Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Afgelopen zaterdag heb ik deze drie LP's gekocht:

d654089399g.jpg

Art Blakey & The Jazz messengers - Moanin'

f61733zr6cw.jpg

John Coltrane - A Love Supreme (Maar dan niet de de SACD versie zoals op de foto)

d36910w212w.jpg

Miles Davis - E.S.P.

477556.jpg

DISC 1:

the original album

1. Baba O'Riley

2. Bargain

3. Love Ain't For Keeping

4. My Wife

5. Song Is Over, The

6. Getting In Tune

7. Going Mobile

8. Behind Blue Eyes

9. Won't Get Fooled Again

the new york record plant sessions

10. Baby Don't You Do It

11. Getting In Tune - (previously unreleased)

12. Pure And Easy

13. Love Ain't For Keeping

14. Behind Blue Eyes

15. Won't Get Fooled Again - (previously unreleased)

DISC 2:

the young vic -live

1. Love Ain't For Keeping - (previously unreleased)

2. Pure And Easy - (previously unreleased)

3. Young Man Blues - (previously unreleased)

4. Time Is Passing - (previously unreleased)

5. Behind Blue Eyes - (previously unreleased)

6. I Don't Even Know Myself - (previously unreleased)

7. Too Much Of Anything - (previously unreleased)

8. Getting In Tune - (previously unreleased)

9. Bargain - (previously unreleased)

10. Water

11. My Generation - (previously unreleased)

12. Road Runner, (I'm A) - (previously unreleased)

13. Naked Eye

14. Won't Get Fooled Again - (previously unreleased)

Was_Dir_Mein_Herz_Nicht_Sagen_Frans_Bauer__1562227.jpg

Weergaloos.

Klinkt inderdaad erg ''audiofiel'' (Koch/Sony music DDD) maar beslist niet weergaloos! :P

Ik weet dat, omdat ik deze **** regelmatig voor mijn buurvrouw moet coyeren op CDr's (tegen een vergoeding wel te verstaan! ;) )

Nu draait dit, klinkt pas weergaloos vanaf de allereerste CD persing (uit 1984 Jpn)

SLAYER ''show no mercy'' 1983 (eerste CD persing RR 34 9868)

slayershownomercyvo6.jpg

Was_Dir_Mein_Herz_Nicht_Sagen_Frans_Bauer__1562227.jpg

Weergaloos.

Klinkt inderdaad erg ''audiofiel'' (Koch/Sony music DDD) maar beslist niet weergaloos! :P

Ik weet dat, omdat ik deze **** regelmatig voor mijn buurvrouw moet coyeren op CDr's (tegen een vergoeding wel te verstaan! ;) )

Nu draait dit, klinkt pas weergaloos vanaf de allereerste CD persing (uit 1984 Jpn)

SLAYER ''show no mercy'' 1983 (eerste CD persing RR 34 9868)

slayershownomercyvo6.jpg

die slayer is wel heel gaaf, heeft een hoop centjes gekost denk ik.

h43199cr6v8.jpg

Evanescence - The Open Door

Hij schijnt nog niet uit te zijn (3 oktober pas, volgens allmusic.com), maar ik vond 'm net op mp3. Eens ff luisteren...

Heb hem vandeweek ook al binnengehaald! Leuke plaat, al moet ik af en toe aan haar stem wennen. Het ene moment staat ze heel erg dicht bij Sharon den Adel of Anneke van Giersbergen, het volgende moment heeft ze iets nasaals of hete pieper achter in de keel. Verrukt ben ik echt door track 7: Lacrymosa, een directe rip-off van het KV626 van Mozart ( Requiem in d-moll ) het koor er doorheen en zij er tegenin! Heerlijke plaat!

Benieuwd wat jij vindt!

Greetz,

Lestat

P.S.: Beter goed gejat dan slecht bedacht! Die Wolfgang had al wat duistere aspiraties! :D

Edited by Lestat

Guest Kraus vonBentinck

Vandaag de opening bezocht van een "nieuwe"vinylzaak in Amsterdam. Ook daar waren diverse forummers actief :D

Mooie collectie, redelijke prijzen, de hoezen bijna altijd in zeer goede staat.

Onderstaande foto moest ik nemen; ik wist niet dat deze muziekcategor

h43199cr6v8.jpg

Evanescence - The Open Door

Hij schijnt nog niet uit te zijn (3 oktober pas, volgens allmusic.com), maar ik vond 'm net op mp3. Eens ff luisteren...

Heb hem vandeweek ook al binnengehaald! Leuke plaat, al moet ik af en toe aan haar stem wennen. Het ene moment staat ze heel erg dicht bij Sharon den Adel of Anneke van Giersbergen, het volgende moment heeft ze iets nasaals of hete pieper achter in de keel. Verrukt ben ik echt door track 7: Lacrymosa, een directe rip-off van het KV626 van Mozart ( Requiem in d-moll ) het koor er doorheen en zij er tegenin! Heerlijke plaat!

Benieuwd wat jij vindt!

Greetz,

Lestat

P.S.: Beter goed gejat dan slecht bedacht! Die Wolfgang had al wat duistere aspiraties! :D

Ik heb 'm nu net 1x helemaal gehoord (in 2 etappes; ff Engels voetbal kijken tussendoor). Ben nu weer overnieuw begonnen. Das meestal wel een goed teken. Dan is ie in ieder geval niet tegen gevallen...

Ik vind 'm zo op het eerste gehoor niet echt vernieuwend t.o.v. van Fallen (hun debuut). Wel iets 'anders'. Maar das opzich niet erg. Hij klinkt opzich wel goed. Wat duisterder dan Fallen. Volwassener ook. Doet me wel wat aan de laatste cd van Lacuna Coil denken, Karmacode...

En dan die stem van Amy Lee... Tja, het is niet de meest subtiele zeg maar... Ze kan opzich wel goed zingen (in ieder geval op cd; geen idee hoe ze live zingt), maar ze heeft eigenlijk maar 2 standen: voluit in 'sirene-mode' (dat komt het meest voor), of rustig. Ze wisselt het wel veel af, al heb ik het idee dat dat mede aan de toonhoogte ligt (hoe hoger hoe harder ze lijkt te gaan zingen)...

Lacrymosa zal ik eens ff goed beluisteren. Ik ken dat requiem verder niet of zo, maar een koor (die me al wel was opgevallen) doet het vaak wel goed bij dit soort muziek... Op Fallen staat ook zo'n nummer: Whisper...

Ps. Ik moet bij Evanescence (en bij Within Temptation ook trouwens) altijd denken aan de term 'kauwgomballen-gothic'. Ik weet niet meer waar ik die term gehoord heb, maar hij slaat op het feit dat vooral jonge, puberende meisjes van een jaar of 14, 15 dit soort muziek/bands goed vinden. Beetje jammer als je naar een optreden gaat en er staan allemaal van die bakvissen in zwarte jurken 'depri' te zijn, enkel 'omdat dat zo hoort bij deze muziek'... ;) Nou ja, who cares, als het leuke muziek is... :)

g48079ms7q9.jpg

Interpol - Antics

Ik werd er vanmorgen mee wakker (1 nummer, op Kink FM). Heerlijk... :) Had meteen zin 'm weer eens iets van Interpol te gaan draaien. Maar ja, 's morgens sta ik zo laat mogelijk op, dus dan heb ik geen tijd ;):P Nu dus maar ff...

Vandaag de opening bezocht van een "nieuwe"vinylzaak in Amsterdam. Ook daar waren diverse forummers actief :D

Mooie collectie, redelijke prijzen, de hoezen bijna altijd in zeer goede staat.

Onderstaande foto moest ik nemen; ik wist niet dat deze muziekcategor

Gisteren mee in slaap gevallen..dit debuut album van Alfa 9

B000GWBR72.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V59714517_.jpg

Alfa 9...Then we begin

Hier een recentie van Plato:

Voor liefhebbers van: Pink Floyd, The Stone Roses, The Coral

Op de alternatieve Britse muzieksites wordt het debuut van Alfa 9 de hemel in geprezen en gelijk hebben ze.

Iedereen die verlangt naar een portie psychedelica zoals Pink Floyd die in haar beste dagen maakte, kan zich momenteel immers niet lekkerders wensen dan het debuut van deze jonge honden. Then We Begin doet niet alleen denken aan Pink Floyd in haar beste dagen, maar heeft ook wel wat van The Stone Roses en van The Coral.

Het knappe van Then We Begin is dat Alfa 9 het beste van deze roemruchte bands weet te verenigen. Het waaiert breed uit, maar het blijven toch ook gewoon rocksongs. Rocksongs die je meesleuren naar andere werelden en je continu doen hallucineren. Wanneer je weer met beide benen op de grond staat wil je nog maar