Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik heb net deze 2 ook gedownload:

e36910z86nt.jpg

Agalloch - Pale Folklore

f38085xbvry.jpg

Agalloch - The Mantle

De eerste klinkt (qua opname) werkelijk nergens naar... De muziek schijnt wel goed te zijn (eerste nummer klonk inderdaad niet verkeerd)...

De tweede klinkt al een stuk beter. Qua muziek vergelijkbaar met eerder genoemde derde album (Ashes Against The Grain)...

Kan trouwens nauwelijks geloven dat dit uit Amerika komt... :huh:

e36910z86nt.jpg

Agalloch - Pale Folklore

f38085xbvry.jpg

Agalloch - The Mantle

De eerste klinkt (qua opname) werkelijk nergens naar... De muziek schijnt wel goed te zijn (eerste nummer klonk inderdaad niet verkeerd)...

De tweede klinkt al een stuk beter. Qua muziek vergelijkbaar met eerder genoemde derde album (Ashes Against The Grain)...

@ Henrie, Ziet er min of meer Black of Death uit! Heb je nog andere vergelijken?

Greetz,

Lestat

e36910z86nt.jpg

Agalloch - Pale Folklore

f38085xbvry.jpg

Agalloch - The Mantle

@ Henrie, Ziet er min of meer Black of Death uit! Heb je nog andere vergelijken?

Greetz,

Lestat

Op allmusic.com wordt het vergeleken met ouder werk van Ulver en Katatonia, maar dat ken ik weer niet, dus ik kan niet zeggen of dat klopt. Je mag het wel van me downloaden, als je wilt. Moet je ff een PB sturen...

• Members

B000EULJLU.01._SS400_SCLZZZZZZZ_V53137120_.jpg

Tool - 10.000 Days (cd)

Volgens sommigen hier een herhaling van hetzelfde truukje, maar zo onderhand geloof ik toch dat het het beste album van de heren is (naar mijn idee dan natuurlijk)...

Tool - 10.000 Days (cd)

Volgens sommigen hier een herhaling van hetzelfde truukje, maar zo onderhand geloof ik toch dat het het beste album van de heren is (naar mijn idee dan natuurlijk)...

Of dit het beste album van Tool is, dat weet ik niet. Maar al is het een herhaling: erg slecht kan het niet zijn dan he... ;) Zeikers heb je altijd wel...

Valt me op dat we <_< hier met aardig wat ouwe l*llen te maken hebben. Allemaal erg herkenbaar en uut de joaren zeuventig en zoooo ;)

En het valt mij ook op, dat er door dezelfde groep ook veel nieuw gedraaid wordt :rolleyes: (Dus niet echt blijven plakken in die jaren 70 en 80).

Op mijn werk staat er dus altijd een zender op (ik zit op een zaal met een man of 15) waar alleen maar die muziek gedraaid wordt daar een beetje onpasselijk van. Ik mag graag op zijn tijd iets ouds draaien, maar dan weer over tot de orde van de dag: er wordt heden ten dagen ook zoveel moois gemaakt :D:D:D

Ik probeer veel van de groepen die hier langs komen. De nieuwere albums zijn veelal ook bij Plato aan de luisterpaal te beluisteren (geweest). Is voor mij ook een hele goede bron: Fiona Apple en Lambchop en volgens mij ook Ozark Henry heb ik daar gehoord en ben daarmee bekend geworden en dus gekocht. Maar deze laat ik even voorbijgaan ;)

Je vergeet dat al die " broekkies " van nu hun mosterd ergens vandaan hebben moeten halen...en die het op hun beurt vervolgens weer uit een bepaalde tijd hebben......veel invloed dus die ouwe meuk

Soms heel herkenbaar. Bij Joan as Police Woman hoor ik wat terug van de Cure, PJ Harvey (iets later in de tijd) of de Comsat Angels. Maar van anderen (Fiona Apple bijvoorbeeld) zou ik niet weten waar zij door beinvloed is :huh: . Kijk ik ondertussen effe op Allmusic, zie ik daar The Pretenders en Joni Mitchell staan :blink: . Ik herken dat er niet in terug, maar misschien anderen wel.....

• Members

En hier nog wat sfeer uit 1980...

B00009P57N.03._SS500_SCLZZZZZZZ_V1106850624_.jpg

Police - Zenyatta Mondatta (cd, en dan is 't ook nog zo'n gouwe van A&M)

...een band die ik eigenlijk weer helemaal opnieuw ontdekt heb. Vroeger wilde ik hier natuurlijk niet naar luisteren, want ik was voor Kiss, en wie voor Kiss was, die was natuurlijk niet voor The Police. Hoe spijtig...

Ik zal eens luisteren. Enuhh ik dus ook niet. Van de meeste vrouwelijke zangstemmen krijg ik een agressieve bui