en vrienden" die weer ergens matriaal vinden om dat dan weer,bij elkaar geplakt,op de markt te brengen in de tijd dat zijn overlijden nog hot nieuws was,matriaal waarvan de artiest zelf nog niet besloten had of het wel uitgebracht kon/moest worden...Hendrix is ook zo'n mooi voorbeeld hiervan....de zaak waar ik altijd m'n muziek kocht heeft een moto:

Als ik vroeg hoe zo'n album/artiest was kreeg ik steevast het antwoord: " Is dood,dus goed!"...en inderdaad is de realitiet zo dat op het moment van overlijden ineens iedereen albums gaat aanschaffen van de overleden artiest...vreemde gewoonte is dat ;)

Na mijn weten heeft hij slechts 2 albums kunnen uitgeven waarvan Grace zijn debuut was voor een major label.....hij heeft,in leven,nog een live album uitgebracht [voor Grace] dat Live at Sin-