Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

• Members

B000H4VXXC.01._SS400_SCLZZZZZZZ_V59545417_.jpg

Audioslave - Revelations

Een lekker recht-toe-recht-aan-album, waarbij het geluid weer een stukje dichter (net alsof dit per album weer meer het geval word, hoe zou dat toch komen) bij het Rage Against The Machine geluid komt. Ook de opnamekwaliteit is voor het genre weer van een hoog niveau. Zou dit iets te maken hebben met de naamkeuze van sommigen onder hen (via Soundgarden naar Audioslave, en dan als fanclub de naam Club Audiophiles).

Naar mijn idee in ieder geval een uitstekend album in meerdere opzichten...

B0009OJAIK.01._SCMZZZZZZZ_V59427083_.jpg

Fink - Biscuits for Breakfast

Hoe is 'ie?

Ik heb deze een aantal weken geleden ook besteld op LP (n.a.v. wat fragmenten via de online Luisterpaal van Plato), maar heb hem nog niet binnen.

Mooi album.

Op de stem na zou ik het een album van Ben Harper uit zijn beginjaren kunnen noemen, om een richting aan te geven. Qua muziek, arrangementen, productie en opname heeft het daar wel aardig wat van weg.

Gelukkig niet exact te vergelijken, maar er zijn grote raakvlakken.

B000AP2YZE.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V1124128811_.jpg

Elbow - Leaders of the Free World.

Typisch een groeiplaat. In 1e instantie leek dit album voor mij minder diepgaand te zijn dan de voorgaande (2) voortreffelijke cd's. Na enige draaibeurten besefte ik dat niets minder waar is. Niet de zoveelste Britpophype die snel weer overwaait, maar een fantastische plaat zonder ook maar

9362467122.JPG

Frank Sinatra. Lekker hoor, brommetje in het linker kanaal en dan weer op het rechter. Ruist alsof het een lieve lust is en niet te vergeten mooi vervormd (vooral de stem). Heerlijk die oude meuk.

Groet,

Jacco

B000AP2YZE.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V1124128811_.jpg

Elbow - Leaders of the Free World.

Typisch een groeiplaat. In 1e instantie leek dit album voor mij minder diepgaand te zijn dan de voorgaande (2) voortreffelijke cd's. Na enige draaibeurten besefte ik dat niets minder waar is. Niet de zoveelste Britpophype die snel weer overwaait, maar een fantastische plaat zonder ook maar

• Members

Op vinyl...

raymondvanhetgroenewoud_levenenliefdesakantlive.jpg

Raymond van het Groenewoud - Leven en Liefdes

... wat een geweldig artiest blijft die man toch, en dan het plezier wat gewoon van de plaat af spettert. Misschien geen high-end opnames, maar who cares. Wereldmuziek, helemaal uit Belgie...

Bij kinkfm hebben ze een top 1111.

WM player

mp3

We hebben net nummer 491. Joy Division - Isolation gehad.

Nu Urban Dance Squad - Fast Lane

Om even aan te geven dat 't niet zo'n kut lijst is.

op 1 hoe kan 't ook anders Radiohead - Paranoid Android

B000BNWNVA.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Kelly Clarkson - Break .. umm nogwat.

:blink:

Tja.. hoe leg je dat uit! De drumschool waar ik al een jaar of 2 zonder les aan het pielen ben heeft een bandje geregeld, inclusief beperkt top 40 repertoir.. Dus ik ga voor het eerst met een 'echte' band (zonder play / pause / aan/uit knop) drummen :) Dan is elk nummer leuk.. Kelly komt niet zingen denk ik